Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Nizzen skrev (24 minutter siden):

Har, men alle srår i raid-0.

 Altså 2x 1tb i en maskin og 1x1tb i en annen. 

Plattform man bruker og hvor høy cpu og minnefrekvens spiller også inn på 4k ytelse. Din virker å være slik den skal være ved første øyekast

Har et x570 Tomahawk med en 5900x og 64GB 3600Mhz minne.
Men nå har eg ikke plass til flere M.2 på hovedkortet.
Så da blir det et PCIe kort den dagen eg vil ha mere plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Netrum said:

Har et x570 Tomahawk med en 5900x og 64GB 3600Mhz minne.
Men nå har eg ikke plass til flere M.2 på hovedkortet.
Så da blir det et PCIe kort den dagen eg vil ha mere plass.

Hvordan er Tomahawk-hovedkortet? Fornøyd?

Lenke til kommentar

Min 2 x 2TB HP EX950 i RAID0. Synes RND4KQ1T1 var litt merkelig lav? Kan det være fordi M2_1 er til chipset mens den andre står i M2_2 som går til CPU? Var usikker på hvilken CacheTagSize jeg skulle velge da jeg satt opp RAIDet. I tillegg ble det anbefalt å skru av Read Cache? @Nizzen, noen forslag? Siste RAID driver fra AMD. Eller ser det riktig ut?

image.png.bf9082519312b9cf94b46abb3d50c3d8.png

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, ExcaliBuR said:

Min 2 x 2TB HP EX950 i RAID0. Synes RND4KQ1T1 var litt merkelig lav? Kan det være fordi M2_1 er til chipset mens den andre står i M2_2 som går til CPU? Var usikker på hvilken CacheTagSize jeg skulle velge da jeg satt opp RAIDet. I tillegg ble det anbefalt å skru av Read Cache? @Nizzen, noen forslag? Siste RAID driver fra AMD. Eller ser det riktig ut?

image.png.bf9082519312b9cf94b46abb3d50c3d8.png

Det der er helt skandale på 4k.  Prøv noen andre porter?

 

Ja som du skriver. Du bør raide fra samme plass. Enten cpu eller bare chipset om der går

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

@Nizzen, helt enig. Er dessverre bare 2 porter på VIII Impact. Men kan brått være jeg som har kløna da jeg bygde RAIDet, skal bygge det på nytt med anbefalte innstillinger fra BIOS og teste igjen når det er klart.

Leste et sted hvor det var anbefalt å skru av Read Cache og sette CacheTag til 64KB... tror det var helt på trynet forslag egentlig, så skal bygge med Read Cache på og 256KB cache som var standard i RAIDexpert2 og teste på nytt.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 timer siden):

2x sx8200pro på 3 år gammel x299

 

1762635357_2xsx8200pror07980xe.PNG.a8efc

Bygde det opp igjen med hva ASUS UEFI mener er bra:

image.png.9468013c94d6187626a86a8bbfa996de.png

Kommer vel ikke noe bedre da en går via chipset vil jeg tro. Hadde begge gått til samme først så hadde det sikkert blitt bedre, men føler ihvertfall det ikke er regresjon fra 1 disk. Selv om random write ble lavere nå...

Lenke til kommentar
1 minute ago, ExcaliBuR said:

Bygde det opp igjen med hva ASUS UEFI mener er bra:

image.png.9468013c94d6187626a86a8bbfa996de.png

Kommer vel ikke noe bedre da en går via chipset vil jeg tro. Hadde begge gått til samme først så hadde det sikkert blitt bedre, men føler ihvertfall det ikke er regresjon fra 1 disk. Selv om random write ble lavere nå...

Ser bra ut nå da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...