Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
We've learned that at the same clock speed Phenom II should be as fast of a bit faster than 45nm Yorkfield based Core 2 Quad. This will of course depend on the benchmark you run and all benchmarks optimised for SSE 4 might still go in Intel’s favour.

 

At the same time, this gives you a clear picture that Core i7 should end up a bit faster than Phenom II at the same clock speed but Core i7 is currently at new price level as it will be drastically more expensive than Phenom II.

 

The good news is that Phenom II will be quite good overclocker and it will fix its odds but at the same time Core 2 Quad 45nm based Yorkfield is still one of the best overclockers in the block so the fight will be rather interesting.

 

We are quite sure that this will lead to new price war, as Core 2 Quad might have to drop in price as soon as Phenom II hits the market.

 

Liker bare Deneb mer og mer ettersom jeg leser om den.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Nei de virker veldig kjølige, når jeg tar på kjølerene på hovedkortet er de så og si romtempratur, speedfan måler de til 29c og 22c på orginal spenning.

 

Edit: etter noen kjappe tester i 3dmark 06, viser speedfan dem som 30c og 22c, så det er nesten ingen endring. ;)

Endret av SVD
Lenke til kommentar

I min bok er det ikke å bæsje på leggen guttorm. Jeg for min del kjører med ddr2 minne en stund til, og skaffer meg en 940 og et klokkevillig am2+ kort.

 

Jeg skifter hardware såpass ofte at jeg nok hopper på ddr3 i løpet av neste år. Sitter en derimot på sitt system i lang tid, kan det være lurt å tenke ddr3 når en først skal oppgradere mener jeg.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til Phenom II kommer, men det blir nok ikke aktuelt for meg å skaffe med helt det første.

 

Forøvrig spyr Fudzilla ut med artikler om Phenom II om dagene, noen er ganske interessante.

Phenom II X4 gains a lot from L3 cache and better IPC

 

Ja, det er noe annet enn hardware.no som bare en sjelden gang har en nyhet om Phenom 2, hvorav de fleste er har vært på fudzilla for flere uker siden heh.. Bruker egentlig alltid internasjonale sider for IT nyheter.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...