Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Hmm.. Tror det er noe fil her, eller er bare build 6801 latterlig treg til tider?

Er ikke det at ting ikke føles responsivt i menyene, super taskbaren osv..

 

Men nå plugget jeg altså inn min Corsair Flash Voyager GT 16GB og trodde først at det var USB-driverne som manglet, men etter å ha lugget koblet til i litt over 1time så begynner plutselig en installering av Corsair Flash Voyager out of nowhere? Og bruker år og dag på å bli ferdig? Og når den var ferdig og jeg prøver å åpne en film fra den så skjer det ikke noe med det første akkurat..?

 

Hadde dette problemet under installasjon av driverne også, de første driverne gikk i et greit tempo men jo langre maskinen er på jo lengre ser ting ut til å ta, så etter å ha installert 2-3 drivere og maskinen har vært på ca 20min så begynte ting plutselig de siste driverne å bruke MANGE minutter bare på å starte selve installasjonen? Og installasjonen i seg selv tok jo gjerne år og dag og litt til.. Selv om ikke alle installerte seg i det hele tatt?

 

Virker som det er noe veldig rart her, når jeg forsøker å spille av Prison Break episoder i WMP12 så hakker det konstant også, uten at det på noen måte burde være noe problem? Henger seg tidvis også opp i VideoLan? Og her snakker vi da SD-kvalitet? Overhode ingen grunn for at det skal verken henge seg eller hakke?

 

Utrolig mye støy via headsett inngangen også (om dette skyldes maskinen eller Windows7 aner jeg ikke, men tviler sterkt på at det skal være så mye støy fra noe som Lenovo leverer på en maskin til over 9'000kroner?)

 

 

Så i seg selv så virker Windows7 greit de første minuttene, men etter hvert så ser nesten hver minste ting ut til å ta en liten evighet? Om det så er at at jeg forsøker å endre på Pagefile størrelse og vinduet fryser, eller om det er en installasjon som normalt tar 20sekunder som plutselig bruker 20minutter?

 

Har hørt så mye positivt om Windows7, selv om det bare er Pre-BETA og jeg liker det jeg ser jeg også om vi ignorerer alle disse "slowdown" problemene.. Men er dette et problem dere andre opplever? Eller har det rett og slett skjedd noe feil her hos meg? Virker jo litt merkelig at selv om det er Pre-BETA at det skal være så ekstreme slowdowns som jeg opplever? Kan noe ha gått galt under installasjonen? Eller kan det faktum at jeg gjorde en svak vLite tweaking av installasjonsfilene på forhånd ha skapt uante problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som opplever at ting går tregere jo lengre systemet kjører?

Hos meg fungerte ting utmerket de første 15minuttene.. Etter å ha sett en Prison Break episode (45min?) og jeg skal starte den neste så hakker hele den neste episoden?

 

Ting som tok 1sekund for 40min siden, tar nå 4-5x så lang tid? Windows Media Player og VideoLAN hakker når jeg forsøker å starte en ny Prison Break episode, det tar lang tid før maskinen gjenkjenner USB-minnepinnen min, alt tar egentlig LANG tid?

 

Restarter og alt fungerer utmerket igjen, helt til det har gått tja 30min? Så begynner alt å bli litt sirup igjen?

Er dette et gjengående problem med Windows7? Eller kan det ha noe å gjøre med at det er noen viktige drivere jeg ikke har fått lagt inn?

Lenke til kommentar

Opp til 128GB på server

 

http://www.microsoft.com/whdc/system/platf...PAE/PAEdrv.mspx

 

Windows 2000 Advanced Server

8 GB of physical RAM

 

Windows 2000 Datacenter Server

32 GB of physical RAM

 

Windows XP (all versions)

4 GB of physical RAM*

 

Windows Server 2003 (and SP1), Standard Edition

4 GB of physical RAM*

 

Windows Server 2003, Enterprise Edition

32 GB of physical RAM

 

Windows Server 2003, Datacenter Edition

64 GB of physical RAM

 

Windows Server 2003 SP1, Enterprise Edition

64 GB of physical RAM

 

Windows Server 2003 SP1, Datacenter Edition

128 GB of physical RAM

 

 

* Total physical address space is limited to 4 GB on these versions of Windows.

Lenke til kommentar
Noen som har en fullstendig guide for installasjon av Windows 7?

Google search did nothing. :(

 

Jeg kan skrive en for deg nå.

 

Last ned windows 7-builden du skal installere. Denne fila brenner du på en dvd. Så starter du datamaskinen med denne DVD-en i. Så er det å bare å klikke videre og slikt helt til den er ferdig å installere. Så er det bare å nyte.

Lenke til kommentar
Noen som har en fullstendig guide for installasjon av Windows 7?

Google search did nothing. :(

 

Jeg kan skrive en for deg nå.

 

Last ned windows 7-builden du skal installere. Denne fila brenner du på en dvd. Så starter du datamaskinen med denne DVD-en i. Så er det å bare å klikke videre og slikt helt til den er ferdig å installere. Så er det bare å nyte.

 

Ok?

Jeg må vel ha en ledig partisjon da, siden jeg også vil ha Vista?

 

Takk for at du hjelper forresten :)

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar
Noen som har en fullstendig guide for installasjon av Windows 7?

Google search did nothing. :(

 

Jeg kan skrive en for deg nå.

 

Last ned windows 7-builden du skal installere. Denne fila brenner du på en dvd. Så starter du datamaskinen med denne DVD-en i. Så er det å bare å klikke videre og slikt helt til den er ferdig å installere. Så er det bare å nyte.

 

Ok?

Jeg må vel ha en ledig partisjon da, siden jeg også vil ha Vista?

 

Takk for at du hjelper forresten :)

 

Hvis du skal kjøre dual-boot kan det være fornuftig å partisjonere disken din først ja. Jeg husker ikke om Windows 7-disken hadde støtte for det underveis, men det finnes verktøy som f.eks. Paragon Partition Manager som kan gjøre dette.

Lenke til kommentar
Noen som har en fullstendig guide for installasjon av Windows 7?

Google search did nothing. :(

 

Jeg kan skrive en for deg nå.

 

Last ned windows 7-builden du skal installere. Denne fila brenner du på en dvd. Så starter du datamaskinen med denne DVD-en i. Så er det å bare å klikke videre og slikt helt til den er ferdig å installere. Så er det bare å nyte.

 

Ok?

Jeg må vel ha en ledig partisjon da, siden jeg også vil ha Vista?

 

Takk for at du hjelper forresten :)

 

Hvis du skal kjøre dual-boot kan det være fornuftig å partisjonere disken din først ja. Jeg husker ikke om Windows 7-disken hadde støtte for det underveis, men det finnes verktøy som f.eks. Paragon Partition Manager som kan gjøre dette.

 

Jeg har en 200-og noe del av en Harddisk som det står "unallocated" på. Den funker vel?

Og når jeg skal kjøre dual-boot, er det bare å installere Windows 7 på en partisjon, og så er det tut-og-kjør? Eller må partisjonen være på samme disk som Vista?

Masse spørmål her, men jeg er litt noob på dette :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har en 200-og noe del av en Harddisk som det står "unallocated" på. Den funker vel?

Og når jeg skal kjøre dual-boot, er det bare å installere Windows 7 på en partisjon, og så er det tut-og-kjør? Eller må partisjonen være på samme disk som Vista?

Masse spørmål her, men jeg er litt noob på dette :blush:

 

Den som er unallocated er på 200 GB? I så fall må du lage en partisjon på denne "unallocated" plassen. "Unallocated" betyr at det ikke er satt noe partisjon eller slikt til denne plassen. Den er liksom helt tom/den er ingenting. Derfor må du lage en partisjon.

 

Hvor mange partisjoner og harddisker har du? Jeg vet ikke helt hvor mye du kan, men jeg kan prøve å forklare hvordan det er med harddisker og partisjoner.

 

En harddisk er selve den fysiske disken din. Under denne disken har du flere partisjoner, eller plass satt av i flere deler. Altså, du kan ha omtrent så mange partisjoner du vil på en harddisk egentlig, uten at det skal være noe vits. Jeg har 2 partisjoner på min harddisk. Én med XP og én med 7. Så må man ordne seg en "boot-meny", så du velger hvilket av de to operativsystemene du skal starte opp når du starter opp PC-en din.

Endret av TCi
Fjernet overdrevet sitering
Lenke til kommentar
Den som er unallocated er på 200 GB? I så fall må du lage en partisjon på denne "unallocated" plassen. "Unallocated" betyr at det ikke er satt noe partisjon eller slikt til denne plassen. Den er liksom helt tom/den er ingenting. Derfor må du lage en partisjon.

 

Hvor mange partisjoner og harddisker har du? Jeg vet ikke helt hvor mye du kan, men jeg kan prøve å forklare hvordan det er med harddisker og partisjoner.

 

En harddisk er selve den fysiske disken din. Under denne disken har du flere partisjoner, eller plass satt av i flere deler. Altså, du kan ha omtrent så mange partisjoner du vil på en harddisk egentlig, uten at det skal være noe vits. Jeg har 2 partisjoner på min harddisk. Én med XP og én med 7. Så må man ordne seg en "boot-meny", så du velger hvilket av de to operativsystemene du skal starte opp når du starter opp PC-en din.

 

På Disk Management i Vista fant jeg den ene fysikse harddisken min på 500GB og valgte "Shrink".

Da kom det opp en del som det sto "Unallocated" på. (Har engelsk Vista)

En fyr på Steam sier at jeg ikke trenger å gjøre denne disken om til f.eks en disk som heter F: eller noe sånn... Hvis det var det du mente...

Endret av TCi
Fjernet overdrevet sitering
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...