Gå til innhold

Gamestop Q&A tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ikke byttet inn FIFA 06: Road to FIFA World Cup for Xbox 360.

Fikk beskjed om at de ikke tok imot det.

Skulle benytte meg av innbytte av 2 spill for GH World Tour til 360.

Jeg byttet FIFA 06: Road to FIFA World Cup for Xbox 360 og Nba Live 06 mot GH World Tour til 360 idag.

Endret av waveshaft
Lenke til kommentar
Tar dere imot PC-spill med cd-keys?

 

Nei, vi tar ikke imot PC spill generelt.

 

Står det beskrevet noen plass? I butikkene deres står det nemlig ikke spesifikt om hva dere tar i mot, bare: Vi kjøper dine spill/filmer...

 

Er ikke det villedende?

 

Dette står ikke beskrevet noen plass, det har du rett i. Det skulle nok vært spesifisert et sted. Når det er sagt, så er det ekstremt få (hvertfall i butikken jeg jobber i) som kommer innom med PC spill.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke byttet inn FIFA 06: Road to FIFA World Cup for Xbox 360.

Fikk beskjed om at de ikke tok imot det.

Skulle benytte meg av innbytte av 2 spill for GH World Tour til 360.

Jeg byttet FIFA 06: Road to FIFA World Cup for Xbox 360 og Nba Live 06 mot GH World Tour til 360 idag.

 

WTF??

I helvete...... tilbake til Gamestop idag....

Lenke til kommentar

Dette var ein god dag.

 

Bytta inn ein PS2+5 spel mot Arcade + Dead Space til 199,-

Bytta inn DOA3 og NFS:MW og 99,- mot GH:WT+gitar.

 

I kronasjer altså 298,- for: 1 Xbox Arcade. Dead Space. Guitar Hero World Tour m/gitar.

 

Har ein PS2 i reserve om det skulle kome andre kjekke tilbod seinare. Må berre skaffe ein AV-kabel til den.

Lenke til kommentar
Hva skjer med eb games/ game stop sine priser?

 

699,- for et nytt spill er jo helt sykt. Hva er vitsen med en spesialisert spillbutikk når de fører priser som er høyere enn f.eks elkjøp?

 

Her må du ha sett feil

Vi har ingen "normale" spill til den prisen.

Dyreste spillet vi har nå er Shaun Wright snowboard til 629,- eller ligger de fleste nyheter på veil priser..

Elkjøp selger visse titler til superpriser uten særlig fortjeneste, det kan ikke Gamestop gjøre da vi kun lever av å selge spill..

Lenke til kommentar
Tar dere imot PC-spill med cd-keys?

 

Nei, vi tar ikke imot PC spill generelt.

 

Står det beskrevet noen plass? I butikkene deres står det nemlig ikke spesifikt om hva dere tar i mot, bare: Vi kjøper dine spill/filmer...

 

Er ikke det villedende?

 

Dette står ikke beskrevet noen plass, det har du rett i. Det skulle nok vært spesifisert et sted. Når det er sagt, så er det ekstremt få (hvertfall i butikken jeg jobber i) som kommer innom med PC spill.

 

Joda, greit nok at det er svært få som kommer med pc-spill, men reklamerer dere med at dere kjøper spill/filmer, så kan ikke dere bare nekte å ta i mot pc-spill fordi dere ikke tar i mot de på generelt grunnlag. Det er vel ikke helt lovlig markedsføring...??

Lenke til kommentar

Så vi burde ta imot alt som heter spill da?

Det finnes utallige "ting" som heter spill, du har bla. brettspill og utallige andre former for spill.

Da burde vi jo også ta alle typer av filmer, VHS, Laserdisk og Betamax.

Våre reklameplakater ville blitt veldig store om vi måtte spesifisere nøøyaktig hva vi tar imot.

Grunnen til at pc spill ikke taes imot skjønner de fleste, cd nøkler og annen kopieringssikkerhet gjør det altfor vanskelig...

Lenke til kommentar
Så vi burde ta imot alt som heter spill da?

Det finnes utallige "ting" som heter spill, du har bla. brettspill og utallige andre former for spill.

Da burde vi jo også ta alle typer av filmer, VHS, Laserdisk og Betamax.

Våre reklameplakater ville blitt veldig store om vi måtte spesifisere nøøyaktig hva vi tar imot.

Grunnen til at pc spill ikke taes imot skjønner de fleste, cd nøkler og annen kopieringssikkerhet gjør det altfor vanskelig...

 

Ehh, ikke gjør ting så vanskelig her nå da :no: ... Det holder å skrive:

 

Vi kjøper dine spill (Playstation, Xbox etc) spesifisere til HVILKE konsoller dere kjøper spill til

Vi kjøper dine filmer (DVD etc) spesifisere HVILKE type filmer dere tar i mot

 

Reklamebannerne blir ikke stort større enn de allerede er, da dette fint får plass med mindre skrift på bannerne.

 

Når det er sagt, så står det vel ingen plass at dere kjøper konsoller? Correct me if I'm wrong, men kan ikke huske å ha sett det.

 

Skjønner godt det med kopieringssikkerhet, men det er ikke det som er issuet her.

 

Men, du skjønner sikkert at jeg har vært en kunde som skulle bli kvitt mange av de pc-spillene som jeg ikke bruker, men blir møtt med: "Sorry 'ass, vi kjøper ikke pc-spill." av en slapp kassemedarbeider. "Hvorfor ikke?" spør jeg. "Nei, det veit jeg ikke" svarer han, hvorpå jeg sier at det ikke står spesifisert noen plass og han i kassa faktisk ikke kan gi meg noen forklaring.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Hva skjer med eb games/ game stop sine priser?

 

699,- for et nytt spill er jo helt sykt. Hva er vitsen med en spesialisert spillbutikk når de fører priser som er høyere enn f.eks elkjøp?

 

Her må du ha sett feil

Vi har ingen "normale" spill til den prisen.

Dyreste spillet vi har nå er Shaun Wright snowboard til 629,- eller ligger de fleste nyheter på veil priser..

Elkjøp selger visse titler til superpriser uten særlig fortjeneste, det kan ikke Gamestop gjøre da vi kun lever av å selge spill..

 

 

Wops. Når jeg tenker etter var det i en svensk eb games jeg så de prisene :p

Lenke til kommentar

Lista over spill/utstyr vi tar imot ville blitt ganske lang...

PS3,PS2,PS1,Gamecube,Gameboy,Nitendo DS, WII, Xbox, Xbox360

I tillegg tar vi jo inn endel av utstyret til de forskjellige maskinene så plakater med all denne infoen vill nok blitt veldig rotete..

Da er det enklere å fortelle interreserte kunder hva vi tar inn og hva vi ikke tar inn..

Dette er nok ikke "ulovlig" markedsføring som du nevner, da finnes det i tillfelle fryktelig mange foretninger som gjør det samme..

Lenke til kommentar
Det er eit genialt foretak, men eg undrar meg om dei går i pluss eller om denne kjeda vil gå dukken.

 

De selger vel kjøpte spill med en ganske ok fortjeneste så vidt jeg vet?

 

 

Hvor mye vil jeg få sånn ca. for en Xbox 360 Elite med to kontroller og tre spill?

 

En veldig god venn i meg.

 

 

 

 

Og jeg håper inderlig for Gamestop sin skyld at det var en personlig ansatt feil, når de kun tilbydde å gi meg 80 kroner for et spill de solgte brukt for ca 450 + kroner.

Dessuten, hvordan får Gamestop solgt spill dere kjøper?

Er ikke det egentlig ulovlig? Eller betaler dere avgifter/moms/skatter eller noe lignende på dette slikt at det er lovlig?

 

Mistenker ikke at Gamestop gjør noe ulovlig, men jeg er litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...