Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser


Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest usikre meg

Herregud, så sinnsykt mange rare svar.

 

Det er jeg som har tatt initiativ hele veien. Han har fått hele meg i fanget uten å gjøre en dritt for det. Stakkars han, jeg var så "slem" mot han da jeg takket nei til tilbudet hans om han kunne få ta på meg. Noe som var mer et resultat av frustrasjon enn et tilbud. Unnskyld, jeg blir nesten litt forbanna når jeg leser noen av svarene her. Og ærlig talt, dere vet ikke hvor frempå jeg har vært eller ikke. Det virker som at dere tror jeg sitter foran tv'en med nonnedrakta, mens min utkårede må sitte i stolen ved siden av.

 

Hadde jeg vært veldig sjenert så hadde jeg nok aldri turt å snakke med han i det hele tatt. Da hadde jeg ikke flydd bort til han annen hver kveld. Det er han som er veldig sjenert og vanskelig å tolke, og ikke tar/tok noe som helst initiativ. Dessuten er jeg ikke ei sånn jente som gir meg hen til hvem som helst. Ikke fordi jeg er prippen eller noe, men jeg er veldig følsom.

 

Det er sikkert jeg som må initiativet videre også. Greit for meg. Hvis han skulle få lyst til å finne seg en annen berte, så kan han bare gjøre det. Det fins nok av fisker i havet.

Lenke til kommentar

Folk er heldigvis forskjellige, og spesielt på et sånnt medium som et forum, så vil det komme utsagn og råd som ikke passer personen som spør.

Og du har helt rett, det er ingen av oss som veit hvem du er annet enn den grove siluetten vi kan klare å tyde ut av denne tråden.

Men akkurat av den grunn må du heller ta til deg de rådene som passer for deg, og bare ignorere de rådene som ikke gjør det.

 

Det eneste jeg er rimelig sikker på, er at du er ei usikker jente, og han er en veldig usikker gutt, og at dette kommer til å ta tid uansett. Men det er absolutt ikke noe galt i å bruke tid på det. :) Og jeg er 100% sikker på at han digger deg, så du har egentlig ingen grunn til å være usikker.

Noen par begynner med et one-night-stand på et utested, mens andre tar den lange veien og lærer seg å kjenne hverandre før det utvikler seg.

I begge tilfellene ender man opp på samme sted, det er bare forskjellig hvordan man kommer seg dit. Siden mennesker er (heldigvis) forskjellige. :)

 

Så! I stedet for å krangle og herje, så vil jeg heller høre hvordan det har gått de siste dagene! Så back on track! Fikk du tatt med kake til han? :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Takk for svar Smurstafa :) Du har helt rett, men jeg føler at det er litt urettferdig å lese slike ting allikevel.

 

Men jeg fikk bakt kake, og han ble veldig overrakset over at jeg hadde gjort det. Det var en veldig koselig kveld i går :) Vi se hverandre nesten hver dag i ukedagene nå, og han spør om han kan kommme bort til meg og sånn, så det syns jeg er bra. Jeg føler at det går veien :) Jeg tror kanskje at noe av det jeg tolker som usikkerhet er et resultat av han er en litt distré person. Det er ikke sikkert da, men jeg tror det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Lillian Bodø
Prøv på noe litt tidligere på kvelden en dag da :thumbup: Tror du at du tør å prøve deg på litt berøring?

 

Ja, jeg får gjøre det. Ja, jeg tror jeg skal tørre det :)

 

Han har egentlig sagt nei en gang før når jeg har spurt også. Jeg spurte en annen gang om han vil være med å gå tur, også sa han at han var så trøtt og sånn så han orka ikke, men plutselig så fant han ut at han ville være med allikevel. Når vi hadde gått turen vår, så lurte han på om jeg ville være med ut å bowle. Litt rart at han spurte om det når han egentlig ikke ville gå en tur engang i utgangspunktet :p Men jeg hadde ikke anledning til å være med for jeg skulle drive med noe annet. Etter jeg sa nei den gangen så har han vært forsiktig med å spørre.

 

 

 

Skal vi se: Han blir med å gå tur selv om han egentlig ikke orket, For så å invitere deg ut på Bowling...( kan jo hende han sitter og leser alt dette)

samt han er mer forsiktig etter å ha fått nei fra deg....

 

Dere to høres prikk like ut på reaksjon på andre sine svar....

 

Tips til deg, du nevnte klatring som hobby. Inviter mannen med på dette. har han ikke klatret før så vil han trenge mye veiledning, ord som kroppsspråk... og berøring!!!!

 

Slutt å kveruler og start initiativ!!!!!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Takk for svar Smurstafa :) Du har helt rett, men jeg føler at det er litt urettferdig å lese slike ting allikevel.

 

Men jeg fikk bakt kake, og han ble veldig overrakset over at jeg hadde gjort det. Det var en veldig koselig kveld i går :) Vi se hverandre nesten hver dag i ukedagene nå, og han spør om han kan kommme bort til meg og sånn, så det syns jeg er bra. Jeg føler at det går veien :) Jeg tror kanskje at noe av det jeg tolker som usikkerhet er et resultat av han er en litt distré person. Det er ikke sikkert da, men jeg tror det ;)

 

Hva med å ta det litt med ro, og gi han ofte men små tegn på at du liker han og se hva han gjør, får du respons liker han deg(virker som han gjør det nå), men se hva han svarer :)

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å skrive det der, for du vet ikke hvordan det er. Du kjenner meg ikke.

Trenger ikke kjenne hverken deg eller han. Det holder å vite noe om hvordan überbeskjedne hankjønn fungerer.

 

At du ikke vil ta inn over deg at du i det øyeblikket (du nektet tafsing) satte hele relasjonen deres i fare er for så vidt ikke mitt problem, jeg bare håper du og andre lærer litt til neste/lignende situasjoner.

 

Du trenger ikke å skrive det der, for du vet ikke hvordan det er. Du kjenner meg ikke.

 

Og nettopp derfor kan du bare overse ham. :)

 

Ingen andre enn du vet hvordan han reagerer, hva som virker for deg og hva du ikke vil. Derfor er det veldig viktig at du lytter til deg selv fremfor noen andre.

 

-KJ

Dette handler om hvordan HAN reagerer! For ikke å snakke om hvordan denne hendelsen har påvirket hans syn på henne i ettertid.

 

Brutal_mann er som vanlig litt overivrig/overdrivende, men ikke la det gå inn over deg :)

 

(Jeg VET det høres ut som om jeg snakker om en person som ikke leser dette nå, men jeg satser på at Brutal_mann takler det gaaanske så fint :p )

*Gråte litt for alt det stygge denne slemme personen sa*

 

;)

Hehe, jeg må si jeg er halvveis enig i det du sier, Brutal_mann, men jeg ville kanksje ikke sagt det på akkurat den måten ;)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Jeg prøver å si fine ting til han, froteller han at jeg syns han er fin, osv. Jeg gjør sånne små ting hele tiden egentlig. Det virker som at han ikke helt vet hvordan han skal reagere hvis jeg f.eks. sier noe fint til han...da blir han bare litt rar og begynner å mumle eller noe. Hehe :) Men når jeg ser på han, så virker det som at han liker det.

 

Nei, det virker som ikke at alle har lest hele tråden. Og takk for svar i går/på morgenen i dag, messo:)

Lenke til kommentar

Blir rar og mumle ja :D Kjenner meg veldig igjen i den der, og jeg kan fortelle deg med 99% sikkerhet hva som foregår.

Han har null erfaring med det som skjer, og har ikke peil på hvordan han skal reagere på det. Hodet hans er fullt av tanker og impulser som flyr frem og tilbake, som krangler med hverandre. Noen sier at han skal ta tak i deg og gi deg en kjempeklem og si hvor mye han liker deg, mens andre skriker til han at det skal han i hvert fall ikke gjøre for det kommer til å ødelegge alt.

Ja, jeg vet.. Ikke veldig logisk å tenke sånne tanker når ei dame man liker nettopp har fortalt at hun liker deg. Men sånn er det desverre for de uten erfaringer på området.

Vi har alle vært der, eller kommer til å være der. :)

 

Kort sagt: Han viser ikke initiativ og ønsket respons rett og slett fordi han er livredd for å gjøre noe du ikke vil like, og at han kommer til å miste deg..

 

søtt ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Har lest gjennom alt her nå, og må si dette er en tråd som leverer.

 

Vil bare si at frem til nå har du gjort alt riktig. Det der med at du stoppet han når han ville ta på deg er jo en grense du har satt og som han må repektere frem til dere er kjærester. Men du kan ikke da regne med at en så beskjeden gutt da skal ta så alt for mye initiativ til kroppskontakt etter dette. Han venter vel på at dere skal bli kjærester før han tar det videre, altså, han respekterer dine grenser.

 

Det jeg lurer på er om dere har snakket noe om hva dere har. Er det vennskap, er det et forhold, eller er det udefinert? Hint frempå at du vil at det skal være du og ham, om dere kaller det kjærester, eller om dere er sammen er ikke så viktig, så lenge dere vet hvor dere har hverandre.

 

Vil uansett ønske deg lykke til. For meg har det sett ut som om dette var i boks fra første stund. Han er bare veldig sjenert og tar lite initiativ. Det kan være du må være den som fører denne dansen, men han lærer etter hvert, og kommer seg nok.

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Enig med noen av de andre. Han kommer ikke til å tenke samme som deg om hvor dere har hverandre. Få ham til å skjønne det. Om du må, så gjør det gjennom en liten prat, tror jeg :)

 

 

Ja, noen ganger lurer jeg på om jeg bare må si ting litt direkte til han. For ca 2 uker siden for eksempel så var det konsert ved skolen, også sendte jeg han en melding og lurte på om han skulle, også fikk jeg til svar på at han ikke var helt sikker, også lurte han på om jeg skulle. Jeg skrev at jeg også var usikker, og etter det fikk jeg ikke noe mer svar (regnet ikke med det heller). Jeg hadde egentlig ikke lyst itl å dra hvis ikke han skulle. Så etter ca 2 timer så skrev jeg at vi kanskje kunne dra dit sammen, og da fikk jeg til svar at det ville han veldig gjerne, så da dro vi på konsert selv om begge i utgangspunktet var usikre på om vi ville :p

 

Skjønner dere? :p Slik er det ofte. Det virker som at han har lyst til å finne på ting, men han tør liksom ikke helt å gi uttrykk for det. Eller så er det fordi han egentlig ikke bryr seg så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...