Gå til innhold

Den store Windows Mobile - tråden!


Anbefalte innlegg

Mulig dette høres dumt ut men jeg har ikke peiling på det;

 

Når man oppgraderer til WM 6.5 mister man vel absolutt alt fra 6.1,

MEN er det ikke mulig å ha WM 6.5 og TF3D samtidig,sånn som jeg har nå på 6.1??

 

Slik at man kan bare gå på Idag og starte touch flo 3d derifra og bytte fram og tilbake?

Liker TF3D :)

 

 

Joda du kan fint bruke TF3D og wm 6.5. Alt er der i miri's rom. Kan ikke svare hvordan det er for andre rom men jeg bruker TF3D fortsatt selv om jeg kjører miri m/wm6.5. Du kan selvsagt som du sier og da velge TF3D. Standard på miris rom er vel default windows om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig dette høres dumt ut men jeg har ikke peiling på det;

 

Når man oppgraderer til WM 6.5 mister man vel absolutt alt fra 6.1,

MEN er det ikke mulig å ha WM 6.5 og TF3D samtidig,sånn som jeg har nå på 6.1??

 

Slik at man kan bare gå på Idag og starte touch flo 3d derifra og bytte fram og tilbake?

Liker TF3D :)

 

 

Joda du kan fint bruke TF3D og wm 6.5. Alt er der i miri's rom. Kan ikke svare hvordan det er for andre rom men jeg bruker TF3D fortsatt selv om jeg kjører miri m/wm6.5. Du kan selvsagt som du sier og da velge TF3D. Standard på miris rom er vel default windows om jeg husker rett.

Ok :)

 

Ser det står i guiden at man trenger en bootloader,men det har vel telefonen fra før?

Jeg har en TD2...

 

Lastet ned Miris rom,og ser noen filer og et program som heter "BlackstoneRUUWrapper".

Alt jeg trenger å gjøre er altså å kople mobilen til pcn og bare starte programmet fra pcn?Resten går av seg selv?

Lenke til kommentar
Lastet ned Miris rom,og ser noen filer og et program som heter "BlackstoneRUUWrapper".

Alt jeg trenger å gjøre er altså å kople mobilen til pcn og bare starte programmet fra pcn?Resten går av seg selv?

 

 

Her er det flere veier til målet. Jeg har kun brukt en men vet at den virker og da er det greit for min del. Drawbacket med denne metoden er at du må kjøre USPL GUI 2.5 FØR hver flashing og dersom du skal flashe ofte blir du vel lei akkurat det. Men uansett dette gjør jobben. Se read-me filene slik at du er sikker på korrekte drivere etc.

 

Du trenger 2 ting FØR du går igang med flashing.

  1. Innstaller først Microsoft .Net Framework 3.5 på pc'n.
  2. Last ned og gjør klarUSPL GUI v 2.5 Application husk å lese Read-me filene.

Flashing av HTC:

 

1: Koble til mobilen til pc.

2: Vær sikker på at mobilen er koblet til via Activesync.

3: Sørg for at du endrer instillinger på activesync slik at usb-connection ikke er lov.

4: Slå av telefonen.

5: Hold inne volum LAV knapp mens du slår på mobil slik at mobilen starter i .........

6: Kjør USPL GUI v 2.5 slik at mobilen er i hacket-state, da tillater den endringer.

7 Kjør valgte rom og enjoy!

 

Når du skal innstallere en Rom så kjører du filen fra pc mens mobilen er tilkoblet activesync.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Jeg er ute etter ett GPS-program til å bruke til sjøs. En enkel knopmåler er det jeg trenger mest. Kompassretning basert på COG, punkt-til-punkt-navigasjon o.l. hadde også vært veldig hendig.

 

Finnes det komplette navigasjonsløsninger for bruk til sjøs for Windows Mobile (ala Garmin sine løsninger på kartplottere)?

Lenke til kommentar

Apptodate!

 

Ser at Apptodate er veldig populært.Det skal visst oppdatere programmer-apps på mobilen,

MEN hos meg er det litt merkelig;når jeg starter Apptodate ser jeg kun 3 program (gyrator,Apptodate og G-alarm) selv om jeg har ca 20 apps til.

Har jo også google maps på mobilen og jeg har sjekka at det er nyere verson av det også.

 

Hvorfor får jeg kun opp 3 apps på Apptodate når det er flere program som trenger oppdatering?

 

Noen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Topp, funker sikkert bra til trening :)

 

Nitrogen er en veldig bra musikkavspiller. Åpen kildekode.

Her er link til diverse skins du kan laste ned til Nitrogen.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da må du få en kopi av ROM'en (kort fortalt, OS, drivere, "innebygde programmer" etc) til noen som har Norsk. Så vidt jeg kjenner til får du ikke tak i dette offisielt. Ellers finnes det jo utallige ROM's på engelsk. Anbefaler en kikk på XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=372

 

PS: HTC Touch har internkode ELF (første utgave) og ELFIN (andre utgave med mer minne).

Lenke til kommentar

Ny Manila 2.1 versjon ute Les mer her

 

For de som ønsker det, legger jeg ut Norsk språkpakke til Manila 2.1 og fungerende vær cab, med de fleste steder og byer i Norge.(Touch Pro2 versjonen)

 

 

 

...........................................

GbNoR_Norsk_Manila_2.1.cab.zip

GbNoR_All_Weather_Manila_2.1.cab.zip

...........................................

 

Her er vær cabsen for orginal Diamond/Pro

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Oppgraderte nettopp til ny rom med wm 6.5 EnergyROM HD (23009)

 

Må bare si at denne virker meget bra. Ble som en ny telefon. En ting jeg lurer på. Når jeg får inn telefoner fra nummer som ikke er i kontaktlisten ser de slik ut ((xxx) xxx-xx) skulle gjerne ønsket at dem så slik ut (vanlig xxxxxxxx)

 

Er det noen som vet om en innstilling som fikser dette?

 

Takk

Lenke til kommentar

Prøvde å legge inn noen filmer på telefonen og spilte dem av i Windows Media Player, men kavliteten ble helt forferdelig! MYE dårligere enn på dataen! Noen som vet hvorfor? Finnes det noen andre gratis video programmer jeg kan bruke? Alle jeg har funnet funker bare på Pocket PCer! Jeg har en smartphone, HTC S740.

 

:)

Lenke til kommentar

TCPMP fungerer fint. Hvor bra videoen er kommer an på hvor godt støttet kodeken som brukes er. Telefonen må også nedskalere filmen til å passe telefonens skjerm, noe som krever litt prosessorkraft. Dermed vil man oppleve lav FPS på filmer med høy kvalitet (høy oppløsing og bitrate).

Lenke til kommentar
TCPMP fungerer fint. Hvor bra videoen er kommer an på hvor godt støttet kodeken som brukes er. Telefonen må også nedskalere filmen til å passe telefonens skjerm, noe som krever litt prosessorkraft. Dermed vil man oppleve lav FPS på filmer med høy kvalitet (høy oppløsing og bitrate).

Installerte TCPMP for Smartphone 0.72RC1, men når jeg starter programmet får jeg opp følgende: "Feil. Unexpectes program failure. Please send "crash.txt" to the developers. Program will now exit." Ser ut som om det ikke funker på Windows Mobile 6.1 :( Noen tips? Veldig lyst til å få spilt av videoene! Blir bare grøt i WMP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...