Gå til innhold

PSN matcher Xbox Live (PS3)


Anbefalte innlegg

Har selv begge konsollene, og jeg er GLAD det ikke er trådløst nettverkskort som standard på 360. Har en følelse av at det er mange som bruker dette istedet for å trekke en kabel på PS3, noe som fører til at jeg opplever flere laggfylte spill der.

 

Når det kommer til å betale månedlig avgift, så hadde jeg ikke hatt noe imot at det hadde vært gratis. Men, jeg tviler på at MS hadde satt mye ressurser på å (videre)utvikle Live, hvis de ikke hadde tatt betalt. Sånn sett er det helt greit.

 

Når jeg kjøper meg multiplatform-spill som jeg skal spille online, kjøper jeg dem på 360, fordi de har alltid et bedre tilbud der. Å spille online på PS3 er rett og slett for tungvint. Sist jeg skjekka, kunne man ikke engang invitere folk fra friendslista.

 

Når det kommer til topicet til denne tråden, er det vel ikke noen tvil om at det er nettopp pga at det er gratis at PS3 har like mange brukere. Folk lager seg nye kontoer bare de får et dårlig rykte. Her er prisen på Live med å regulere dette noe, ikke så lett å kvitte seg med det dårlige ryktet, hvis man må frem med Visa'n.

 

Familier som har denne konsollen, folk som deler den med søsken, har gjerne en bruker hver seg, imotsetning til på Live, som søsken gjerne deler samme konto.

 

Når det kommer til hvilken konsoll som er best, får det være opp til hver enkelt å finne ut. Finn spillene du liker best og så finn ut hvilken konsoll disse spillene er på. Den konsollen vil være best for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som eier og bruker av både ps3 og xbox360 må jeg spørre, hva pokker er det egentlig som er så mye bedre med xbox live enn psn? Personlig erfaring på det som faktisk bryr meg er null nix zip nada. Så da må jeg si meg enig i de som mener ms er grådige når de tar betalt for noe alle andre tillater gratis.

 

En annen ting er det faktum at bluray drev samt støtte for mange forskjellige filformat er noe folk setter pris på. Å da mene at en ps3 er "stappet full av unyttige fordyrende ting" blir da litt søgt. Er ikke de fleste xbox fanboys oppflasket på xmb og den første xboxen? Må si jeg ble noe skuffet da Sony som jeg ser på som en monopolist har mye bedre system for mediainnhold enn hva MS har.

 

Heldigvis ser det ut til ta MS skjønner at de taper i bøtter og spann på dette og nå fra april av (ifølge en pressemelding jeg fant for noen uker siden) skal slutte å ta betalt for live sine løsninger for å spille over nett iallefall.

 

Avslutningsvis, det er bare å vippe opp en luke, ta tak i disken og dra den ut, sette i en ny og presse den på plass (plug'n'play) og vips har du bytta harddisk på ps3'en. Å innbille folk noe annet bare fordi du elsker xboxen din blir litt vel drøyt.

Endret av n0stra
Lenke til kommentar
Det er da ingen som blir tvunget til å kjøpe noe som helst. Microsoft legger et produkt ut på markedet, og man velger om man kjøper det eller ikke. De selger akkurat hva de vil, og de som har lyst på dette produktet kjøper det. Det er ingenting som heter "rett av Microsoft å gjøre dette", de selger hva de vil så lenge det ikke bryter med loven i landet.

 

Samme gjør Sony, ikke sant? De påtvinger ingen til å kjøpe PS3, de lager et produkt og vil man kjøpe det så kjøper man det. Ingen påpakninger eller noen verdens ting.

 

Fordi det er et idiotisk argument selvsagt. MS prakker ikke på oss et nytt uprøvd eget format til flere tusen kroner ekstra på en SPILL konsoll. Å argumentere med at "jeg trenger ikke dvd" blir bare barnslig. DVD er det billigste i dag. Spillene må komme ut på noe.

Selv skulle jeg gjerne ønske at man kunne kjøpe maskin uten drev enda billigere og bare lastet ned spillene fra Live/PSN men det er jo ikke aktuelt enda.

 

Blir det ikke like barnslig å bastant utale at "jeg trenger ikke blu-ray" som det blir å si "jeg trenger ikke dvd"? Du burde vektlegge ordene dine litt mer for de er som fjær i vinden.

Lenke til kommentar

Tror at endel av disse 14 millioner kontoene er for koner, barn og venner, evt. brukere for Amerikansk, og Japansk butikk-nettverk, så det er ikke nødvendigvis slik at det er 14 millioner forskjellige PS3 med PSN-konto. :-/

Men tipper mesteparten er, men ett par millioner er sikkert 'secondary-kontoer'. :-/

 

Jeg tviler også på at 360 har 14 millioner betalende brukere denne månden, jeg tror heller det er 14 millioner 360-folk som på ett eller annet tidspunkt har hatt Gold.

Dette er selvsagt bare spekularsjon, men tror nok at skryte-meldingene til disse firmaene er blitt fortalt slik at de skal bli stilt i best mulig lys.

 

Forskjellen på Live Gold og PSN er hovedsaklig at de med 360, må leie muligheten til å ta spillet sitt på nettet for å spille mot andre denne månden, da øker også sjangsen for at de er mere intressert i nettopp å spille online mot andre denne månden. :-/

Lenke til kommentar
Heldigvis ser det ut til ta MS skjønner at de taper i bøtter og spann på dette og nå fra april av (ifølge en pressemelding jeg fant for noen uker siden) skal slutte å ta betalt for live sine løsninger for å spille over nett iallefall.

 

 

Skulle dette vise seg å stemme, så er jeg fornøyd som xbox360 -kunde. De må svært gjerne ta seg betalt for tilleggstjenester mm, men ikke for at jeg skulle spille mine dyrkjøpte spill online.

 

EDIT: Post nummer 1000! Det tok sin tid gitt. :!:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Er det valgfrihet å måtte kjøpe en PS3 med harddisk når man skal sette inn en egen? Du viser deg bare mer og mer som den sony fanboyen du er, beklager.

PS3 er jo prakteksempelet på null valgfrihet. Påtvunget wifi, bluray og harddisk.

 

Fordi det er et idiotisk argument selvsagt. MS prakker ikke på oss et nytt uprøvd eget format til flere tusen kroner ekstra på en SPILL konsoll. Å argumentere med at "jeg trenger ikke dvd" blir bare barnslig. DVD er det billigste i dag. Spillene må komme ut på noe.

Selv skulle jeg gjerne ønske at man kunne kjøpe maskin uten drev enda billigere og bare lastet ned spillene fra Live/PSN men det er jo ikke aktuelt enda.

 

Maskinen du vil ha heter Wii.. Der kan du kjøpe DVD-spill, og du kan laste ned småspill til ett visst antall slots, uten å måtte innvestere i en HDD som koster flere hundre kroner.

Lenke til kommentar
Så overrasket jeg blir... Du skjønner ikke dette. Jeg trenger ikke wifi. Jeg trenger ikke bluray. Jeg trenger ikke harddisk. Men hvis jeg vil spille PS3 spill må jeg betale en kunstig høy pris fordi jeg blir prakket på alt det tullet der. Og på tide at folk slutter med at harddisk er så viktig for spill. Det sa Xbox fanboys forrige runde også. Realiteten er at den betyr nesten ingenting for utviklerne, derfor har ikke MS harddisk som standard denne gangen. Merkelig hvor lite bedre PS3 spill er enn 360 også synes du ikke ? Siden den har harddisk som standard mener jeg...

 

Tror du bør holde kommentarene dine for deg selv når det er tydelig at du har null peiling på både programmering og hardware.

 

En harddisk er veldig praktisk når man spiller spill, nettop fordi den kan "cache" mye data som behandles av cpu / gpu samtidlig som man benytter seg av Dvd / Blu-ray til å streame resten av data fra.

Man kommer heller ikke unna at spillverdenene blir langt mer interaktive og raskere når man kan mellomlagre alt som hender på et "kart" i spillet.

Selvsagt avhengig av minnekapasiteten til maskinen så kan man slippe unna dette, men man kommer ikke unna at det er mange spill som rett og slett ikke blir mulige nettop pga mangel på harddisk.

 

Så om du ønsker spill med kraftig grafikk og hvor mye skjer (ikke bare er et slideshow) så er man nødt til å ha i det minste noe av det følgende :

 

*Mye internminne.

*Lagringsmedium (flash basert disk , harddisk eller annet lagringsmedium med ok hastighet).

*Datakilde (Dvd , Blu-ray , nettverksbasert , usb etc ).

*Cpu og Gpu som greier å behandle dataen i passe hastighet.

 

Uten å gå for mye inn på hva som er fordelen med hver enkelt medium så sier det jo seg selv at jo mer man har av overnevnte jo flere muligheter har man både som spiller (laste ned et spill fra nettet) og utvikler (blu-ray har større kapasitet enn feks dvd etc).

Lenke til kommentar
hehe, ganske så enig der:P du kan jo ta en titt på prisforskjellen mellom xbox360 og ps3.

 

 

Ofte lønner det seg å lese før man svarer. Som jeg skrev nedenfor, så påpeker jeg selv dette med priser. Jeg forventer selvsagt mer, teknisk sett av min PS3 til 3999,- enn jeg gjør av min arcade til 999,-

 

Men dette er ikke relevant som jeg også skrev, i forhold til onlintjenestene Live Gold og PSN.

 

UrgeLoL har nok rett. MS og Sony har 2 forskjellige forretningsmodeller.

Det er min klare mening at PSN sin er den beste. Iallefall for meg. Om andre trives med å betale 599,- for Live Gold i året, så er jo det fint for dem. Jeg kan ikke se hva det skulle gi meg kontra PSN.

 

 

det kan være veldig relevant, ikke det at jeg vet nå ennenfor det, men jeg tror kansje det at siden du betaler så mye for ps3 får du med gratis online. å siden du betaler så lite for 360 må du kjøpe live.

men som du sier har alle forskjellige smak og behov:)

Lenke til kommentar

Er 1 profil = 1 bruker på PSN? For da vil vel tallet bli ganske mye høyere?

 

De som har Xbox har vel som regel bare en online-profil (gold eller silver) og en haug med "offline profiler" som kompiser osv bruker (og som da ikke blir telt med i "antall brukere").

 

Jeg spør fordi jeg faktisk ikke vet hvordan det funker på PSN. :)

Lenke til kommentar

Er ikke noen overaskelse att PSN allrede har tatt igjen XBL allrede. Er jo slikt som skjer når den ene er gratis og den andre koster å ha.

 

Fordelen med xbox live er att når man kjøper dette så får man med en microfon som man kan bruke til online spilling uten att det koster noe ekstra så de aller fleste bruker micen og her har sony noe og lære når man spiller på PSN er det akkuratt som man spiller i ett spøkelsehus hvor bare en fåtall har mic som man kommunisere med under spillets gang.

 

Syntes også selv att XBL er mere komplett enn PSN som jeg føler enda er i startfasen men den tjeneste vill nok bli bedre etterhvert.

 

En annen ting er att demoer koster penger på PSN, mens disse er gratis på XBL.

Lenke til kommentar
Er ikke noen overaskelse att PSN allrede har tatt igjen XBL allrede. Er jo slikt som skjer når den ene er gratis og den andre koster å ha.

 

Fordelen med xbox live er att når man kjøper dette så får man med en microfon som man kan bruke til online spilling uten att det koster noe ekstra så de aller fleste bruker micen og her har sony noe og lære når man spiller på PSN er det akkuratt som man spiller i ett spøkelsehus hvor bare en fåtall har mic som man kommunisere med under spillets gang.

 

Syntes også selv att XBL er mere komplett enn PSN som jeg føler enda er i startfasen men den tjeneste vill nok bli bedre etterhvert.

 

En annen ting er att demoer koster penger på PSN, mens disse er gratis på XBL.

 

Her var det mye feil på en gang, du gitt. For det første får du ikke headsett med Live. Du får headsett med pro og elite xbox. Jeg som har arcade, f.eks, har ikke headsett.

 

For det abdrem så er demoer gratis på PSN.

Lenke til kommentar
PSN når ikke opp til knærne hos LIVE. Umulig å invitere Friends til spill :whistle:

At det går ann!

Dette går helt fint å spille ilag med venner på de aller fleste spill, hos meg ihvertfall. :)

Men er riktignok forskjellige fremgangsmåter på spillene. :-/ Men pleier ikke kreve så voldsomt mye tenking før du finner ut av det, selv om jeg sikkert er tusen ganger dummere enn deg. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Det er da ingen som blir tvunget til å kjøpe noe som helst. Microsoft legger et produkt ut på markedet, og man velger om man kjøper det eller ikke. De selger akkurat hva de vil, og de som har lyst på dette produktet kjøper det. Det er ingenting som heter "rett av Microsoft å gjøre dette", de selger hva de vil så lenge det ikke bryter med loven i landet.

 

Samme gjør Sony, ikke sant? De påtvinger ingen til å kjøpe PS3, de lager et produkt og vil man kjøpe det så kjøper man det. Ingen påpakninger eller noen verdens ting.

Ja, akkurat det samme gjør Sony og alle andre. Det har jeg sagt tre ganger nå tror jeg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...