Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til Phenom II kommer, men det blir nok ikke aktuelt for meg å skaffe med helt det første.

 

Forøvrig spyr Fudzilla ut med artikler om Phenom II om dagene, noen er ganske interessante.

Phenom II X4 gains a lot from L3 cache and better IPC

 

Ja, det er noe annet enn hardware.no som bare en sjelden gang har en nyhet om Phenom 2, hvorav de fleste er har vært på fudzilla for flere uker siden heh.. Bruker egentlig alltid internasjonale sider for IT nyheter.

 

Merka det du og..

 

Core i7 coverage! OMFG hk hk hk... detta er heeelt tåpelig, driiit i så mye "2-3 k hk's" for å ikke snakke om Core 7 hk's til 3500 eller noe.

 

Core7 er mest latterlige platformen idag, sier ikke at den er dårlig, men sier bare, den har en elendig ytelse/pris ratio for en hver bruker.

 

Skulle ønske de begynte nå å teste litt hk's.

Spørre om en sample av Phenom 2 til å teste overclocking.

kjøre SB750 hk's.

Og så sb600 vs sb750 @ phenom 2.

 

Fortsette med LGA775 i ei stund framover, ikke alle trenger asus maximus ett eller anna eller blackops.

 

Ta noen reviews av begge om hverandre, så man ikke får en favorisering.

 

 

Men fudzilla har jo nesten bare amd nyheter, virker som dirk meyer klarer det han vil, stjele showet til intel :p

Fudzilla processors

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt over 5000 for hk+cpu er da ikke så gale om man skal bruke pcen til video redigering feks:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...i=3448&p=18

 

5k for kun to komponenter er dyrt, det er nå min oppfatning.

 

Men sett at man bruker PC'en til spill, så vil man jo ha råd til et ekstra grafikkort for prisen det koster å bytte plattform. i7 med et grafikkort vs. 775/Deneb(?) med to - kan vanskelig se at i7 er bedre med et sånt oppsett.

Lenke til kommentar
Trenger man masse ytelse er da ikke core i7 så dårlig valg? :S
Definér masse ytelse.

Core i7 gjør det bra/veldig bra på det meste utenom spilling, der gjør i7 det brukbart men ikke verdt prisen sammenlignet med Core 2. Er du f.eks. avhengig av god minneytelse så kan i7 være en god idé.

 

Det kan være lurt å lese hva jeg skriver, ikke hva du tror jeg skriver.

Lenke til kommentar

5000 er ikke så dyrt når du tenker på at 3 ghz core 2 quad koster 4119 uten hk. 2,66 ghz core i7 gir MYE bedre ytelse i videoredigering enn 3,2 ghz core 2 quad(Se link). Trenger man masse ytelse til videoredigering så er ikke core i7 plattformen den mest latterlige plattformen for enhver.

Core7 er mest latterlige platformen idag, sier ikke at den er dårlig, men sier bare, den har en elendig ytelse/pris ratio for en hver bruker.

 

Beklager sidespranget folkens.

 

 

EDIT: la til: MYE

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til og gå for 940BE, jeg tror den kommer på 2600-3000kr her i Norge? jeg regner med noe sånt ettersom den ser ut til og bli 340usd/532aud, men det var i Australia og der er det kanskje like dyrt som i Norge? i så fall blir det 2400kr.

 

Er det noen som kan si om min Coolermaster hyper 212 cpu kjøler, kjøler en 125watter bra? også når det gjelder overklokking?

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til og gå for 940BE, jeg tror den kommer på 2600-3000kr her i Norge? jeg regner med noe sånt ettersom den ser ut til og bli 340usd/532aud, men det var i Australia og der er det kanskje like dyrt som i Norge? i så fall blir det 2400kr.

 

Er det noen som kan si om min Coolermaster hyper 212 cpu kjøler, kjøler en 125watter bra? også når det gjelder overklokking?

 

Jeg tipper den havner på ca 2500. Skal den koste 3k må AMD virkelig ha skutt gullfuglken ift performance.

Lenke til kommentar

Pris i aus, 230 € og de har høye priser de og ;D

= 2100 ca i nok.

 

altså, den er egna til servere, designa for servere, prisa som server parts.

 

og for meg hadde den gitt sååå lite mening, sikkert for de fleste her.

og skal le hvis vi får gpu akksellerert videoredigering, for da hadde det iallefall vært bortkasta peng.

 

Noen prøvd adobe photoshop CS4 ?.

der bruker man gpu, og det er natt og dag forskjell fra CS3 som kjører på cpu, du kan tenke deg, så lang tid bruker en cpu på 1 bilde, skjermkort drar mange mange sånne bilder hvert eneste sekund.

 

Kan bli skummelt for intel hvis de ikke finner på noe morsomt, og at man får en felles API for gpu's.

Cuda, ati stream computing.

Hvis nvidia og ati hadde fått en felles api vil cpu markedet sliti..

 

En a64 x2 5600+ som en kammerat har klarer seg helt fint (1680x1050) gaming med 4gig ram til 800 spenn, hk til 600, cpu 400, kabinett og psu 1000, skjermkort 4k (4870x2)

bare for å si det :p

 

så jeg tviiiler på ytelsen I7 er must eller noe behov for oss enda.

 

tviler egentlig på at 940 er must for meg heller, men sikkert en morsom chip, da blir den nok kjøpt ja :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Spill, særlig i lavere oppløsninger er ganske CPU avhengige. Spesielt multiplayer med mange spillere. Men en svakere CPU vil det ofte lagge når det kommer flere folk på ett sted samtidig og det er jo ikke noe fordel i et FPS-spill akkurat. Jeg merket en ganske god boost i framerate (mtp COD4) da jeg gikk fra Athlon x2 6000+ @ 3Ghz til E6400 @ 3Ghz.

Lenke til kommentar
Spill, særlig i lavere oppløsninger er ganske CPU avhengige. Spesielt multiplayer med mange spillere. Men en svakere CPU vil det ofte lagge når det kommer flere folk på ett sted samtidig og det er jo ikke noe fordel i et FPS-spill akkurat. Jeg merket en ganske god boost i framerate (mtp COD4) da jeg gikk fra Athlon x2 6000+ @ 3Ghz til E6400 @ 3Ghz.

 

Cod 4 1920x1200 12XCFAA @ 2500 mhz helt fint ( phenom 9850BE)

 

så kan ikke skjønne at din 3ghz A64 x2 kunne hatt noen probs :p.

 

men det er sant det du sier.

Prøv crysis 1 iallefall, singleplayer, så multi, krever mye mer, clocking av cpu i det spillet hjelper masse!

 

Man får kjøpt en 5600+ for 400 spenn.

Får 3.1 ghz til 825 og.

5600 + gikk for 650 kr for rundt 4 mnd'r sia retail trur jeg det var ;) payet 500 kr selv for min 5000+ BE som garantert klarer 3ghz! jeg gjør 3ghz underclocka, og det er ikke noe spesielt golden chip :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Spill, særlig i lavere oppløsninger er ganske CPU avhengige. Spesielt multiplayer med mange spillere. Men en svakere CPU vil det ofte lagge når det kommer flere folk på ett sted samtidig og det er jo ikke noe fordel i et FPS-spill akkurat. Jeg merket en ganske god boost i framerate (mtp COD4) da jeg gikk fra Athlon x2 6000+ @ 3Ghz til E6400 @ 3Ghz.

 

Cod 4 1920x1200 12XCFAA @ 2500 mhz helt fint ( phenom 9850BE)

 

så kan ikke skjønne at din 3ghz A64 x2 kunne hatt noen probs :p.

 

men det er sant det du sier.

Prøv crysis 1 iallefall, singleplayer, så multi, krever mye mer, clocking av cpu i det spillet hjelper masse!

 

Man får kjøpt en 5600+ for 400 spenn.

Får 3.1 ghz til 825 og.

5600 + gikk for 650 kr for rundt 4 mnd'r sia retail trur jeg det var ;) payet 500 kr selv for min 5000+ BE som garantert klarer 3ghz! jeg gjør 3ghz underclocka, og det er ikke noe spesielt golden chip :p

 

5600+ koster nærmere 700 kr.

9850 yter mye bedre i spill enn 6000+.

5000+ BE @ 3,3 ghz yter dårligere enn 6000+ i spill b(sjekk tomshardware for test av 5000+ BE)

Det er ikke underklokking når du kjører 3 ghz, du har kanskje gitt den litt mindre en standard volt med fortsatt overklokking.

 

EDIT: Cod4 er et ganske lett spill som lett kan kjøres på både 6000+ og 9850 uten problemer.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...