Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Det er uansett for dårlig testet, det er mange spørsmål i luften.

 

Dette blir nok værst for OCZ som etter sigende har produsert et betydelig større antall en Corsair.

 

 

@BAT

Man kan ikke TRIMme i toolboxen, man kan kjør secure erase, oppdatere firmware og ellers bare litt info man får. (bla SMART)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte ikke på firmware til SSD men brikkesettdriver på den bærbare. Hvilken maskin har du?

 

 

Compal Multicom KHLB2. Har ikke brukt driverCD-en enda, windows ser ut til å ha fiksa det meste.

På CD-en så er det Inteldriver 8.7.0.1007 til chipset

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar

Installer den og så laster du ned siste versjon hos Intel etterpå. Det bruker å gi litt bedre resultater, ikke grensesprengene men gir ofte bedre enn MS sine AHCI drivere. Du bør heller ikke teste for mye med benchmark programmer heller. De skriver til SSD ganske mye med ukomprimerbare data og dette liker Sandforce SSD ikke å få for mye av om gangen.

Lenke til kommentar

Uttalelse i fra OCZ ang Sandforce 2xxx problemer.

OCZ Official Statement regarding hardware issues reported by other manufacturers

 

OCZ is aware of firmware issues that have been reported in the field that are potentially causing bluescreens on all SF2000 based

drives, this issue affects a very small percentage of Vertex 3 and Agility 3 SSDs, and currently less than 1% of all our customers are

affected. This hard to replicate issue is a completely different issue than what some other drive manufacturers are experiencing, which may have similar symptoms but is caused by a hardware issue. Unlike other brands OCZ does not use a reference design, and we design and manufacture our SSDs in-house, and are NOT affected by the hardware problems which are unique to other drive vendors.

 

OCZ is working diligently with our customers and SandForce to quickly resolve the outstanding firmware issues and we will be releasing a firmware update that addresses the bluescreen issue as soon as it becomes available. In the meantime we encourage any customers that are experiencing any bluescreen issues to contact our customer service team for immediate support.

 

Link

Lenke til kommentar

Prøver å installere fila som er på CD-en, men får at systemet ikke møter minimumskrava:S Hvordan kan jeg sjekke hvilken versjon jeg har? Har jo ikke installert noen drivere utenom det windows 7 la inn i dag.

 

Edit: Glem det, intel har automatisk program som sjekker driverne. Får håpe SSD blir raskere nå. Legger ut resultat etterpå, tusen takk for hjelp

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar

Skriveytelse vil midlertidig ned når man gjennomfører endel tester. AS SSD og CDM skriver ganske mye til SSDen. Når maskinen står å idler så vil den gå opp igjen. En Vertex 2 120GB på en stasjonær vil yte noe bedre da brikkesettene er bedre. Under er fra en stajonær intel.

 

post-140856-0-52784600-1307564998_thumb.png

 

Spørs om du er der du skal være. Jeg hadde en HP tidligere med samme brikkesettet og jeg fikk resultater ca 20% dårligere enn på min stasjonære maskin.

Lenke til kommentar

Skriveytelse vil midlertidig ned når man gjennomfører endel tester. AS SSD og CDM skriver ganske mye til SSDen. Når maskinen står å idler så vil den gå opp igjen. En Vertex 2 120GB på en stasjonær vil yte noe bedre da brikkesettene er bedre. Under er fra en stajonær intel.

 

post-140856-0-52784600-1307564998_thumb.png

 

Spørs om du er der du skal være. Jeg hadde en HP tidligere med samme brikkesettet og jeg fikk resultater ca 20% dårligere enn på min stasjonære maskin.

 

 

Ja, kan godt være. Yter mye bedre enn min gamle HDD uansett. Takk for all hjelp alle sammen. SSD ftw!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...