Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

"The downside is that AM2+ parts will not work on AM3 motherboards with DDR3 kits."

 

Er vel egentlig ikke overraskende heller liksom. Athlon X2 har aldri vært ment for bruk med DDR3. Dog gikk det vel rykter for en tid tilbake om at minnekontrolleren i nåværende Phenom X4, faktisk har innebygd støtte for DDR3, hvis AMD i et eller annet scenario ville velge å enable funksjonen (for AM3/DDR3 bruk). Men spørs om de gjør det.

 

Forøvrig vil AM2+ hovedkortene bli solgt paralellt med AM3 i lang tid fremover, så samme hva slags cpu man har, vil man være på trygg grunn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"The downside is that AM2+ parts will not work on AM3 motherboards with DDR3 kits."

 

Er vel egentlig ikke overraskende heller liksom. Athlon X2 har aldri vært ment for bruk med DDR3. Dog gikk det vel rykter for en tid tilbake om at minnekontrolleren i nåværende Phenom X4, faktisk har innebygd støtte for DDR3, hvis AMD i et eller annet scenario ville velge å enable funksjonen (for AM3/DDR3 bruk). Men spørs om de gjør det.

 

Forøvrig vil AM2+ hovedkortene bli solgt paralellt med AM3 i lang tid fremover, så samme hva slags cpu man har, vil man være på trygg grunn :)

 

True.

 

 

post-118039-1227041507_thumb.jpg

 

MY phenom :)

 

 

**** JEG ANBEFALER ALLE OM Å HA SB750 HK FOR PHENOMS.

SKAL DERE BRUKE CLOCKGEN, GIGABYTE MA790FX-DQ6 (SB600) (Min max klokk på phenom over 3ghz.)

ASUS M3A79-T DELUXE (SB750) MY RECCON.

 

Jeg kjører M-atx DFI Lanparty Junior 790GX M2RS på bilde over.!

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Men kan nevne, det over er ikke suicide, jeg kunne leike i mapper osv, men blir rejecta av cpu-z :S

ska teste xp... :p

Im ready for deneb!

Dragon system ready og, dual 4870. dual ppc 750W ATI CF edition og =), vann, håper jeg har like god flaks med retail chips, som jeg har som regel =).

 

Cpu-z validator 3618 mhz.

 

Dunno why rejected, men jaja. blir det :S

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Jeg kjører M-atx DFI Lanparty Junior 790GX M2RS på bilde over.!

 

DFI Lanparty Junior 790GX M2RS :love:

 

 

hehe, er ganske gla i det, så tørr igrunn ikke høyere spenning, ser meg selv som gal på 1.611 V

 

JR%20790GX-M2RS.jpg

 

Lite bilde av det, 4 phase digital vrm +1 phase NB.

Teste hk't litt mer imorra trur jeg.

Håper på 3720 mhz suicide @ water :p

 

Har også ett dfi 790FX m2r ;)

 

LP%20UT%20790FX-M2R.jpg

 

=)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Lucky You som har en storebror som handler med seg godsaker hjem til deg :)

 

Lanparty Junior kortet ble vel kjøpt i Japan, mener jeg å huske du har nevnt. Får desverre neppe kloa i det her hjemme.

 

JEpp, stemmer det, tenkt til å fortsette litt på builden (m-atx)

Blitt litt mye festing, og oc helg.

Har ikke gitt det opp bare såru veit ;).

 

Main pc blir deneb, microatx build blir agena. =).

Lenke til kommentar
Lucky You som har en storebror som handler med seg godsaker hjem til deg :)

 

Lanparty Junior kortet ble vel kjøpt i Japan, mener jeg å huske du har nevnt. Får desverre neppe kloa i det her hjemme.

 

Det går an å få kjøpt i utlandet, endel nettbutikker som sender hit. Har lyst på 790FX-M2RSH jeg... Men er litt snaut med cash om dagen, ønskelista er lang som et vondt år, og CPuer har nå engang førsteprioritet her i huset :p Apropos... Phenom 9900ES on the way.

Lenke til kommentar
Lucky You som har en storebror som handler med seg godsaker hjem til deg :)

 

Lanparty Junior kortet ble vel kjøpt i Japan, mener jeg å huske du har nevnt. Får desverre neppe kloa i det her hjemme.

 

Det går an å få kjøpt i utlandet, endel nettbutikker som sender hit. Har lyst på 790FX-M2RSH jeg... Men er litt snaut med cash om dagen, ønskelista er lang som et vondt år, og CPuer har nå engang førsteprioritet her i huset :p Apropos... Phenom 9900ES on the way.

 

Hva i alle dager Knopflerbruce? Er du syk? Trodde du holdt deg til Sokkel 754 og 939 jeg med å sette rekorder.

Lenke til kommentar
Lucky You som har en storebror som handler med seg godsaker hjem til deg :)

 

Lanparty Junior kortet ble vel kjøpt i Japan, mener jeg å huske du har nevnt. Får desverre neppe kloa i det her hjemme.

 

Det går an å få kjøpt i utlandet, endel nettbutikker som sender hit. Har lyst på 790FX-M2RSH jeg... Men er litt snaut med cash om dagen, ønskelista er lang som et vondt år, og CPuer har nå engang førsteprioritet her i huset :p Apropos... Phenom 9900ES on the way.

 

Hva i alle dager Knopflerbruce? Er du syk? Trodde du holdt deg til Sokkel 754 og 939 jeg med å sette rekorder.

 

 

Du, han går tom for S939 cpu'r å ta rekorder på :p.

 

Vi tok 5x AM2 rekorder, selvom ikke alle var så gode akkuratt.. meeen, knopfler har ett 790fx han og.

Vi brukte gigabyte ma790fx dfi 790fx og dfi 790gx forrige helg, det er ikke akkuratt som dfi venus og expert

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Lucky You som har en storebror som handler med seg godsaker hjem til deg :)

 

Lanparty Junior kortet ble vel kjøpt i Japan, mener jeg å huske du har nevnt. Får desverre neppe kloa i det her hjemme.

 

Det går an å få kjøpt i utlandet, endel nettbutikker som sender hit. Har lyst på 790FX-M2RSH jeg... Men er litt snaut med cash om dagen, ønskelista er lang som et vondt år, og CPuer har nå engang førsteprioritet her i huset :p Apropos... Phenom 9900ES on the way.

 

Hva i alle dager Knopflerbruce? Er du syk? Trodde du holdt deg til Sokkel 754 og 939 jeg med å sette rekorder.

 

All K8 er morro, det vet alle. Har ingen 754-rekorder enda, men det kommer... kan ikke ha 40 754-CPUer uten at minst EN er god nok til WR, bare jeg får tid og dice til å teste dem :p

 

AM2 er rimelig morro, så snart klokkeprogrammene funker. Fikk jo en 200-kronerschip over 4GHz (LE1600 @ 4014mhz), noe jeg syns er ganske festlig. Spesielt med tanke på at tempen var 13 grader.

Lenke til kommentar
Lucky You som har en storebror som handler med seg godsaker hjem til deg :)

 

Lanparty Junior kortet ble vel kjøpt i Japan, mener jeg å huske du har nevnt. Får desverre neppe kloa i det her hjemme.

 

Det går an å få kjøpt i utlandet, endel nettbutikker som sender hit. Har lyst på 790FX-M2RSH jeg... Men er litt snaut med cash om dagen, ønskelista er lang som et vondt år, og CPuer har nå engang førsteprioritet her i huset :p Apropos... Phenom 9900ES on the way.

 

Hva i alle dager Knopflerbruce? Er du syk? Trodde du holdt deg til Sokkel 754 og 939 jeg med å sette rekorder.

 

All K8 er morro, det vet alle. Har ingen 754-rekorder enda, men det kommer... kan ikke ha 40 754-CPUer uten at minst EN er god nok til WR, bare jeg får tid og dice til å teste dem :p

 

AM2 er rimelig morro, så snart klokkeprogrammene funker. Fikk jo en 200-kronerschip over 4GHz (LE1600 @ 4014mhz), noe jeg syns er ganske festlig. Spesielt med tanke på at tempen var 13 grader.

 

 

Du knopfler, det var 11 da :p ikke store forskjellen da :p, synn at vi tok Gigabyte kortet, kunne fått opty1222 kansje til 4G.

finnes flere kort der ute anywayz :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Tror det er omvendt, hvis jeg tolker det bilder her rett da:

 

30b.jpg

 

 

Det blir mer logisk at AM2+ støtter bare DDR2, siden AM2+ hovedkort kommer bare med DDR2 RAM.

AM3 vil støtte DDR3 (herav AM3), men man får også på en måte en liten bonus at disse CPUene kan brukes i AM2+ socketer også. Lanseringen er ca. 1 måned senere sikkert fordi AMD jobber med å få ned TDP samt å få prosessorene til å fungere optimalt med både DDR2 og DDR3. Det var ihvertfall utifra min logikk, så ta det men en klype salt :)

Lenke til kommentar
Det blir mer logisk at AM2+ støtter bare DDR2, siden AM2+ hovedkort kommer bare med DDR2 RAM.

AM3 vil støtte DDR3 (herav AM3), men man får også på en måte en liten bonus at disse CPUene kan brukes i AM2+ socketer også.

 

Har det noen gang vært noe tvil :S ?

 

 

AMD jobber med å få ned TDP samt å få prosessorene til å fungere optimalt med både DDR2 og DDR3.

 

Det er vel litt sent å begynne å jobbe med det når de allerede har lansert shanghai. Det er nok litt for tett opp til jul for lansering. Amd har nok hendene fulle med brikkesett osv for AM3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...