Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser


Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner dere? :p Slik er det ofte. Det virker som at han har lyst til å finne på ting, men han tør liksom ikke helt å gi uttrykk for det. Eller så er det fordi han egentlig ikke bryr seg så mye.

Umulig. Er ikke særlig mye tvil om at han liker deg og bryr seg. Bare se på hvordan han blir når du sier noe positivt om han, hadde han ikke brydd seg så ville du ikke fått den reaksjonen.

Lenke til kommentar
Enig med noen av de andre. Han kommer ikke til å tenke samme som deg om hvor dere har hverandre. Få ham til å skjønne det. Om du må, så gjør det gjennom en liten prat, tror jeg :)

 

 

Ja, noen ganger lurer jeg på om jeg bare må si ting litt direkte til han. For ca 2 uker siden for eksempel så var det konsert ved skolen, også sendte jeg han en melding og lurte på om han skulle, også fikk jeg til svar på at han ikke var helt sikker, også lurte han på om jeg skulle. Jeg skrev at jeg også var usikker, og etter det fikk jeg ikke noe mer svar (regnet ikke med det heller). Jeg hadde egentlig ikke lyst itl å dra hvis ikke han skulle. Så etter ca 2 timer så skrev jeg at vi kanskje kunne dra dit sammen, og da fikk jeg til svar at det ville han veldig gjerne, så da dro vi på konsert selv om begge i utgangspunktet var usikre på om vi ville :p

 

Skjønner dere? :p Slik er det ofte. Det virker som at han har lyst til å finne på ting, men han tør liksom ikke helt å gi uttrykk for det. Eller så er det fordi han egentlig ikke bryr seg så mye.

Vi gutter er i utgangspunktet veldig dårlige til å ta hint og subtile beskjeder. Og i dette tilfellet virker usikkerheten hans inn på dette, og gjør han enda dårligere.

Det som kan virke klart som dagen for deg, kan forsvinne rett over hodet til gjennomsnittsgutten, og da kan du tenke deg hvor mye som går over hodet til han her. ;)

 

Så ja, tror du har helt rett i at du må være mer direkte med han. Og kanskje det til og med, som mange andre har nevnt her, er på tide med hvor-er-vi-på-vei-er-vi-sammen?-praten.

Det er ingen tvil om at dere begge liker hverandre veldig godt, og at dere begge vil i den retningen. Men usikkerheten til dere begge ødelegger litt for mye til tider. Så kanskje ved å få alt sammen klart og opp i lyset, og få det "offisielt" så vil han bli helt sikker på deg, og åpne seg opp, som igjen vil lede til mer intiativ. :)

 

Og en siste ting:

Eller så er det fordi han egentlig ikke bryr seg så mye.

Fyyyyyyy! Hvor mange ganger har jeg sagt at du ikke skal tenke sånn? :p

Lenke til kommentar
Gjest Lillian Bodø
Prøv på noe litt tidligere på kvelden en dag da :thumbup: Tror du at du tør å prøve deg på litt berøring?

 

Ja, jeg får gjøre det. Ja, jeg tror jeg skal tørre det :)

 

Han har egentlig sagt nei en gang før når jeg har spurt også. Jeg spurte en annen gang om han vil være med å gå tur, også sa han at han var så trøtt og sånn så han orka ikke, men plutselig så fant han ut at han ville være med allikevel. Når vi hadde gått turen vår, så lurte han på om jeg ville være med ut å bowle. Litt rart at han spurte om det når han egentlig ikke ville gå en tur engang i utgangspunktet :p Men jeg hadde ikke anledning til å være med for jeg skulle drive med noe annet. Etter jeg sa nei den gangen så har han vært forsiktig med å spørre.

 

 

 

Skal vi se: Han blir med å gå tur selv om han egentlig ikke orket, For så å invitere deg ut på Bowling...( kan jo hende han sitter og leser alt dette)

samt han er mer forsiktig etter å ha fått nei fra deg....

 

Dere to høres prikk like ut på reaksjon på andre sine svar....

 

Tips til deg, du nevnte klatring som hobby. Inviter mannen med på dette. har han ikke klatret før så vil han trenge mye veiledning, ord som kroppsspråk... og berøring!!!!

 

Slutt å kveruler og start initiativ!!!!!!!

 

Lykke til!

 

 

Da er hvert et ord lest... Og selv om jeg var litt rask med å kommentere så har det i bunn og grunn ikke skjedd revulosjonerende ting her. Noe ja, men Jeg hadde trodd mer.

 

Ikke at jeg er skuffet, bare blir litt frustrert på deres begge vegner.

 

Gleder meg til å følge med og håper virkelig dere bare kan få sagt det ut å få det overstått.

 

som du ser av navnet usikre meg så er jeg jente og jeg må si at en mann er åpen og lett å lese, selv de sjenerte.

Menn fungerer likt, du må se alt i klartekst:)

 

lykke til og det ordner seg nok skal du se.

 

Husk valentine imorgen:)

Lenke til kommentar

Alle har ikke likt tempo, og nei, alle menn er ikke like lette å lese.

 

Men jeg tror det vil styrke både deg, og ham å snakke litt om hvordan dere står i forhold til hverandre. Han trenger nok en del bekreftelse før han eventuelt klarer å ta initiativ til kyssing og klemming, eller bare det å finne på noe med deg.

 

Samtidig trenger jo også du bekreftelse fra ham, slik at du føler deg sikker og kan ta steget (hva en det måtte være) videre i forholdet. Ettersom han er så sjenert må nok du stikke hodet ut først, før han kommer etter. Men snakk om det sammen, i en lett og fin tone. Hvor dere står, og hvor dere vil. Det vil styrke dere begge.

Lenke til kommentar
Dere kan erklære dere offisielt som et par på valentinsdagen! Det er jo perfekt! :p

 

Og/eller ha sex (hvis det ikke er noe trådstarter har "glemt" å si, men da hadde han nok tatt mer initiativ?).

I dette tilfellet blir det nok ikke noe sex før etter bryllupet...

 

Som er helt greit om det er dette man står for. Folk må vel få kjøre sitt eget løp? Jeg synes selv sex er noe som kan vente til en er sikker på hverandre, og i et godt og stabilt forhold.

Lenke til kommentar

Der hadde man lest hele tråden. Alt etter alt så synes jeg at dere passer perfekt til hverandre, i og med at dere begge to er veldig usikker og trenger denne "erfaringen" som dette forholdet gir dere. Det eneste som plager meg, er i samme kategorien til brutal_mann, bare litt mindre brutalt sagt: Jeg synes virkelig at du burde avklare det som skjedde med "tafsing"-episoden. Altså hvor han spurte om å ta på deg, men hvor du avslo med et smil.

 

Føler at denne kan komme tilbake å hjemsøke dere for alltid hvis du enten ikke forklarer han, eller viser han, at det er O.K å kose med deg. Problemet med å fortelle er at du, må fortelle. Altså at det er noe pinelig og litt skummelt. Fordelen her, er at du ikke streng tatt _viser_ han at du synes er OK å tafse. I og med at du _fortalte_ han at han ikke fikk lov tidligere, så må du fortsette på den løypa. Å _vise_ han noe annet, vil forvirre han og ikke gi han noen forståelse om hva du tenker om dette. Forteller du han det som det er, at du ikke har noe imot at dere koser, tar litt på hverandre, men nødvendigvis ikke hopper i høyet, så får dere øvd dere litt på å kommunisere med hverandre.

 

Men på den andre siden vil det da legge et lokk på han om å ikke gjøre noe annet enn akkurat det. Siden du avslo han så brutalt (ja, brutalt, selv om du smilte så sa du det du sa, og det er veldig ydmykende uansett hvordan man snur det), så kontrollerer du han på akkurat dette. Ergo vil det bli din jobb å kontrollere det han gjør. For han vil nok neppe prøve seg på noe annet enn kyssing siden den episoden, på en lang lang stund (om noen gang ever).

 

Dog, hvis sex og annen kos enn "holde hender / nusse" ikke er interessant for verken deg eller han, så kan dere bare fortsette som dere gjør ;) Noe jeg velger å tro er naivt å tenke, men fullt ut respektere at andre praktiserer. Kos, sex, vise følelser via. nærkontakt er veldig viktig for et forhold, i mine øyne.

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Da er hvert et ord lest... Og selv om jeg var litt rask med å kommentere så har det i bunn og grunn ikke skjedd revulosjonerende ting her. Noe ja, men Jeg hadde trodd mer.

 

Nei, det har ikke skjedd så mye revulosjonerende, å gå fra og ikke kjenne hverandre i det hele tatt til å få hus, stasjonsvogn og barn i løpet av ca 2 måneder (- 3 uker juleferie=6 uker) er vel litt uvanlig, er det ikke? Hadde vi vært venner fra før av og kjente hverandre, så hadde det vært annerledes. Jeg blir veldig imponert av mange som skriver i denne tråden - hvor lang tid ville dere brukt på å banke på hos en nærmest ukjent nabo som tar null initiativ, til så å bli sammen? 1 uke? 2 dager?

 

Og fins det ingen mellomting i deres verden? Er det ikke sex første kvelden, så blir det ikke sex før brylluppet... I de andre forholdene jeg har vært så har ting vært annerledes, for der har gutten vært med å ta initiativ fra starten av, slik at jeg har følt meg tryggere på han fra første stund. Med han gutten her, så har det vært at jeg har tatt initiativ til alt, ting begynte å forandre seg første i forrige uke.

Lenke til kommentar

Fortsett i ditt tempo! Det høres ut som du har roen på dette mer enn andre her som kanskje vet for lite om din situasjon til å uttale seg.

 

Ellers er jeg enig med CK. Folk er forskjellige og de som ikke kan godta dette bør ikke uttale seg så skråsikkert på andres vegene. For noen er sex noe man forventer etter kort tid, mens andre har et helt annet forhold til å bli så intim med et annet menneske.

 

Høres ihvertfall ut som "usikre_meg" har klart seg ypperlig så langt, og tror også at hun gjør lurt å fortsette i sitt eget tempo.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Lillian Bodø
Da er hvert et ord lest... Og selv om jeg var litt rask med å kommentere så har det i bunn og grunn ikke skjedd revulosjonerende ting her. Noe ja, men Jeg hadde trodd mer.

 

Nei, det har ikke skjedd så mye revulosjonerende, å gå fra og ikke kjenne hverandre i det hele tatt til å få hus, stasjonsvogn og barn i løpet av ca 2 måneder (- 3 uker juleferie=6 uker) er vel litt uvanlig, er det ikke? Hadde vi vært venner fra før av og kjente hverandre, så hadde det vært annerledes. Jeg blir veldig imponert av mange som skriver i denne tråden - hvor lang tid ville dere brukt på å banke på hos en nærmest ukjent nabo som tar null initiativ, til så å bli sammen? 1 uke? 2 dager?

 

Og fins det ingen mellomting i deres verden? Er det ikke sex første kvelden, så blir det ikke sex før brylluppet... I de andre forholdene jeg har vært så har ting vært annerledes, for der har gutten vært med å ta initiativ fra starten av, slik at jeg har følt meg tryggere på han fra første stund. Med han gutten her, så har det vært at jeg har tatt initiativ til alt, ting begynte å forandre seg første i forrige uke.

 

Sex er da den siste tingen jeg sikter til. Om du vil vente til ringen er på fingern så er det fult forståelig:)

 

Når jeg sa forventet at mere var skjedd tenkte jeg mer på initiativ messig, aktiviteter (med klær på) og kanskje en hel del kyssing:)Og jeg hadde forventet mer av guttesiden enn fra din side:)

 

Det der med tafsingen burde du forklare til han. Forstår han det ikke, så forklar det med teskje;)

 

Hold ut og stå på:)

 

Og til dere alle, ha en fin valentine dag:)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Når jeg sa forventet at mere var skjedd tenkte jeg mer på initiativ messig, aktiviteter (med klær på) og kanskje en hel del kyssing:)Og jeg hadde forventet mer av guttesiden enn fra din side:)

 

Det der med tafsingen burde du forklare til han. Forstår han det ikke, så forklar det med teskje;)

 

Hold ut og stå på:)

 

Og til dere alle, ha en fin valentine dag:)

 

Okei, problemet har jo hele tiden vært at han ikke har tatt noe initiativ. Han fortalte meg en gang at han var redd for å bli avvist grunnet dårlige erfaringer, osv. Så han er nok en veldig usikker gutt, og det hjalp selvfølgelig ikke med den tafse-episoden, og jeg har forklart det til han så det er greit nå altså ;)

Lenke til kommentar
Gjest Lillian Bodø
Når jeg sa forventet at mere var skjedd tenkte jeg mer på initiativ messig, aktiviteter (med klær på) og kanskje en hel del kyssing:)Og jeg hadde forventet mer av guttesiden enn fra din side:)

 

Det der med tafsingen burde du forklare til han. Forstår han det ikke, så forklar det med teskje;)

 

Hold ut og stå på:)

 

Og til dere alle, ha en fin valentine dag:)

 

Okei, problemet har jo hele tiden vært at han ikke har tatt noe initiativ. Han fortalte meg en gang at han var redd for å bli avvist grunnet dårlige erfaringer, osv. Så han er nok en veldig usikker gutt, og det hjalp selvfølgelig ikke med den tafse-episoden, og jeg har forklart det til han så det er greit nå altså ;)

 

Godt du har forklart det.

 

synes du er veldig tøff og tålmodig:) Det er helt åpenbart at han er interessert.

Gleder meg til videre oppdateringer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...