Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser


Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Gjest usikre meg

Jeg har møtt en gutt, og vi prater veldig bra sammen, men jeg tror han egentlig er veldig sjenert. Jeg har aldri sett han prate med noen andre jenter enn meg faktisk. Vi går på samme skole. I går så spurte jeg om han ville være med å gå tur, og det ville han, og vi drøyde det sånn ekstra lenge før vi sa ha det til hverandre. Vi har også gjort andre ting sammen, som både han og jeg har tatt initiativ til.

 

Dere sjenerte gutter, hvordan oppfører dere dere hvis dere er litt interessert i en jente? :) Han er veldig ordentlig av seg, en skikkelig snill gutt, så han prøver ikke på noe kropsskontakt, men hvis jeg kommer borti han og sier unnskyld, så begynner han bare å smile. Han er 22 år.

 

Det virker liksom som at han liker meg litt, men samtidig så virker det som at han ikke gjør det. Fins det gutter som overhodet ikke bryr seg om jenter selv om de er heterofile? Dere gutter er så vanskelig altså. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han hørtes ut som om han likte deg ja.

Jeg er ikke den mest sjenerte gutten, men jeg er "ordentlig"

Det at han ikke prøver på noe kroppskontakt har lite å si om han liker deg eller ikke.

Jeg er godt på gang med ei jente selv, og vi har aldri klemt hverandre en gang, men jeg liker likevel henne og jeg tror det er gjensidig.

Lenke til kommentar
Jeg har møtt en gutt, og vi prater veldig bra sammen, men jeg tror han egentlig er veldig sjenert. Jeg har aldri sett han prate med noen andre jenter enn meg faktisk. Vi går på samme skole. I går så spurte jeg om han ville være med å gå tur, og det ville han, og vi drøyde det sånn ekstra lenge før vi sa ha det til hverandre. Vi har også gjort andre ting sammen, som både han og jeg har tatt initiativ til.

 

Dere sjenerte gutter, hvordan oppfører dere dere hvis dere er litt interessert i en jente? :) Han er veldig ordentlig av seg, en skikkelig snill gutt, så han prøver ikke på noe kropsskontakt, men hvis jeg kommer borti han og sier unnskyld, så begynner han bare å smile. Han er 22 år.

 

Det virker liksom som at han liker meg litt, men samtidig så virker det som at han ikke gjør det. Fins det gutter som overhodet ikke bryr seg om jenter selv om de er heterofile? Dere gutter er så vanskelig altså. Hehe.

Her må nok du ta styringa og finne frem ulven som har gjemt seg i fåreklærene. Vær direkte, men på en smilende måte. Neste gang han unnskylder seg for å ha vert borti deg så får du bare si til han at du helst vil at han skal være mer borti deg. Om han tar hintet og fortsetter å ta på deg er du i mål. Dvs, om han ikke tår ta på deg fullt ut så led hende hans dit du vil bli tatt på ;) Utover det så vil tiden vise om det er følelser eller eventyr en snakker om.

Lenke til kommentar

Her inne, med alle de flotte PUA-triksene, så går et av de ut på "ta på jenta med en gang, så hu blir vant til det, kortere vei til senga". Men alle gutter er ikke sånn. (Alle gutter får seg heller ikke noe, så det kan være noe i det...)

 

Jeg hadde blitt dødsforelska om jenta tok iniativ. Særlig i den situasjonen som du, trådstarter, beskriver.

 

Så...

 

1) Ta iniativ

2) Finn ut om han er jomfru eller ikke, og ta hensyn til det :)

Lenke til kommentar
Her inne, med alle de flotte PUA-triksene, så går et av de ut på "ta på jenta med en gang, så hu blir vant til det, kortere vei til senga". Men alle gutter er ikke sånn.

Noen vet ikke bedre, evnt. tør ikke :p

 

Dere sjenerte gutter, hvordan oppfører dere dere hvis dere er litt interessert i en jente? :)
Jeg er ikke sjenert lengre, men jeg var det en gang i tida jeg og. På den tida hang jeg på jentene jeg likte som en klegg og holdt stort sett kjeft. Litt tørrprating en gang iblant. Fikk meg aldri noe på den tida :p

 

Han er veldig ordentlig av seg, en skikkelig snill gutt, så han prøver ikke på noe kropsskontakt
Oh you! Ikke la deg lure. All boys are pigs. Innerst inne har han så lyst til å bare hoppe på deg og tafse deg ihjel. Han prøver ikke kroppskontakt fordi han ikke tør, mens han tenker "hva om hun ikke liker det?" og annet møl ;)

 

Det virker liksom som at han liker meg litt, men samtidig så virker det som at han ikke gjør det. Fins det gutter som overhodet ikke bryr seg om jenter selv om de er heterofile? Dere gutter er så vanskelig altså. Hehe.
Sjenerte gutter er vanskelige å lese, så der har du en utfordring. Og ja, det finnes gutter som ikke bryr seg om jenter selv om dem er heterofile, men jeg tror ikke det er sånn med han du er med. Virker mer som han bare er veldig nervøs og usikker Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Det høres veldig ut som at han er intressert ja. :)

Legg merke til de små signalene, f.eks. som du nevner at han smiler når du er nær han. Sjenerte og ordentlige gutter er veeeeeeeldig forsiktig til å ta initiativet, men kan virkelig komme ut av skallet og tørre mer så fort de har fått en bekreftelse.

Slike gutter har ofte vært såret før, og har ikke lyst til å prøve seg på noe før de har fått en bekreftelse på at følelsene er gjensidige. Rett og slett på grunn av redselen for å bli avslått.

 

Jeg er rimelig sikker på at når dere er sammen, så er det tusenvis av tanker som flyr igjennom hodet hans. "Skal jeg tørre å ta på henne?" "Skal jeg si at hun er pen?" "Hva hvis hun bare vil være venner?" "Ei jente som det der faller jo ikke for typer som meg" osv i det uendelige. Innerst inne vil han bare ta takk i deg, gi deg et kjempekyss og holde rundt deg resten av kvelden. Men han tør ikke, fordi han ikke veit om du vil det samme.

 

Vi gutter er ikke veldig gode på å ta subtile hint. Dere jenter er mye flinkere til å legge merke til detaljer og hint enn det vi er. (f.eks. ei jente vil fort merke om en gutt har belte og sko som matcher. En gutt vil så vidt legge merke til hvilken farge det er på genseren, og laaaangt i fra legge merke til hva slags sko personen har)

Det kan hende at du tror du har gitt massevis av hint på at du liker han, men sjangsene er store for at han ikke har tatt noen av dem.

 

Mitt råd er å gi han noen konkrete gode bekreftelser på at du liker han. Gjør det, og se at han kommer fort ut av skallet sitt. :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Jeg tror han er veldig sjenert, og kanskje litt usikker, og jeg merker at det er litt vanskelig å komme innpå han. Er det fordi han kanskje har lite erfaring?

 

Jeg syns han er nydelig, men det er flere som har lurt på hvorfor jeg er interessert i han, det virker ikke som at det er så mange som ser deg jeg ser. Men jeg liker han så godt, og jeg har så lyst til å gi han en klem eller noe, men jeg tenker sånn at han kanskje ikke er interessert og, og da tør jeg ikke. Men hvis jeg prøver å gi han en klem, jeg ødelegger ikke noe da uansett hva han syns om meg?

 

Det er så vanskelig... Og tusen takk til alle som har svart :)

Lenke til kommentar

Alle liker klemmer..

Og det er en kjempemulighet å se om hva han føler. :) Man kan tyde mange følelser ut av en klem. Hvor hardt han klemmer tilbake, om han virkelig holder rundt deg, eller gir deg en venneklem, hvor lang klemmen blir osv.

 

Så gå for klemmen, og tyd det derfra. :) Enten får du en venne-klem, ellers får du en kjærste-klem ;)

Lenke til kommentar
Gjest Sjenertsombarefaen:P

Jeg er kanskje en av disse sjenerte du snakker om :p

 

For å si det sånn trodde jeg aldri jeg skulle få dame, og det var dama mi som tok det første steget med å si hun hadde følelser for meg.

 

 

Før meg og dama ble sammen satt vi i 9 timer og bare snakka sammen der det ble kun en eneste berøring(del av samtalen).. im shy :p

 

 

Mitt råd er at du tar det første steget, så finner du nok fort ut hvordan han reagerer.

 

Om det er å si hva du føler eller bare gi han et kyss :)

Lenke til kommentar

Gutter flest vil jeg påstå er helt blinde for tegn på at ei jente er interessert. I hvertfall er jeg det siden jeg ikke la merke til at ei i nærmiljøet var interessert i alle de årene.. Dumme meg, og nå er det for sent siden hun har flyttet til Finnmark...

 

Si hva du føler og du skal se at du får positiv respons tilbake!

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Okei, men da prøver jeg meg på en klem hvis det føles riktig :)

 

Men det er en ting til... Jeg går på klatring (en sånn student-gruppe) sammen med en god kamerat av han, og vi har blitt godt kjent. Liker han kun som venn, og jeg visste egentlig ikke hvor gode kamerater han jeg liker og han på klatringa var inntil nå nylig. Og han kameraten har spurt meg om vi skal dra på kino, osv... Noe jeg har takket pent nei til. Kan dette ha noe å si?

 

Når vi har vært andre steder sammen, så får jeg som regel oppmerksomhet fra andre gutter, selv om jeg ikke vil snakke med noen andre gutter i det hele tatt! Og jeg ble mobbet på barneskolen, så jeg er ikke en sånn jente som er høy på pæra og tror jeg er bedre enn alle andre, men jeg føler liksom han synker litt sammen hvis det kommer gutter bort til meg. Kan dette ha noe å si på hvorfor han er litt forsiktig og?

 

Men jeg burde vel kanskje slutte å spørre...så får jeg heller vise han hva jeg føler, også får det enten briste eller bære...

Lenke til kommentar

Sjenerte uerfarne gutter er ikke bare dårlig til å oppfatte tegn men kan ha store tålkningsproblemer og være veldig usikre. Jeg ville også satset på at det kan bli noe mellom dere hvis du forsøker å ta initiativet. Angående klemmen så tror jeg ikke den alene sier noe konkret om hva han føler med nødvendighet. Så ikke tro at han ikke liker deg bare fordi en klem ikke ble perfekt mottatt. Prøv og prøv :p Blir det ikke noe resultat så kan du jo si det rett ut til slutt for å konstatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...