Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

Den andre sammenligningen da? Kan du svare på hva som er feil med den? Man blir tatt med noe i lommen som en butikk selger. Skal man da få straff selv om den er kjøpt et annet sted? For slik er det i idretten. Uansett om man har kjøpt den tingen et annet sted skal man i idretten da ha straff fordi man skulle vært forut hendelsen og sagt til butikken før man går inn og vise kvittering på kjøpet. Hvis man ikke gjør det sett med idrettsøyne får man en liten straff, men likefullt en straff.

 

Andre som handler i butikken skal jo slippe å gå rundt med folk som handler varer i andre butikker......

 

Rettssystemet i idretten kan hvertfall ikke sammenlignes med slik det er i den virkelige verdenen. Hvis du mener det så er det liten vits for meg å messe mer om det. For det er helt soleklare forskjeller.

Du hev openbart problem med å tolka det skrevne ord. Lat meg henta teskjeiene. Premissene er klåre. Ein hev gått inn i ein butikk og knabba noko dyrt. Til dømes noko med serienummer, slik at ein veit at det er knabba i den butikken. Ein går så ut. Vert så teken. Er vedkommande ein tjuv? Gløymde personen å gå i kassa? Like dum handling som å ta dop utan å sjekka at det var dop.

 

Du hev jo openbart lika store problem med å tolka det skrevne ord.

 

Hvorfor skal du komme med nye eksempler som bare lager vas? Eksempelet mitt viser jo AKKURAT det eg prøver å fortelle deg. Forskjellen mellom idrett og det virkelige liv. 

Gjentar det igjen slik at du skal få en ny sjanse. På dialekt denne gang:

 

1. Person frå det verkelege liv vert teken med ei vare i lomma. Vara kan kjøpast i fleire butikkar. Kan ikkje butikk bevisa at han hev teke vara i butikken vil person ikkje verta dømd for dette. Einig?

 

2. Person er långrennsløypar: Han vert teken med ei vare i lomma. Vara kan kjøpast i fleire butikkar. Person får straff uansett, men om han/ho kan bevisa at vara kjem frå ein annan butikk og at person dermed ikkje er ein tjuv så vil straffa verta redusert.

 

Men eg er nå ferdig. Du kan svare på dette så får du det siste ordet. For du vil ikke skjønne forskjellen som ALLE ser mellom idretten og rettssystemet. ALLE vet forskjellen. Sier ikke at det er feil, fordi de vet godt om reglene og hva som kan medføre straff. Men allikevel er det ikke ihht norsk rettsvesen. Noe det heller ikke trenger å være.

 

Kos deg.

 

 

Her snakkar me forbi kvarandre. Mitt døme har som premiss at butikken kan prova at vara kjem frå deira butikk. Ditt hev ikkje det. For å oppsummera poenget mitt: Ein kan få med seg ei dyr vare frå ein butikk fordi ein hev gløymt å betala i kassa. På same måte kan ein kløna det til og ta doping utan at ein var klår over det, sjølv om det står på pakka til tuben. Men å prova at ein "berre hev gjort ein tabbe" er vanskeleg i begge tilfella. Difor kan ikkje standarden vera at ein hevdar uskyld og at det ikkje var med vilje, og så skal ein verta frikjend.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Svensker har ingen sosiale antenner. Hva feiler Halfvarsson, bare kjører over hele skien til Harvey. Jævla svenske.

 

Også bare gult kort. Jeez.

Men han var suveren i finalen.
Og? Han skulle ikke vært i finalen, jeez. Er du en av de kommentatorene? For de sier akk det samme. Kanskje ekko her. Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se at andre nasjoner har gode langrennsløpere med astma. Så må Norge klare å gå bort fra praksis med forstøver. Jeg skjønner ikke hvordan vi kan være negativ til bruk av høydehus, men samtidig forsvare bruk av forstøver og "preventiv" bruk av astmamedisin på friske utøvere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

?

 

Bare ignorer. ;)

 

Ja når eg ser oppfølgingen hans så tror eg det er best. Eg såg finalen uten lyd så hva de såkalt ikke intelligente kommentatorene sa driter eg i. Kan kun konstatere at ingen hadde sjanse mot han i finalen. Om han skulle vært der eller ei driter eg forsåvidt i, og nevner ikke med et ord.

 

Men det er jo mange som går på alt for sterke stoffer her i landet....

Lenke til kommentar

Svenskene i kjempeform! Skjedd med de? Hellner og Halvfarsson har vært som paranteser å regne de siste par sesongene.

 

Oioioi, Prinsen har nesten tatt igjen Kongen. Skal dette være året svenskene tar tilbake langrennstronen?

 

Gøy med Klæbo. Dagens mest imponerende nordmann. Blir morsomt å følge ham videre.

 

Northug skuffer enormt igjen.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Oioioi, Prinsen har nesten tatt igjen Kongen. Skal dette være året svenskene tar tilbake langrennstronen?

 

Tidlig å si noe om det i en VM sesong, men de ser fryktelig gode ut.

 

Nå er jo dette laaaangt fra første sesong der svenskene er i form tidlig for så å kollapse... Blir spennende!

Lenke til kommentar

 

 

?

Bare ignorer. ;)

Ja når eg ser oppfølgingen hans så tror eg det er best. Eg såg finalen uten lyd så hva de såkalt ikke intelligente kommentatorene sa driter eg i. Kan kun konstatere at ingen hadde sjanse mot han i finalen. Om han skulle vært der eller ei driter eg forsåvidt i, og nevner ikke med et ord.

 

Men det er jo mange som går på alt for sterke stoffer her i landet....

Hvis du driter i om han skulle være i finalen eller ikke, hvorfor kommenterte du innlegget mitt om at han ikke skulle vært der? Vet ikke hvem som har tatt stoff her jeg, haha jaja.

 

 

Når det er sagt. Kjør skiskyting.

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

?

Bare ignorer. ;)
Ja når eg ser oppfølgingen hans så tror eg det er best. Eg såg finalen uten lyd så hva de såkalt ikke intelligente kommentatorene sa driter eg i. Kan kun konstatere at ingen hadde sjanse mot han i finalen. Om han skulle vært der eller ei driter eg forsåvidt i, og nevner ikke med et ord.

 

Men det er jo mange som går på alt for sterke stoffer her i landet....

Hvis du driter i om han skulle være i finalen eller ikke, hvorfor kommenterte du innlegget mitt om at han ikke skulle vært der? Vet ikke hvem som har tatt stoff her jeg, haha jaja.

 

 

Når det er sagt. Kjør skiskyting.

 

Eg kommenterte ingenting vedr. om han skulle vært der eller ei. Hvorfor går du i lufta over en kommentar om at han var suveren i finalen? Hva er poenget med det? Hvorfor kalle meg en idiot?

Lenke til kommentar

Fourcade ass. Latterlig nivå på ham.

 

Og de norske kan fremdeles ikke skyte. Sjokk.

 

Bjørndalen gjør det godkjent. 10 treff, men går for sakte med den gamle kroppen.

 

Ikke sliten engang Martæ. Maskin

 

En svenske slår alle de norske herrene. Flaut.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...