Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir mer logisk at AM2+ støtter bare DDR2, siden AM2+ hovedkort kommer bare med DDR2 RAM.

AM3 vil støtte DDR3 (herav AM3), men man får også på en måte en liten bonus at disse CPUene kan brukes i AM2+ socketer også.

 

Har det noen gang vært noe tvil :S ?

 

 

AMD jobber med å få ned TDP samt å få prosessorene til å fungere optimalt med både DDR2 og DDR3.

 

Det er vel litt sent å begynne å jobbe med det når de allerede har lansert shanghai. Det er nok litt for tett opp til jul for lansering. Amd har nok hendene fulle med brikkesett osv for AM3.

 

RD7xx og SB750 følger AM3.

 

Om ~1 år kommer RD8xx.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Tidliger var det snakk om slutten av November? Er dette bare lanseringsmåneden, og at vi ser hardwaren senere? Snakker da om AM2+ Deneb.

Jeg er ivertfall klar til å dra kortet, så de må bare komme med den.

 

Den ble utsatt fra Desember til Januar. At den skulle komme i November var nok bare tomme rykter.

Lenke til kommentar
Støtter ikke alle am2+ hk am3 cpuer da(selvsagt med en liten bios oppdatering)?

 

Ja, men det er vel neppe alle HK utviklere som vil gjøre det. Asus har bekreftet at de vil legge ut oppdatering for AM3 støtte, men har ikke sett så mange andre.

gigabyte, asus og msi har lagt ut lister med hovedkort som støtter AM3 cpuer

Lenke til kommentar
Støtter ikke alle am2+ hk am3 cpuer da(selvsagt med en liten bios oppdatering)?

 

Ja, men det er vel neppe alle HK utviklere som vil gjøre det. Asus har bekreftet at de vil legge ut oppdatering for AM3 støtte, men har ikke sett så mange andre.

gigabyte, asus og msi har lagt ut lister med hovedkort som støtter AM3 cpuer

 

Jeg tenkte da på AM2 kort som får oppdatering til å støtte AM3 kort, ikke de some støtter AM3 fra dag 1. Om det var det du mente så skal du bare se bort ifra hva jeg nettopp skrev :p

Lenke til kommentar
Hvor lang tid mellom am2+ og am3 deneb cpuene er det snakk om? For jeg trenger sårt en oppgradering på cpu siden(5000+@3,2), men jg vil ha en cpu som både klarer ddr3 og ddr2. Slik at jeg kan oppgradere hk om en stund(har 790gx atm).

 

Dette har blitt nevnt mange ganger i denne tråden ;)

 

AM2+ CPUene kommer 8 januar.

AM3 CPUene kommer en gang i debruar.

Lenke til kommentar
Eneste som "svetter" nå er Intel :p

 

Tror nok de må belage seg på å senke prisen på sine 5000-8000 kroner cpu'er hvis de ikke vil bli stående igjen alene på perrongen :p

 

Vi får se på den der...

Uansett så må jeg si jeg fryder meg om Intel må finne frem motorsaga og klippe litt i prislappene ja :p

Lenke til kommentar

Det virker nærmest utrolig at de klarer 5 ghz ++ med mer ekstrem kjøling da samme type kjøling bare ga rundt 4 ghz. De har altså klart å skaffe seg et ekstra overklokkings potensiale på over 1 ghz, noe som rett og slett er imponerende. Virker litt rart at de ikke lanserer høyere klokkede brikker. det virker da som både 3,2 og 3,4 ghz er innen rekkevidde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...