Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan gjøre at tallene i AS SSD forringes sånn over tid (Har ikke merket så mye på maskinen foreløpig, og ikke vet jeg helt hva tallene står for.) Seq write og 4k-64 write har halvert seg siden Mai, og jeg har nøyaktig de samme programmene installert på disken, og begge testene er tatt på nybootet maskin.. Hvis noen har tid å skrive et par ord om dette så er det supert :-D :roll:

post-110038-0-56222300-1317148846_thumb.png

SSD type ser du i bildet.

(WIN7/64)

Endret av vannslangen
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer rundt Patriot disker?

 

Patriot Wildfire 240GB har fungert godt for meg, spørsmålet er om du vil slite med "standard" problemet med SF-2281.

Jeg har ikke hatt problemer med min men mitt bruksområde er nok atypisk. (større ssd-er bruker jeg som regel til VM og ikke til boot)

 

Hva er deres erfaring med "billige" pci express ssder? Hvor stabilt er det? Med utgangspunkt i Revodrive eksempelvis

 

RevoDrive 3 X2 er helt fin men spørsmålet er hva man definerer som billig.

 

Jeg foretrekker fremdeles å kjøre raid-0 med vanlige SSD'er, det kommer selvsagt an på bla hva man har til MB osv.

Lenke til kommentar

Mer eller mindre ja, det eneste usikre er selvsagt om den nye Samsung-en er like stabil som 470-en var/er.

 

Dagens Samsung 470 er rett og slett en utmerket sak, ingen kjente problemer.

 

Det er svært liten forskjell mellom de beste SSD-ene, så, plukker man en av de beste er det liten grunn til å nøle med mindre man har personlige preferanser når det gjelder merke/fabrikat.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 2 stk Samsung 470 i min MacBook Pro og kommer til å teste den nye 830-en når den blir tilgjengelig.

Jeg hadde en C300 i en periode men det var litt lugging av en eller annen årsak, fant ikke ut av det og har ikke sett meg tilbake etter at den ble erstattet med enda en 470.

 

Helt smertefritt har det vært, måtte dog finne en utility for å enable TRIM i OS X, det er ikke enablet med mindre man har en "Mac-SSD".

Lenke til kommentar

Helt smertefritt har det vært, måtte dog finne en utility for å enable TRIM i OS X, det er ikke enablet med mindre man har en "Mac-SSD".

Det vet jeg, men er det nødvendig? Slik jeg har forstått det er det enkelte diskser som «TRIM»-er selv.

 

Det er stor forskjell hvor aggresivt GC er på forskjellige SSDer. Det jeg vet er at Corsair markedsfører Performance 3 som spesielt bra der....men Crucial m4 er vel ikke så bra der, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...