Gå til innhold

PSN matcher Xbox Live (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det 2 forskjellige forretningsmodeller som allerede nevnt tidligere i tråden. Den ene baserer seg på en mindre startutgift, men med tilleggsutgifter på tilbehør og medlemskapsutgift på tilleggstjenester. Den andre baserer seg på en høyere startkostnad som også dekker tilleggstjenester og medlemskap.

 

Spørsmålet blir da hvilket av disse tilbudene som passer en selv best, og hva som vil bli dyrest over en gitt tid.

Lenke til kommentar
En annen ting er att demoer koster penger på PSN, mens disse er gratis på XBL.

 

Hva i all verden er det du tar for noe?

 

Tror det han sikter til er Quore; som er ett online magasin du kan kjøpe fra US-PSN og da kan du sikre deg tilgang til beta'er av spill de dekker. :-/

Og så fikk Quore abonentene, E3 builden av Motorstorm 2, en uke før demoen ble utgitt på amerikanske PSN.

 

De har en lignende løsning på Xbox, men nyhetsbrevet(!) er ganske dårlig har jeg hørt, og egentlig ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar

om du har rett og han tenkte på qore, så kaster han sten i glasshus! demoer er gratis på psn, av og til kan man få demoen tidligere om man abbonerer på qore.

Vi kan jo snu dette på hodet å si at man må betale for demoene på live. man får jo mange demoer tidligere om man kjøper xbox live. det er altså demoen man betaler for og resten av tjenesten er bare i tilliegg. akkura slik som han mener at qore er.

 

hardkjerne: får ikke helt din teori til å stemme. va slags tilbehør og tjenester er det man må betale for på psn? tenker du på headsett? ellers er demoer gratis på psn, betaer kan man komme med i gratis, uten å kjøpe qore. Nesten alle themes er gratis, det er sider med tusenvis av gratise themes man kan laste ned og multiplayer er gratis.

 

synes ikke det er noe med live tjenesten som tilsier at man får så mye gratis etter at man har tegnet abbonement. Men en solid tjeneste det er det.

Lenke til kommentar
En annen ting er att demoer koster penger på PSN, mens disse er gratis på XBL.

 

Tull! Alle demoer jeg har lastet ned via PSN har vært gratis, samme med de aller fleste themes (nå har det riktignok kommet premium themes som koster penger), themes på Xbox er noe jeg måtte betale penger for før hvertfall, vet faktisk ikke hvordan det er nå etter den nye updaten... anyone?

 

Og kan jeg nevne at jeg prøvde å laste ned nyeste demo av Tomb Raider til X360, men dette fikk jeg ikke lov til hvis jeg ikke var Gold. MS provoserer noe så inn i helvette noen ganger :|

 

For meg er det totalt uaktuelt å betale for en LIVE-tjeneste som jeg nesten aldri bruker, er mange med meg som ikke gamer online så ofte, så da er det kjekt at PSN er gratis.

Lenke til kommentar
<snip>

 

Tull! Alle demoer jeg har lastet ned via PSN har vært gratis, samme med de aller fleste themes (nå har det riktignok kommet premium themes som koster penger), themes på Xbox er noe jeg måtte betale penger for før hvertfall, vet faktisk ikke hvordan det er nå etter den nye updaten... anyone?

Ved det samme gamle, dvs. koster penger.

Lenke til kommentar

Jeg bruker både PSN og Live, og helt personlig så syns jeg at Live er en mye bedre tjeneste. De 3 siste dagene har jeg prøvd å oppdatere Little big planet til verson 1.04, men kommer bare et par prosent i nedlastingen så stopper den. Etter 10 forsøk gir jeg som regel opp. Dette er rett og slett for dårlig spør du meg. Slike problem opplever man ihvertfall ikke med Live. Der finner spillet en oppdatering, og vips så er den nedlastet og ferdig innstalert. Ikke noe tull og tøys.

 

Derfor mener jeg helt klart at Live er verdt 1 krone og 52 øre om dagen.

Lenke til kommentar
Jeg bruker både PSN og Live, og helt personlig så syns jeg at Live er en mye bedre tjeneste. De 3 siste dagene har jeg prøvd å oppdatere Little big planet til verson 1.04, men kommer bare et par prosent i nedlastingen så stopper den. Etter 10 forsøk gir jeg som regel opp. Dette er rett og slett for dårlig spør du meg. Slike problem opplever man ihvertfall ikke med Live. Der finner spillet en oppdatering, og vips så er den nedlastet og ferdig innstalert. Ikke noe tull og tøys.

 

Derfor mener jeg helt klart at Live er verdt 1 krone og 52 øre om dagen.

 

Skjønner at det er frustrerende å plages slik. Men jeg lastet ned patchene helt fint. Og har aldri hatt noen problemer med patch nedlasting, bortsett fra på Gran Turismo Prologue.

 

Jeg kunne jo f.eks. ha sagt at LIVE suger noe enormt. Fordi jeg ikke får til å laste ned noe som helst. Men så viser det seg at routeren er defekt eller noe annet rart. Poenget er at du mest sannsynlig har noe feil på din side, da dette ikke er noe normalt problem. Og du må ikke komme her å si at LIVE ikke har problemer. Det har da vært perioder der live har vært ute å kjøre.

Lenke til kommentar

 

Sony has now clarified with GameSpot UK that the 14 million "active users" does include PSP accounts as well as PS3

 

Visste det nok. Sony nok en gang vært ute å trikset litt.

 

Triksing å triksing.. De rapporterte at de hadde 14 millioner PSN brukere. Og hva hadde de? 14 millioner PSN brukere. Hvor kan man bruke PSN? Ps3 og PSP. Dette er jo ikke akkurat noe nytt. Tror ikke veldig mange her trodde at det var 14 millioner av 17 millioner ps3 eiere som hadde lage seg psn konto. Det hadde vært ganske utrolig.

Lenke til kommentar

Om det er både PSP og PS3 som menes er ikke tallene så forferdelig imponerende, 14 millioner av totalt rundt 57 millioner PSP og PS3 eiere, dvs at kun rundt 24% PSP/PS3 eiere har knyttet seg opp mot PSN nettverket.

 

Rundt regnet har X360 solgt 22 millioner enheter (tall fra September vel og merke), om de da har 14 millioner betalende for Xbox live så har de 63%.

 

Det som derimot er interesangt er at PSN ble lansert November 2006, dvs at på 24 månder har de fått 14 millioner påmeldte, dvs rundt 58 000 nye PSN brukere i månden, kontra X360 og Xbox live for den (X360 kom November 2005 i USA). Så folk har vært raskere å knytte seg til PSN fremfor Xbox live. Muligens kan det være at Xbox live koster som holder folk tilbake fra å knytte seg opp.

Lenke til kommentar
Jeg bruker både PSN og Live, og helt personlig så syns jeg at Live er en mye bedre tjeneste. De 3 siste dagene har jeg prøvd å oppdatere Little big planet til verson 1.04, men kommer bare et par prosent i nedlastingen så stopper den. Etter 10 forsøk gir jeg som regel opp. Dette er rett og slett for dårlig spør du meg. Slike problem opplever man ihvertfall ikke med Live. Der finner spillet en oppdatering, og vips så er den nedlastet og ferdig innstalert. Ikke noe tull og tøys.

 

Derfor mener jeg helt klart at Live er verdt 1 krone og 52 øre om dagen.

 

Skjønner at det er frustrerende å plages slik. Men jeg lastet ned patchene helt fint. Og har aldri hatt noen problemer med patch nedlasting, bortsett fra på Gran Turismo Prologue.

 

Jeg kunne jo f.eks. ha sagt at LIVE suger noe enormt. Fordi jeg ikke får til å laste ned noe som helst. Men så viser det seg at routeren er defekt eller noe annet rart. Poenget er at du mest sannsynlig har noe feil på din side, da dette ikke er noe normalt problem. Og du må ikke komme her å si at LIVE ikke har problemer. Det har da vært perioder der live har vært ute å kjøre.

 

Jeg kan jo bare bedømme ut i fra mine erfaringer med PSN/Live. Men, det med patching har vært et problem på alle spill. Ikke bare LBP. Har prøvd å kjøre tråløst, og kabel til router. Samme resultat. Alt annet på PSN funker bra, men det er altså det med patching som er et problem. Jeg får dessuten hele tiden opp diverse feilmeldinger om at jeg har blitt koblet av etc. Slik har det vært siden jeg fikk min ps3. Så totalt sett så fremstår live som en mer gjennomtenkt å stabilt tjeneste, men det er ut i fra mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Selvsagt firberblad, men som sagt så er dette ikke noe vanlig problem. Eneste spill jeg har hørt at "folk" har plagdes med er Gran Turismo Prologue. Har ikke hørt at patching ellers har vært noe problem. Ryktet går rimelig fort på nette om det er ett "problem". Men samtidig vil jeg ikke si at det blir rett å dømme ett produkt/tjeneste bare fordi man selv har problemer. Blir jo som om at en med xbox 360 som har fått RROD 3 ganger sier at slik er det med alle xbox 360'er, for det er hans erfaring. All fornuft sier at han tar feil, slik du også gjør.

 

Bear^: Over halvparten av Ps3 brukerene er på PSN. Så prosenten er veldig lav for psp, men det er forståelig da psn på psp er veldig nytt.

 

Ja, Kongrudi. Vil tro at alle som har psn på ps3 bruker den samme kontoen på psp.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Nettopp derfor jeg tok med når de kom online de 2 tjenestene, prosentmessig har PSN hadt en større økning på antall brukere på PSN nettverket kontra Xbox live. Finnes det en oversikt over hvor mange PSN kontoer som er PS3 kontoer? Fikk en forståelse for at de 14 millionene var begge deler, kunne være interesangt å se hvor mange PS3 kontoer det faktisk er. Noen har både PSP og PS3, andre bare PS3. Det er de med PS3 som hadde vært interesange å få med seg.

 

At PSN nettverket og lider av litt hikke og problemer er og vel forståelig, Xbox live har vært ute, prøvd og kjørt siden rundt 2002, så MS har hadt litt flere år på å perfeksjonere. T.o.m MMO selskap som Blizzard driver å rydder opp i små problemer fremdeles og WoW kom ut i 2004. Så ting tar tid, vil ikke konkludere noe frem eller tilbake før Sony har fått 3-4 års fartstid på systemet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...