Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ThomasM: Kun fordi noen av oss/dem er negativ eller kritisk til en omtale som motstrider det aller meste som er blitt sagt om spillet på nettet fra før?

 

Jeg setter pris på at Gamer prøver å se gjennom hypen, men noen ganger blir det bare litt for drøyt.

 

En ting er å være kritisk, en annen ting er å være stokke peise fette dum.

 

"jeg er uenig i <fyll inn> fordi <fyll inn>, derfor mener jeg <fyll inn>"

saklige argumenter for å fremstille et motstridende synspunkt er selvsagt akseptabelt, men å hyle ut om korrupsjon og "fanboyisme" er rett og slett latterlig.

 

Hvor er det du vil hen egentlig? Vil du at folk skal si, "ok, da er det sikkert så dårlig, og jeg kommer ikke til å kjøpe spillet"?

 

Når spillet har scoret høyt over hele fjøla, så må da vel folk få lov til å reagere. Er liksom alle de andre anmelderne kjøpt og betalt av Sony eller noe?

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ThomasM: Kun fordi noen av oss/dem er negativ eller kritisk til en omtale som motstrider det aller meste som er blitt sagt om spillet på nettet fra før?

 

Jeg setter pris på at Gamer prøver å se gjennom hypen, men noen ganger blir det bare litt for drøyt.

 

En ting er å være kritisk, en annen ting er å være stokke peise fette dum.

 

"jeg er uenig i <fyll inn> fordi <fyll inn>, derfor mener jeg <fyll inn>"

saklige argumenter for å fremstille et motstridende synspunkt er selvsagt akseptabelt, men å hyle ut om korrupsjon og "fanboyisme" er rett og slett latterlig.

 

Hvor er det du vil hen egentlig? Vil du at folk skal si, "ok, da er det sikkert så dårlig, og jeg kommer ikke til å kjøpe spillet"?

 

Når spillet har scoret høyt over hele fjøla, så må da vel folk få lov til å reagere. Er liksom alle de andre anmelderne kjøpt og betalt av Sony eller noe?

 

Det er rimelig klart hvor jeg vil hen, det er bare til å lese innleggene en gang til hvis du ikke forstod innholdet første gangen.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et saklig svar på at han er fanboy/misliker Sony så kan du få det av meg.

 

For det første så skriver artikkelforfatteren bar enegative ting og nevner andre spill like mye og minst et par tre ganger i hvert avsnitt. Spilet fikk 6/10 og det er jo bare så vidt at han nevner noen positive ting med spillet. Det høres ut som det er mye værre en Haze.

 

Multiplayer blir bare nevnt i en setning i konklusjonen, som bare er latterlig da spillet er minst like mye ment for å spilles online med andre mennesker enn å sitte å spille sp alene hjemme i sofakroken. I mine øyne er mp delen en større og viktigere del av spillet. Det er del folk kommer til å bruke mest tid på.

Utifra hendelsen som har hendt denne uken så virker det som at gamer.no ga den dårlige karakteren bare for å få oppmerksomhet. Hva andre kritikere og anmeldere roser i spillet blir i denne anmeldelsen kastet dritt om for å si det rett ut.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Det er noe folk her inne ikke har fått med seg; vi mennesker har forskjellige meninger. Jeg er enig at anmeldelsen ikke er den beste jeg har lest, og at anmelderen kunne vært litt mer presis og gått litt dypere inn i temaet. Jeg har ikke spilt Killzone 2 selv og ønsker ikke å brenne noen før jeg selv har spilt spillet.

Men her kommer det interessante: Dette er hans mening - en person, og han mener at spillet fortjener 6/10. Hva så? Vi kan ikke si at anmelderen tar feil, for det går ikke an å ha feile meninger. Kan vi forvente at alle liker det samme?

 

Jeg liker ikke tomat, men siden flertallet her mest sannsynlig liker tomat, tar vel jeg kanskje feil?

 

Respekter andres meninger, og lev videre.

 

:)

Lenke til kommentar

Jaja, det er nå i alle fall betenkelig at hvis et spill får 6/10 på f.eks. IGN.com, med en så negativ teskt, så ville 90% av leserne ikke en gang vurdert å kjøpe spillet en gang.

 

(Hadde Killzone 2 fått 6/10 på IGN.com, så hadde det havnet i et fantastisk selskap med f.eks

Haze 6.2/10, Soldier of Fortune: Payback 6.2/10, The Incredible Hulk 6/10, Spiderman 3 6/10, Genji: Days of the Blade 6/10.)

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

La oss legge denne saken død folkens. Nå har diskusjonen her pågått helt siden den eksploderte da artikkelen ble publisert rundt kl. 14 i dag. La oss heller ignorere det som var gamer.no og heller se fram mot utgivelsen den 25. februar. Skal en lusen artikkel få ødelegge festen for oss andre. Gi faen og se fremover. :)

Lenke til kommentar
Det er noe folk her inne ikke har fått med seg; vi mennesker har forskjellige meninger. Jeg er enig at anmeldelsen ikke er den beste jeg har lest, og at anmelderen kunne vært litt mer presis og gått litt dypere inn i temaet. Jeg har ikke spilt Killzone 2 selv og ønsker ikke å brenne noen før jeg selv har spilt spillet.

Men her kommer det interessante: Dette er hans mening - en person, og han mener at spillet fortjener 6/10. Hva så? Vi kan ikke si at anmelderen tar feil, for det går ikke an å ha feile meninger. Kan vi forvente at alle liker det samme?

 

Jeg liker ikke tomat, men siden flertallet her mest sannsynlig liker tomat, tar vel jeg kanskje feil?

 

Respekter andres meninger, og lev videre.

 

:)

 

Stemmer det. Men du kan se tydelig at dette annmelderen med vilje prøver å drite ut Killzone 2. Han sammenligner alle funksjoner med Gears of War.

 

Du liker Tomat og spyr av Banan. Du skriver en annmeldelse om banan, og mener at tomat knuser banan. Skriver drit om banan siden du elsker tomat. Da blir det vell litt annet?

Lenke til kommentar

Ja, det blir nesten slik som du sier, Tor92. Jeg fikk inntrykk av anmelderen ikke ønsket å si noe bra om spillet, og det han nevnte som var bra, ble dradd ned igjen av det som var negativt. Dette ga meg et inntrykk om at det eneste som funket i spillet, ikke funket godt nok.

Lenke til kommentar
Det er noe folk her inne ikke har fått med seg; vi mennesker har forskjellige meninger. Jeg er enig at anmeldelsen ikke er den beste jeg har lest, og at anmelderen kunne vært litt mer presis og gått litt dypere inn i temaet. Jeg har ikke spilt Killzone 2 selv og ønsker ikke å brenne noen før jeg selv har spilt spillet.

Men her kommer det interessante: Dette er hans mening - en person, og han mener at spillet fortjener 6/10. Hva så? Vi kan ikke si at anmelderen tar feil, for det går ikke an å ha feile meninger. Kan vi forvente at alle liker det samme?

 

Jeg liker ikke tomat, men siden flertallet her mest sannsynlig liker tomat, tar vel jeg kanskje feil?

 

Respekter andres meninger, og lev videre.

 

:)

 

Stemmer det. Men du kan se tydelig at dette annmelderen med vilje prøver å drite ut Killzone 2. Han sammenligner alle funksjoner med Gears of War.

 

Du liker Tomat og spyr av Banan. Du skriver en annmeldelse om banan, og mener at tomat knuser banan. Skriver drit om banan siden du elsker tomat. Da blir det vell litt annet?

 

Det du skriver gir faktisk mening da Killzone 2 prøver å være en realistisk versjon av fremtiden mens GeoW er mer Arcade og har ganske så lite med virkligheten å gjøre i forhold.

Jeg respekterer andres meninger, men når det oser av at han har bestemt seg på forhånd at det er ett PS3 spill og det er dårligere enn spillene til 360 og at anmeldelsen er dårlig gjennomført så er det ikke så lett. Vi skriver jo bare våre meninger så kan jo ikke dere respektere dem?

 

Men nok om det som praystation sa. Jeg gleder meg til slutten av februar og er veldig sikker på at jeg får en positiv opplevelse med spillet :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg syns det er dustete å sammenligne FPS med TPS. Slakt Far Cry 2, fordi GTA IV er bedre..

 

Edit: Fordi anmelderen syns GTA IV er bedre mener jeg..

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Ren lynsjestemning her jo :!:

 

Kan ikke huske det var så mye støy da gamer ga Super Paper Mario 4/10, som har et snitt på 85 % på gamerankings.

Det er ikke karrakterforskjellen som opprømmer folk, det er den syrlige og nedlatende måten å henvende seg til "hylekoret", og fokuset på hvordan anmelderen skulle ønske spillet var, ikke hva spillet faktisk er.

Lenke til kommentar

Nå setter jeg ballene mine på påle her men det får så være, de har vært gode følgesvenner men må offre i alle fall høyre halvdel.

 

Resistence: fall of men ble spåd som PS3s frelse og X360 knuser. Det fikk brukbare anmeldelser men ikke til forventningene. Det ble skreket og hoiet i tretoppene hvor stor Xbox fanboy anmelder var.

 

Så kom annonseringen at Haze ble PS3 ekslusiv, og neste hype var startet. Det ble ropet og hoiet hvorfor de velgte en "overlegen" konsoll som PS3. Så kom omtalene, lunkene, og det ble skreket over hvor Xbox fanboy anmelder var.

 

Nå kommer omtaler for Killzone 2, et spill som er hyppet som Halo killer og brukt som bevis for PS3s overlegenhet. Omtalene er ikke som forventet, så igjen hoier leiren over hvor Xbox fanboy anmelderen er.

 

Blir dere ikke lei av Deja vù?

 

Det er vel egentlig ikke rart at spillene går slik de går, det blir lovet så mye at det er komplett umulig å leve opp til hyppen. Det blir satt så store "mål" og lovet så mye av spillene at når de faktisk kommer ut lever det ikke opp til kneskåla av all hyppen det har fått. Og jeg må bare si, dere har dere selv å takke som er med på å fore under denne hyppen hele tiden. Dere hypper spillene opp i skyene og er med på å fremstille det i et urealistisk lys, så når spillet kommer, og det potensielt kunne vært bra, så leverer det ikke til halvparten og så kommer korsangen på igjen.

 

Jaja, regner med at neste korøvelse er satt til Gran Turismo 5? Eller kanskje om mulig God of war 3.

Lenke til kommentar
Nå kommer omtaler for Killzone 2, et spill som er hyppet som Halo killer og brukt som bevis for PS3s overlegenhet. Omtalene er ikke som forventet, så igjen hoier leiren over hvor Xbox fanboy anmelderen er.

Øh, jo, omtalene er som forventet. Har du sett karakterene spillet har fått på alle andre sider unntatt gamer.no ?

Lenke til kommentar

Bear^: Har du lest anmeldelsen? Då skjønner du kanskje koffor folket e så forbanna. Gamer.no som skal være norges største spillsidet kommer med en så utrolig elendig anmeldelse av et så etterlengtet spill.

Jeg fant èt sted i anmeldelsen der anmelderen sa at en ting i KZ2 er bedre enn i GoW som han nevner navnet på oftere enn Killzone i anmeldelsen. Det var at dekningssystemet lignet på det i GoW, men var litt med finpusset (eller hvilket ord han brukte på d)

 

At han kan skrive en SÅ elendig anmeldelse er skremmende. Greit at han ikke likte spillet, men då må han for faen begrunne skikkelig koffor han ikke gjør d då! Det virket som han hadde skrevet anmeldelsen på 5 min mens han lo selv av alt bullshittet han skrev.

Og som en litt lengre bak i tråden skriver. Så nevner han såvidt online-delen som er halve spillet! Det e rett og slett amatørmessig..

Har dere lest ka han har skrevet under bildene btw?

Lenke til kommentar

Vi høres litt ut som et hylekor, men det må få være lov etter en så trist artikkel. Klager ikke supporterne i en fotballkamp når de er uenige med dommeren? Jo, og det må vi også få lov til å gjøre for det var rett og slett den mest råtne anmeldelsen jeg har sett. Artikkelforfatteren hadde tydelig bestemt seg for å drepe hypen og begrave den mens den tok sine siste åndedrag, allerede før han satte spillet i maskinen.

 

Det nevnes så og si ikke ett godt ord om spillet gjennom hele artikkelen, hvis det så gjøres blir det deretter drunknet i alle de negative aspektene og alt det GeOW 2 gjorde SÅÅ mye bedre. Jeg leste nesten ikke ett ord om hverken grafikken eller lyde, som er to ting KZ2 står veldig sterkt på. Ja, GeOW var sikkert bedre noen steder, men når han hele tiden roser det, og Halo 3, opp i skyene i en Killzone 2 anmeldelse så blir det bare idiotisk. GeOW er i tilegg et tredje-persons skytespill, mens KZ2 er første-persons så det blir på noen steder helt feil å sammenligne, som i dekningssystemet.

 

I artikkelen nevnes det at det er så kjipe og gråe nivåer, vel krig er ikke en dans på blomstereng, det er skittent, blodig, grått og trist. Også vurderingen av multiplayeren blir bare dust når skriver noen få linjer om det.

 

"Blottet for nyskapning" er noe som nevnes i konklusjonen, vel da spør jeg: Når var det egentlig et spill kom med noe særlig nytt innenfor denne sjangeren? (Ja, Mirror's Edge var nyskapende, men det er First Person Action-Adventure) Han kritiserer jo KZ2 for å mangle noe alle andre mangler også.

 

Ja, anmelderen for lov til å mene hva han vil og det gjør jeg også, jeg mener derfor at anmeldelsen hans fra mitt synspunkt slikket svetten fra død manns pung og jeg velger derfor å kjøpe spillet og dømme selv om dette er et godt spill eller ikke.

 

Niks

Lenke til kommentar

Så gamer.no har ikke lov å bygge sin artikkel opp begrunnet på sin subjektive mening? Hvordan skulle det vært på anmelder fronten om det en side sa ble den objektive meningen og andre måtte følge den malen?

 

Dette er subjektive meninger, om det er en side som mener dette er det da ikke døden for spillet, har gamer.no bare lov å ha sin mening så lenge den stemmer overens med deres?

 

Å begynne å hyle "Xbox fanboy" av den grunn sier strengt tatt mer om dere enn det sier noe om anmelderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...