Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

kan jo være at ene kjører på sandy bridge i5 med to kjerner og i bærbar, mens den andre kjører på sata 6 med i5 quad core?

jeg føler at desktopen er sinnsykt mere snappy enn laptopen.

 

Har laptopen ACHI aktivert?

 

Selv har jeg ikke følt noen forskjell på min hjemme maskin (Intel G2 160GB) og den jeg benytter på jobb som er en i5-750 med C300 256GB (ikke sikker på kontroller på den da).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd denne Corsair saken er så liten, og dyr:

 

PCMark Vantage HDD Score: 867166

HDD Test Suite: 867166

HDD - Windows Defender: 3993.84 MB/s

HDD - gaming: 3809.19 MB/s

HDD - importing pictures to Windows Photo Gallery: 5216.56 MB/s

HDD - Windows Vista startup: 5425.13 MB/s

HDD - video editing using Windows Movie Maker: 3365.03 MB/s

HDD - Windows Media Center: 5306.83 MB/s

HDD - adding music to Windows Media Player: 2770.18 MB/s

HDD - application loading: 3331.37 MB/s

 

Hvor er iRAM med 8 slot DDR3 støtte med x16 PCIe grensesnitt :innocent:

post-72177-0-41974500-1307351393_thumb.jpg

post-72177-0-54427400-1307352265_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ja det kan jo hende. strøm "mode" er "balanse". Burde den være på "ytelse"? Postet resultatet mitt noen sider lenger tilbake i tråden. Fikk ingen "huff dette var helt for jævlig" kommentarer tilbake, eller så er folk bare veldig veldig snille i denne tråden :)

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Du vil nok få litt bedre resultater i benchmarks med ytelses innstillingene og med strømmen i men om du merker forskjell er vel mer usikkert. I tillegg så er endel bærbare brikkesett begrenset ytelse på. F.eks så er endel kun med SATA 1,5 Gb/s og det vil strupe de fleste nyere SDDer. Tipper det var derfor at det ikke ble bemerket ift testen tidligere.

Lenke til kommentar

Hvilken disk på 120-160gb er en god og rask/billig ssd til Sata 2 porter? Vurdere og bytte ut min Intel 80GB Gen 2 disk.

 

Kanskje litt offtopic:

Kjøpte meg en usb 3 minnepenn, så ikke helt på spesifikasjonene men ble overasket da jeg leste fra den i 70MB/s. Min gamle USB minnepenn klarte maks 5MB/s. Bruker dem en annen type minne i USB3 minnepenner? Skal bli interesant å se hvor raskt jeg får installert W7 fra en slik minnepenn og inn på en SSD.

Lenke til kommentar

Hvilken disk på 120-160gb er en god og rask/billig ssd til Sata 2 porter? Vurdere og bytte ut min Intel 80GB Gen 2 disk.

 

Intel 320 SSD 120GB eller 160GB

Det er ikke vits i å oppgradere fra x25-M G2 til 320 for ytelse. Trenger du mer kapasitet er det en annen sak, men da ville jeg først prioritert hva du har på SSDen og kjørt en runde oppryddning og så se om du trenger mer plass.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått satt inn min OCZ Vertex 2 120GB etter å ha aktivert ACHI på instruks fra multicom og reinstallert windows 7. Er denne ytelsen korrekt? Noe man kan gjøre for å trimme?

snipp

Er dette i en bærbar? Hvis ikke hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått satt inn min OCZ Vertex 2 120GB etter å ha aktivert ACHI på instruks fra multicom og reinstallert windows 7. Er denne ytelsen korrekt? Noe man kan gjøre for å trimme?

snipp

Er dette i en bærbar? Hvis ikke hvilket hovedkort har du?

 

 

Bærbar ja. Firmware 1.33

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar

Da er Corsair Force 3 trukket tilbake, nettopp postet på Corsairs forum.

 

Dette gjelder bare for 120GB utgaven.

 

Link

 

Dette gjelder uansett om man har hatt problemer med den eller ikke, det skal fixes på både firmware OG Hardware.

 

En kjedelig sak for SandForce...

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Da er Corsair Force 3 trukket tilbake, nettopp postet på Corsairs forum.

 

Dette gjelder bare for 120GB utgaven.

 

Link

 

Dette gjelder uansett om man har hatt problemer med den eller ikke, det skal fixes på både firmware OG Hardware.

 

En kjedelig sak for SandForce...

 

Fy faen dette var tragikomisk. Fikk nettopp en pakke med den disken. FAAAAAAAAAEN DA. Ser problemet ass, disken kommer ikke opp i "Min Datamaskin."

 

Fantastisk... -.-

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

@Thrillseeker

Ok. Du har et litt lavt resultat ift de med samme SSD på stasjonære maskiner en dette skyldes nok strømsparing ol.

Anbefaler at du installerer oppdaterte drivere (hvilken bærbar er dette?) og prøver AS SSD etterpå i høy ytelses mode og med laderen i.

 

OCZ har også en toolbox som kan lastes ned her for å manuelt gjennomføre trim på SSDen.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Det ligger en Corsair Force 3 på pulten her. Samme problemer som tråden hos Corsair beskriver. Dette var første SSD-en jeg har prøvd. Vurderer å gå for revodrive elns i stede.

 

Bra av Corsair å ordne opp. Sykt dersom ryktene er sanne og de slapp denne disken uten å teste firmwaren.

 

Link til corsair tråden: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95688

Endret av Trosun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...