Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Syns dette ser veldig lovende ut, artig at de "rappa" modell-nummerne til Intel også :p

 

Passer fint med datoene også, får noen kroner ekstra i Januar, samtidig som det er planlagt en tur til Tyskland, så kanskje jeg kan røske med meg en til en rimelig penge der.

Skulle vel tro at denne 940 utgaven, dersom prisen er riktig, kommer til å bringe mange tilbake til AMD. Spesiellt siden de selv "lover" 4ghz+ OC potensiale... Selv om Penryn og Deneb er på samme nivå i spill, frister det å hoppe over til AMD, åpen multi og det faktum at jeg allerede har 8gb 4x2gb med 1066mhz ram gjør dette til en spennende løsning. Men håper januar er i værste fall, og at den kan komme før..

 

Vi har jo sett noen spredte benchmarks, så 4g er absolutt ikke utenkelig, nei. Tar det ikke for gitt foreløpig, riktignok... Tipper de mekker en ny revisjon (blir vel C2 I guess) som blir Deneb-revisjonen.

 

Mange folk som liker BE-quad'ene til AMD også, 9850 og 9950 selger rimelig godt, ser jo både titt og ofte at folk kjører disse CPUene når jeg surrer rundt på XS osv. Med en grei fortsettelse her tror jeg B2-trenden er snudd!

 

Speaking of 4ghz...

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=446621

 

Rimelig grei klokk til å være på +13 grader ;) Litt OT, men jaja... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phenom har vært ganske uaktuell for min del, grunnet det skyhøye effektforbruket og forholdsvis lave overklokkingstaket, men jeg må si jeg er ganske entusiastisk i forhold til Phenom II, og det virker som flere er det når en leser rundt på diverse nettfora. AMD har vel mer eller mindre innfridd og, hvis en ser på Shanghai ihvertfall, så det skal bli spennende å se hvordan desktop-versjonen gjør det.

Jeg håper ogpå AMD har blitt kvitt den bugen med Phenom eller cool'n quiet- driveren som gjør at ytelsen går merkbart ned i flere tilfeller, hakking ved HD-videoavspillling etc.

Lenke til kommentar

Bare meg som sliter, eller begynner disse AMD roadmap'ene å bli en smule innviklede? :p

 

anyway, Asus og MSI har lagt ut liste over AM2+ hovedkort som vil støtte nye AM3/45nm core prosessorene

 

http://event.asus.com/mb/AM3_CPU_Support/

http://global.msi.com.tw/html/popup/MB/45nm/en/index.html

 

Vil det være noen forskjeller på AM2+ vs. kommende AM3 hovedkortene, bortsett fra DDR3 ram på AM3?

Lenke til kommentar

I lost it, just know.

 

I7 er intels nye platform for servere right? Selvom det ser ut som de sikter seg inn på desktop fronten også

 

Deneb er desktop/server fronten til AMD?

Shangai er desktop/server fronten til AMD?

 

Ser att mange skryter av disse to nye til AMD overalt, kommer AMD til og ta igjen i7 på pris/ytelse fronten? Om AMD kommer med nye prosessorer i januar 09 med am3 (?) kort, er det verdt og gå til innkjøp?

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal bli glad eller trist over att deneb yter såpass bra. Men for AMD sin skyld så skal jeg vente på resultater av ytelses tester før jeg går til innkjøp av ny pc.

 

Lucky666, tja ddr3 koster da ikke så mye lengre. En dag må du jo oppgradere uansett. Ytelses forskjellen er vel ikke så ekstrem (enda?) ihvertfall. Men jeg holder med til ddr2 litt lengre da nye pcen skal kjøre 8gb ram. Noe som blir for dyrt med ddr3 etter min smak da jeg skal bygge ett costum kabinett med 2atx hovedkort, noe som fort blir en 5 lapper bare der.

 

Men for all del til dere som har penger til masse ddr3, kos dere:)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om pris, spørs vel litt på hvor mye Intel kommer til å droppe prisene på Quad serien nå som i7 er lansert og hvordan Phenom II vil yte og klokke i praksis. Om den yter ganske likt klokk for klokk med Intels QuadCores og virkelig greier å klokke til 4Ghz på luft så vil jeg tippe at AMD vil skru prisen noe opp. Intel skal jo idag ha 7,5k for en 3Ghz Quad med unlocked multiplier (QX9650), så om AMD får til en CPU som er nokså lik, så behøver de ikke å putte den på billigsalg.

Lenke til kommentar
Men man ser jo hvordan amd priser skjermkortene sine. Tror de aller helst har lyst til å pumpe så mange brikker ut på markedet som mulig.

 

Egentlig tror jeg det også. Prisene blir vel mer fornuftige enn Intel sine er i øyeblikket på noen modeller. Hvem vet, så går jeg kanskje tilbake til AMD igjen om Phenom II blir like stor suksess som HD 4xxx serien? :)

Lenke til kommentar
AMD kommer jo alltid med e versjoner som vil kjøre vesentlig lavere TDP enn, i dette tilfellet, 95W.

 

AM3 kommer "KANSJE" jeg lover ikke noe, rykter går om at første AM3 cpu'r kommer med DDR2 minnekontroller itilegg.

Februar--- amd pusher altid release dates veldig.

 

men AM2 så vidt jeg vet er det bare 2.8GHZ og 3GHZ som kommer med det første.

tror det kommer mer av AM2 sannsynligvis.

Lenke til kommentar

WR 9950 = 4.1 GHZ.

 

PI 3.5 ghz air @ C0 2.3 Ghz.

 

4GHZ er IKKE utenkelig.

 

som knopflerbruce sier ;)

 

meen, c0 har masse masse masse masse bugs, og veit ikke om amd er hypp på å få noen benches ut enda av C2 ( Final Rev)

 

Dette vil da forbrede intel, så de kan ha ett fint pris kutt, amd vil vell tjene mest mulig penger, og da må intel ha høyere priser.

 

Men dette er da min teori

 

C1 er ferdig. men 0 bench av den, tipper C2 er ferdig og :p

Lenke til kommentar
De som er AM3 ser ut til å ha TDP på 95W

 

"Initially, the new chip will be released for the AM2+ socket, and will come in two flavors. Moreover, all Deneb processors will be backwards compatible with AM2+. That means that AM3 Deneb parts will work on AM2+, yet will not allow pairing with DDR3 memory modules. The downside is that AM2+ parts will not work on AM3 motherboards with DDR3 kits. Those willing to use a Deneb on such a board will have to wait until the first quarter of the next year, when the company is expected to launch the DDR3 models.

"

 

Source:

 

http://news.softpedia.com/news/AMD-Talks-4...sor-98022.shtml

 

ENJOY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...