Gå til innhold

Gamestop Q&A tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Har handlet ekstremt lite hos GS siden de kuttet ut forhåndsbestillingssystemet med brukte spill. Ikke bare forhåndsbestilling jeg ikke gjør der lenger, men alt. Har liksom ikke noe forhold til butikken lenger når de kutta ut det eneste draplasteret blant ekstreme priser

Lenke til kommentar

Skjønner forsåvidt at de følte innbytte ordninga (2 spill -> nytt) ble utnytta, men det var hovedgrunnen til å gidde å handle der ja, så nå som den er vekke er det liksom ikke noe vits lenger å selge spill, man får ofte under 50kr med mindre det er en svært ny tittel. Enig i at Spaceworld har skjerpet seg men de er fortsatt nest dyrest, og jeg ser innimellom "599kr spillene" noe jeg synes er ganske ille.

 

Kanskje er det rett og slett veldig vanskelig å drive ren spillbutikk i Norge. Uten insidekunnskap virker det som det er dårlig inntjeningsgrunnlag der når de fleste enten handler på nett eller billigst mulig hos de store konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det klages mye på priser her inne og andre steder.

Hvet dere som mener 599,- for en nyhet hvor mye spill koster å kjøpe inn?

Skjønner at noen mener denne prisen er høy når man stadig ser nye releaser til 400 på Elkjøp men det dere må skjønne er at Elkjøp ikke lever av å selge spill..

For dem er det ingen problem å selge spill uten fortjeneste for de tjener dette inn igjen på andre ting som dem håper å selge dere når dere først er på besøk.

 

Så ønsker dere fortsatt rene spill butikker som Gamestop og Game så må dere også innse at disse butikken er avhengi av den lille fortjenesten de har på sine spill..

 

Det klages mye på priser her inne og andre steder.

Hvet dere som mener 599,- for en nyhet hvor mye spill koster å kjøpe inn?

Skjønner at noen mener denne prisen er høy når man stadig ser nye releaser til 400 på Elkjøp men det dere må skjønne er at Elkjøp ikke lever av å selge spill..

For dem er det ingen problem å selge spill uten fortjeneste for de tjener dette inn igjen på andre ting som dem håper å selge dere når dere først er på besøk.

 

Så ønsker dere fortsatt rene spill butikker som Gamestop og Game så må dere også innse at disse butikken er avhengi av den lille fortjenesten de har på sine spill..

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til hva innkjøpspriser på spill er, men det jeg vet er at jeg ikke ønsker å betale unødig mye for et spill - det er likt uansett. For at butikker som Gamestop osv skal ha en grunn til å eksistere må tilby noe mer - noe jeg knapt ser at de gjør. Jeg opplever ikke at det gir meg noe å handle der. Nettopp dette med bruktspill kunne vært denne edgen, men bruktopplegget er alt for dårlig, skal jeg ha et gammelt spill er det som regel MYE billigere NYTT online, og skal jeg selge et spill gir de så lite at jeg ikke føler det er vits. Har opplevd å bli tilbud under 50kr for relativt nye spill.

 

Jeg synes da til slutt at Spaceworld og platekompaniet kan oppfylle de fleste oppgavene slike butikker gjør i forhold til lanseringer osv, og sammen med stadig bedre nettbutikker og steam vil de dø ut tror jeg. 599kr vil jeg alltid synes er for dyrt for et spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det klages mye på priser her inne og andre steder.

Hvet dere som mener 599,- for en nyhet hvor mye spill koster å kjøpe inn?

Skjønner at noen mener denne prisen er høy når man stadig ser nye releaser til 400 på Elkjøp men det dere må skjønne er at Elkjøp ikke lever av å selge spill..

For dem er det ingen problem å selge spill uten fortjeneste for de tjener dette inn igjen på andre ting som dem håper å selge dere når dere først er på besøk.

 

Så ønsker dere fortsatt rene spill butikker som Gamestop og Game så må dere også innse at disse butikken er avhengi av den lille fortjenesten de har på sine spill..

 

Hva skal vi med rene spillkjeder som Gamestop når man får akkurat samme produktet mye billigere på Elkjøp? Skjønner ikke poenget med å betale 200kr ekstra for å kjøpe det i en butikk med drittservice som systematisk stjeler penger fra spillbransjen ved å driver organisert videresalg av bruktspill.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke gamestop for tiden men det med å "stjele fra spillbransjen" synes jeg er en drøy påstand. Greit, spillselskapene tjener ikke noe når gamestop selger brukt, men det skjer heller ikke ved andre former for bruktsalg innenfor alle bransjer. For meg er det helt legitimt, og spillselskapene har flere måter å omgå dette problemer, som er mer eller mindre kjekke for sluttbrukeren. Jeg snakker her om det prinsipielle ved driften, prisene er fortsatt helt urimelige for brukte spill

Endret av Zeorsd
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...