Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søren nå var jeg akkurat for treg til å kjøpe meg en C300 til 895,-. Jaja satser på nytt tilbud senere :p Har akkurat 1 ledig plass blant mine 4 SSDer og hadde kunnet kjørt en single en som OS disk :S Og bruke 2x80@R0 til annet mer fornuftig :S

 

Men tror nok jeg går for en 128GB, liker å ha alt av programmer på samme disk som OSet. Enklere med litt stor C partisjon. Da har man litt å vokse på også og må ikke for all del flytte temps og lignende til andre større SSD disker.

 

Personlig er jeg veldig glad i Raid0 oppsettene mine da det går omtrent på sekunder å pakke ut store arkiver som jeg stadig vekk holder på med og paritetskjøringer osv. går unna sabla fort. I hele tatt mange ting man driver med bare fiser unna.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet hva som har skjedd med SSD produsenten Mtron?

 

Går du til www.mtron.net, blir du sendt til en SQL-feil, men går du inn via en fungerende delside, eksempelvis http://www.mtron.net/English/Company/History.asp, får du tilgang til sidene deres.

 

En av de mange ekspertene i tråden vet sikker mer; det virker som de ikke har funnet på så mye i løpet av et år eller to, muligens i påvente av et oppkjøp eller sammenslåing, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

De hadde planer om å gi ut en serie med dobbel ytelse av x500 seriene, men det ble aldri noe av, og det siste som var av nyheter med Mtron inkludert var fra EasyCo angående MFT i Q1 2009. Det virker som de har lagt ned drift og kun kjører support/RMA for eksisterende produkter, men det er mulig de jobber med noe i "stealth mode" som det kalles.

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=590488

 

C300 128 -300kr idag.

Damnit, det var den lommeboka :p Blir en suveren single OS/PROG disk.

 

Noen som vet om man får tak i noen greie PCIe 1x 2-4ports SATA300 Raid kontrollere? Helst 4 porter, men ikkeno must. Må enten flytte 4 disker til en Raid5 kontroller eller BD drevet til en SATA kontroller :S. Har akkurat for lite plass.

 

Så en av disse:

- PCIe 1x 2P SATA300

- PCIe 1x 4P SATA300 Raid5

 

Om det er mulig å få tak i :S. Må ikke bygge for mye da det skal stå i slotten over skjermkortet. Muligens dropper jeg det og går for å bytte 8P LSI8308ELP med en 12P sak av noe slag så jeg får plass til alle HDDer på en kontroller (5+4+2).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=590488

 

C300 128  -300kr idag.

Damnit, det var den lommeboka :p Blir en suveren single OS/PROG disk.

 

Noen som vet om man får tak i noen greie PCIe 1x 2-4ports SATA300 Raid kontrollere? Helst 4 porter, men ikkeno must. Må enten flytte 4 disker til en Raid5 kontroller eller BD drevet til en SATA kontroller :S. Har akkurat for lite plass.

 

Så en av disse:

- PCIe 1x 2P SATA300

- PCIe 1x 4P SATA300 Raid5

 

Om det er mulig å få tak i :S. Må ikke bygge for mye da det skal stå i slotten over skjermkortet. Muligens dropper jeg det og går for å bytte 8P LSI8308ELP med en 12P sak av noe slag så jeg får plass til alle HDDer på en kontroller.

Rocketraid 2300 pci-e x1 4 porter... Har en av disse selv og det ligger 2 til salgs på bruktmarkedet tror jeg.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Farlig fristende...men for 600,- mer så får man jo: OCZ 120 GB SSD PCI-E 4x MLCRevoDrive, Read/Write 540/530MBsec Men da må man jo ha HK som støtter å boote fra pci-express da.

 

For de som har masse penger: OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 100GB

Read: Up to 740 MB/s

Write: Up to 690 MB/s

Sustained Write: Up to 550 MB/s

Random Write 4KB (Aligned): 100,000 IOPS

 

3884,-

http://shop.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:3555252;tp:1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...