Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg stort over moldes prestasjoner, uten tvil det laget i TL som spiller best om mest underholdene fotball. Mer effektivitet i laget, og litt mer flaks (og mindre keepertabber) så hadde de nok kjempet helt sammen med RBK, gjerne litt over også. Det kan nok også nevnes at RBK har tapt like mye poeng som molde på dårlig keeperarbeid, men effektiviteten er meget bra.

Imponerende motsigende! :D

 

Hvordan det?

 

Molde kunne har hatt lite flaks i år, Rosenborg har hatt flaks. Molde har vært inneffektive, Rosenborg effektive. Begge har hatt en del keepertabber.

 

Så må du også regne litt med kampbildene, Molde spiller i en 4-3-3 formasjon som baserer på raske overganger, dvs en formasjon som fungerer best når motstanderen står høyt på banen.

RBK har til nå spilt samtlige kamper der motstanderen har lagt alle mann på 16meteren, noe som er vanskeligere å spille i mot. Husker også Molde kampen på Lerkendal, samme bilde der også der Molde la alle mann på egen banehalvdel.

 

Molde i dag var bra effektive, flinke til å straffe Start for de uuholdelige antall feilene.

 

Spent på Cupkampen, tror den blir en kamp med my fart :)

 

Først: Jeg og gleder meg til cupkampen, skal bli en morsom og underholdende kamp. Resten av det du sier stemmer bare ikke, men jeg registrerer at flere i media deler din oppfatning. Det som nok er felles for dere er at dere ikke har sett alle kamper Molde og/eller Rosenborg har spilt.

 

Det er helt naturlig at flere lag spiller defensivt når de møter landets antatt beste lag på bortebane, men at de fleste (eller "alle" som du sier det) legger seg innenfor egen 16-meter er direkte feil. Det er også feil å si at Molde ikke møter lag som spiller på den måten. Jeg har sett alle Moldes TL-kamper i år (bortsett fra den mot Start i helga :( ) og det er tydelig at motstanderne legger seg dypt også når de spiller mot Molde. Det er mao helt naturlig når man spiller mot lag som er helt rå på kjapt angrepsspill. Rosenborg, Stabæk og Molde er kjente for å ha dette som sin fremste styrke, og derfor er det naturlig at motstanderne kontrer dette med svært defensivt spill. Det virker som at mange Rbk-supportere fortsatt tror at lagets spillestil er lik den de hadde under Eggen, mens den reellt sett er det stikk motsatte.

 

Det som jeg tror ergrer mange Rbk-supportere er at Molde nå spiller den fotballen som Rosenborg gjorde under Eggen, mens de selv har tatt et skritt tilbake underholdningsmessig. Det er rett og slett kjedelig å se Rosenborg spille (med enkelte unntak), mens det er veldig morsomt å se Molde spille, akkurat som det var morsommere å se Stabæk enn alle andre lag ifjor.

 

Hamrén har gjort Rbk til et svært vanskelig lag å slå, de er enormt trygge bakover og slepper sjelden til motstanderen. Men hvor morsomt er det å se det egentlig? Jeg vet at mange trøndere er enige med meg, et godt bevis på det er den enorme nedgangen i tilskuertallene på Lerkendal i år.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Haha, de har ikke trykket nok billetter på Ullevaal i kveld. Står mange Brann-supportere utenfor stadion, og det er ti minutter siden kampen begynte. Fy faen, Lyn er elendige. :!:

 

Lyn er så elendig dårlig på organisering :p Håper Brann scorer flere nå og overkjører sosseguttene. Ingenting ville gitt meg mer glede enn at Lyn rykker ned for deretter og gå konkurs.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Dårlig første omgang. Lurer på hva Petter Myre har fått i seg, en fartsfylt kamp, med mange sjangser til begge lag. Eller min favoritt: "Ett klart frispark, han er på ballen først, men hindrer mannen, helt korrekt fra en god dommer". Enten er jeg svindlet av mine tidligere trenere og dommere, de har nemmelig sagt om du tar ballen først, men hindrer mannen er det ikke frispark, men en god takling.

 

Når det gjelder Brann-fansen er dette trist, det samme skjedde på Telenor Arena mot Stabæk, er det sånn at snobber ikke kan det med organisering? Eller bare att de blir sjokkert over lag med mange supportere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...