Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem bryr seg om kalassifre i preseason?

 

Liverpool tok dette som trening, noe som var poenget med hele kampen. Ingen av oss hadde forventet at de skulle spille for full maskin eller.

Høres ut som du vet lite om hvordan man spiller seg inn på en startelver, i ett PL lag gjør man det ikke ved å ta det rolig, blir heller ikke mye trening av det.

 

Bare å se sannheten i øyne og si at Liverpool spilte en rævva kamp mot sin vilje til tross for at flere av spillerne ikke har fast plass.

Lenke til kommentar
Det han sier er jo sant

 

Det gjelder jo alle supporter grupper?

Er Krattet noe bedre?

 

Eller Brann supportere?

 

Eller Klanen?

(Denne var bare latterlig :p) haha

 

Nei, trenere skal holde seg sportslig og rette seg mot sine egne supportere i stedenfor å klage på andre.

 

Edit: eller Bergensere som ikke har forstått det :p

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Samcki: Det finnes jo så klart noen idioter i alle supporterklubber, kan likevel hende Jonevret har et poeng. Blir forøvrig flau på vegne av voksne mennesker som står på tribunen og viser fingern til motstanderens spiller og dommeren, må jo være forferdelig flaut å bli filmet også..

Lenke til kommentar

Kan hende, som du sier så har du idioter i alle supportergrupper. Men å stemple "hele" Lerkendal publikumet under samme stempel det syns jeg er for trangsynt. Som filmene jeg viste her i stad gjelder dette alle, skal en trener absolutt ta tak i dette så bør vedkommende feie for egen dør først.

Lenke til kommentar
Tror ikke styret i Brann visste hva de gjorde når de hentet Nilsen. Det virker som en nødløsning siden de ikke hadde noen andre. Som Bruno99 sier, så tror jeg ikke Mjelde kommer tilbake på noen år. Enten må Brann finne en trener som satser på å spille fotball som er underholdene, og som kan spilles av ett lag som har som mål å dominere kamper. Brann har to muligheter nå slik jeg ser det, satse på en urutinert trener fra lokale områder, som dermed vil trenge tid, og bygge opp ett godt lag, eller satse på en trener fra utlandet som kan ta over laget og kanskje få resultater og bra spill på relativt kort tid med utgangspunkt i laget vi har idag.

 

Det blir uansett viktig at de bruker tid på valg av ny trener, og finner den rette typen.

 

Brann har prestert ujevnt i år, dessverre. Men på en side, la oss ta en kikk på tabellen. Nilsen har ført Brann opp på en femte plass, og vi henger fremdeles med i kampen om edelt metall. Gjerne ikke mer enn en bronse, men hva forventer vi egentlig fra Nilsen i hans første sesong? Jeg også savner Mjelde fra hans storhetstid, men hvordan gikk det i 08-sesongen da, med Mjelde bak roret?

 

Nilsen må få tid på seg. Brann har spillere som kan spille underholdende fotball, og vi har sett glimt av dette i sesongen, selv om det gjerne har vært små glimt. Jeg synes Nilsen har gjort en rimelig grei jobb hittil (ikke enormt bra, men OK), og det er en begynnelse. Gi mannen en sesong til sier jeg, og se hvordan det går da.

 

Mine to cents

Lenke til kommentar

Lyn sin salgs orgie:

 

Har sett litt på alle spillerne har solgt de siste 20 mnd (rundt 23 spillere). Ganske bra ellver man kan sette sammen hvis alle disse hadde vært i klubben idag. Sammen med en logisk tropp på 22 mann totalt tror jeg denne Lyn ellveren hadde kjempet blant de 5-6 beste i serien. Istedet rykker Lyn med all sikkerhet ned til 1.divisjon og må kvitte seg med de siste to spillerne som har fete lønninger, Jimmy Tamandi og Paul Obifule. Tommy Berntsen tjener også bra men han blir garantert hovedtrener (spillende) i 1.divisjon neste år.

 

Hva syns dere om denne ellveren kontra det som er i Tippeligaen idag:

 

------------------------Odion Ighalo --------Jo Inge Berget

 

Diego Guastavino --- Paul Obifule --- Tomasz Sokolowski --- Espen Hoff

 

 

Shane Stefanutto---Indridi Sigurdson--Tommy Berntsen--Lars Kristian Eriksen

 

----------------------------------------- Eddie Gustafsson ---------------------------------

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Tror ikke styret i Brann visste hva de gjorde når de hentet Nilsen. Det virker som en nødløsning siden de ikke hadde noen andre. Som Bruno99 sier, så tror jeg ikke Mjelde kommer tilbake på noen år. Enten må Brann finne en trener som satser på å spille fotball som er underholdene, og som kan spilles av ett lag som har som mål å dominere kamper. Brann har to muligheter nå slik jeg ser det, satse på en urutinert trener fra lokale områder, som dermed vil trenge tid, og bygge opp ett godt lag, eller satse på en trener fra utlandet som kan ta over laget og kanskje få resultater og bra spill på relativt kort tid med utgangspunkt i laget vi har idag.

 

Det blir uansett viktig at de bruker tid på valg av ny trener, og finner den rette typen.

 

Brann har prestert ujevnt i år, dessverre. Men på en side, la oss ta en kikk på tabellen. Nilsen har ført Brann opp på en femte plass, og vi henger fremdeles med i kampen om edelt metall. Gjerne ikke mer enn en bronse, men hva forventer vi egentlig fra Nilsen i hans første sesong? Jeg også savner Mjelde fra hans storhetstid, men hvordan gikk det i 08-sesongen da, med Mjelde bak roret?

 

Nilsen må få tid på seg. Brann har spillere som kan spille underholdende fotball, og vi har sett glimt av dette i sesongen, selv om det gjerne har vært små glimt. Jeg synes Nilsen har gjort en rimelig grei jobb hittil (ikke enormt bra, men OK), og det er en begynnelse. Gi mannen en sesong til sier jeg, og se hvordan det går da.

 

Mine to cents

 

Det jeg mener er at man først må prøve å få eget spill, så bruke det til å få poeng, ikke først og spille dårlig men ta poeng, for på ett sted må du endre spillet til noe positivt spill. Det har jeg ikke sett mye tendenser til i år, mulig han mener han ikke fikk lang nok vinter, og vil bruke kommende vinter til å trene inn ett spill, men en positiv ting er det, spillet kan bare bli bedre.

 

For får du spillet bra, kommer resultater over tid.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at man først må prøve å få eget spill, så bruke det til å få poeng, ikke først og spille dårlig men ta poeng, for på ett sted må du endre spillet til noe positivt spill. Det har jeg ikke sett mye tendenser til i år, mulig han mener han ikke fikk lang nok vinter, og vil bruke kommende vinter til å trene inn ett spill, men en positiv ting er det, spillet kan bare bli bedre.

 

For får du spillet bra, kommer resultater over tid.

 

Det kan jeg være enig i. Er spent på neste sesong. Får han ikke noe bra spill eller tilsvarende gode resultater, bør vi kanskje se oss om etter noen andre til å styre skuta.

Lenke til kommentar
Jeg blir flau når jeg hører Stabæk og Tromsøs svar på hvordan de skal slå de spanske lagene: En av kampene spilles på plast.

 

Hvorfor er dette flaut?

 

Norge har rundt 7-9 kunstgress baner i Tippeligaen, vi er et land som ikke er ment for vanlig fotball sesong og da må det gjøres endringer så vi får spilt e-cup.

 

De norske lagene er 10-15% favoritt for å gå videre, da må man fremheve alle fordeler, de to mest logiske, egenartet hjemmebane samt at lagene er i sesong kontra starten av sesong som de spanske lagene vil være i slutten av August.

 

Alt som egentlig skal til er jo å klare et mirakel (uavgjort borte med mål) så kan mye gjøres.

 

Det er jo mange norske lag som har klart bragder i Europa:

RBK - kvartfinale i Champions League

Lyn - Kvartfinale i Champions League (tidl Europa Cupen riktignok)

Brann - Kvartfinale i Cup vinner cupen

VIF - kvartfinale i Cup vinner cupen

Molde - spilte Champions League gruppespillet

 

I tillegg har jo Tromsø og Viking vist at de kan hevde seg i Europa.

 

Et mirakel er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...