Gå til innhold

Den store Windows Mobile - tråden!


Anbefalte innlegg

Nå er det så mye å velge i av programmer som Manila,trotthlelauncher,touch flo 3d,mobile shell osv..

 

Selv har jeg kun testet en trial fra mobile shell 3.0 og må si jeg likte den svært godt,særlig widget-muligheten.Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe den,da jeg likte godt touch flo 3d,men der er widget-muligheten lik 0.

 

Av nysgjerrighet og for tips lurer jeg på hva dere andre bruker?

Jeg bruker SPB ms 3.0.1 og er svært fornøyd med brukervennligheten. Stor framgang fra forrige versjon (2.0).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men da kan jeg jo ikke ha touch flo 3d?

på bildene ser det jo ut som touch flo 3d er slått av og alt er kun windows..

Det er nok TouchFlo :cool: Har bare lastet inn ett annet tema (>Dette< til Touch Pro). Hvis du ser på bilde 1, så ser du deler av klokken og ikonene på bunnen (med ett annet utseende en orginalt dåh).

Under "Valg", har du muligheten til å sette ditt eget bakgrunnsbilde, som bakgrunnen til QuickMenu. Det gir menyen ett utseende som "virker" gjennomsiktig...

stilig program.bakgrunnen til quickmenu finner jeg ikke,så gjennomsiktigheten aner jeg ingenting om...størrelsen på ikoner er de samme.

Du setter bakgrunnen til "Eget Bakgrunn" under "Valg". Eller så må du sette den opp etter egen smak.

Du velger programmer du vil ha i meny'en under "Innstillinger" i TouchFlo, altså fjerner "Hjelp" etc og legger til de du vil ha fremme.

Under "Valg" i Quickmenu, velger du å ekskludere "Start" og "AktivSync". Så slipper du å se disse i meny'en.

Ellers kan du jo alltid installere ActionScreen...

Du kan også bruke Total Commander og lage snarvei til CommManager, og legge den i programmer. Så går du inn på "innstillinger" i TouchFlo, og legger den til i Start meny'en... :cool:

Lenke til kommentar
men da kan jeg jo ikke ha touch flo 3d?

på bildene ser det jo ut som touch flo 3d er slått av og alt er kun windows..

Det er nok TouchFlo :cool: Har bare lastet inn ett annet tema (>Dette< til Touch Pro). Hvis du ser på bilde 1, så ser du deler av klokken og ikonene på bunnen (med ett annet utseende en orginalt dåh).

Under "Valg", har du muligheten til å sette ditt eget bakgrunnsbilde, som bakgrunnen til QuickMenu. Det gir menyen ett utseende som "virker" gjennomsiktig...

stilig program.bakgrunnen til quickmenu finner jeg ikke,så gjennomsiktigheten aner jeg ingenting om...størrelsen på ikoner er de samme.

Du setter bakgrunnen til "Eget Bakgrunn" under "Valg". Eller så må du sette den opp etter egen smak.

Du velger programmer du vil ha i meny'en under "Innstillinger" i TouchFlo, altså fjerner "Hjelp" etc og legger til de du vil ha fremme.

Under "Valg" i Quickmenu, velger du å ekskludere "Start" og "AktivSync". Så slipper du å se disse i meny'en.

Ellers kan du jo alltid installere ActionScreen...

Du kan også bruke Total Commander og lage snarvei til CommManager, og legge den i programmer. Så går du inn på "innstillinger" i TouchFlo, og legger den til i Start meny'en... :cool:

 

Jeg må være dummere enn et brød,for jeg finner ingenting :no:

Har satt egen bakgrunn og alt det der,men innstillinger til touchflo..?

Det eneste jeg finner er innstillinger for "idag" der jeg kan velge om jeg vil slå av og på touchflo 3d...

 

Ellers finner jeg innstillinger for menyer,der jeg kan velge 7 elementer som vises i startmenyen og resten er i programmer...

Lenke til kommentar
Jeg må være dummere enn et brød,for jeg finner ingenting

Har satt egen bakgrunn og alt det der,men innstillinger til touchflo..?

Det eneste jeg finner er innstillinger for "idag" der jeg kan velge om jeg vil slå av og på touchflo 3d...

 

Ellers finner jeg innstillinger for menyer,der jeg kan velge 7 elementer som vises i startmenyen og resten er i programmer...

:!: Skjekk bilde 1 igjen. Etter du trykker på QuickMenu, så får du opp "Valg" nesten helt nederst. Når du trykker på den kommer du inn i oppsette til QuickMenu.

Her kan du tilpasse utseende til QuickMenu.

Det er riktig slik du ellers har gjort med bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Nå er det så mye å velge i av programmer som Manila,trotthlelauncher,touch flo 3d,mobile shell osv..

 

Selv har jeg kun testet en trial fra mobile shell 3.0 og må si jeg likte den svært godt,særlig widget-muligheten.Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe den,da jeg likte godt touch flo 3d,men der er widget-muligheten lik 0.

 

Av nysgjerrighet og for tips lurer jeg på hva dere andre bruker?

Jeg bruker SPB ms 3.0.1 og er svært fornøyd med brukervennligheten. Stor framgang fra forrige versjon (2.0).

Likte det godt jeg også,men da jeg bruker mobilen mye til å bla i album syntes jeg touch 3D er bedre,pga albumet i SPB er dårlig synes jeg.

Man ser kun alle bilder samtidig i galleri først,mens på touch 3D kan du flippe bildene før du åpner de.

 

Finnes diamond skin,men ikke som gir samme galleri der du kan flippe bilder.

Lenke til kommentar
Var litt leie av å kun ha litt over 20 norske byer, som jeg fikk vær oversiken over.

Så har derfor oppdatert databasen filen, den inneholder litt over 800 norske byer, tettsteder og grender. :cool:

 

 

Installasjonsveiledning:

*Pakk ut zip-filen

*Slå av TouchFlo, før installasjon (Start--> Innstillinger--> Idag--> Elementer)

*Installer gjennom CABviaActiveSync, eller flytt .cab filen over til mobilen og start den der.

*Installer til Enhet

*Mobilen MÅ starte på nytt.

*Aktiver TouchFlo etter at mobilen har startet opp igjen. (Start--> Innstillinger--> Idag--> Elementer --> avhuk for TouchFlo)

 

Merk: Du må fjerne alle plasseringene, som var fra før, og legg de til på nytt!!

 

-Avinstalleres gjennom Fjern programmer-

-Husk å slå av TouchFlo, før avinstallering-

 

-------------------------------------------

GbNoR_Nor_Weather.cab.zip

 

 

Hmm- Er ikke i stand til å få GbNoR Nor Weather.cab til å kjøre på HD m/ Miri v17. Selv om jeg følger oppskriften din så skjer det samme hver gang jeg prøver å gå inn på været. Trykker add city og da starter 3D TF pånytt. Har hatt den yr.cab'n tidligere men avinnstallerte den før jeg la inn denne. Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar

Det finnes 2 database filer til TouchFlo 3d, den som jeg har laget til pro og diamond -->> versjon 1 av TouchFlo 3d, og den som jeg har laget til diamond 2 og pro 2 -->> versjon 2 av TouchFlo 3d.

Forskjellen på filene er at ver. 2 benytter seg også av tidssoner, og har ikke egen base for land, som ver 1 har.

Database filen/e heter det samme 2330fc3c.

Restarting av TouchFlo, skyldes som regel feil med en fil.

 

Slik jeg ser det, bør du benytte deg av Nor Weather D2.cab.

Lenke til kommentar
Det finnes 2 database filer til TouchFlo 3d, den som jeg har laget til pro og diamond -->> versjon 1 av TouchFlo 3d, og den som jeg har laget til diamond 2 og pro 2 -->> versjon 2 av TouchFlo 3d.

Forskjellen på filene er at ver. 2 benytter seg også av tidssoner, og har ikke egen base for land, som ver 1 har.

Database filen/e heter det samme 2330fc3c.

Restarting av TouchFlo, skyldes som regel feil med en fil.

 

Slik jeg ser det, bør du benytte deg av Nor Weather D2.cab.

 

 

Hmm. Med D2.cab forsvant minnekortet fra filutforsker. Den dukker ikke opp i actiesunc engang. Stucked nå. Ikke får jeg gjort noe manuelt heller for jeg finner ikke overgangen fra microSD til SDkort og kan da ikke lese mSD fra pc'n. :no:

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Soft reset

 

 

Been there done that. Fortsatt uten minnekortet. Blir det å reinnstallere alt mon tro?

 

Etter at jeg innstallerte 2D så er ikke minnekortet lenger detektert. Dvs at feks tomtom ikke virker mer. All musikk etc er jo også vekk. Håper på å kunne løse dette uten å måtte reinnstallere alt sammen, så tips mottaes med stor takk.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Har du avinstallert D2.cab'en?

 

Filen 2330fc3c_manila, blir kun brukt av HTC og TouchFlo.

Syntes det virker merkelig at den "fjerner" lagringskortet,

da den kun inneholder tekst...

Teksten består kun i: EUR|NO|NO013|STAVANGER, tidssone: -60 og land:Rogaland,

for byen Stavanger.

 

Men fungerte været da??

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar
Har du avinstallert D2.cab'en?

 

Filen 2330fc3c_manila, blir kun brukt av HTC og TouchFlo.

Syntes det virker merkelig at den "fjerner" lagringskortet,

da den kun inneholder tekst...

Teksten består kun i: EUR|NO|NO013|STAVANGER, tidssone: -60 og land:Rogaland,

for byen Stavanger.

 

Men fungerte været da??

 

 

Nei fikk ikke været til å virke. For hver gang jeg gikk i menyen for å velge sted for været så stoppa applikasjonen og TF3D restartet. Men har vel dytta inn ganske mye de siste dagene så det kan jo være at jeg har glemt av andre filer som kanskje skaper konflikt. Om jeg ikke finner utav dette så bare gjør jeg ny flashing, og legger til en ting av gangen. Da skal jeg prøve værfilen først :-))

Lenke til kommentar
Idag kommer flere og flere mobiltelefoner med Windows Mobile OS.

Det finnes derfor mange tilleggsprogrammer der ute - noen kjekke, andre ubrukelige.

Dette er tråden hvor vi kan prøve å samle disse kjekke tilleggsprogrammene, slik at vi kan utnytte Windows Mobile fullt ut.

Det finnes også mange tips og triks for å gjøre WM til et enda bedre og raskere OS.

Skriv veldig gjerne ned noen av disse også, så havner de på toppen!

 

Folkens, jeg trenger hjelp til å sortere i kategorier! De programmene nederst i innlegget er uten kategori.

Send meg en PM med forslag, slik at tråden blir ryddig!

 

Skal prøve å være flink til å oppdatere førsteinnlegget, slik at alle programmer blir samlet her oppe.

Kommer også til å danne kategorier, hvis det viser seg å bli en interesse for tråden.

 

Send PM med forslag til forbedringer!

 

Tusen takk til alle bidrag så langt, supert at så mange er interessert!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

PROGRAMMER TIL WINDOWS MOBILE:

 

Forskjellige nettsider med info, spill og programvare:

 

 

 

MMS- og SMSprogrammer:

 

 

 

Tastaturprogrammer:

 

 

 

Værmeldinger:

 

 

 

Startskjerm / navigering i telefonen, (TouchFLO 3D o.l):

 

Normalt vil du kun bruke 1 av disse alternativene.

 

Gratis:

 

Manilla2D

 

Ifonz

 

ThrottleLauncher

 

Ultimate Launcher

 

 

Kommersielle:

 

Winterface

 

SPB Mobile Shell

Gratis tilleggspakke med skins til SPB Mobile Shell

 

WishBar Advanced

 

WishBar Advanced Desktop

 

Touch Commander

 

Yrgo

 

FTouchSL

 

 

Media-avspillere:

 

 

 

Antivirus/firewalls for Windows Mobile:

 

 

 

Visuelle effekter til Windows Mobile (themes o.l):

 

 

 

Spill:

 

 

 

Programmer som tar i bruk telefonens G-sensor:

 

 

 

Navigasjonsprogrammer:

 

 

 

UTEN KATEGORI, SEND PM MED FORSLAG:

 

CorePlayer - Kodekpakke som støtter de fleste filtyper.

 

WmWifiRouter - Med dette programmet kan man lage et eget WiFi HotSpot med mobilen.

 

Fring - Med dette programmet får du MSN, Skype etc. i ett program.

 

Opera 9 Beta - nettleser til mobilen

 

VSPainter - tegneprogram til mobilen

 

Windows Mobile Remote Desktop

 

Microsoft Voice Command 6.1 - styr telefonen med stemmen

 

Program for å konvertere filmer og video til PPC format

 

Task Manager

 

Klaxon - -Genial vekkerklokke. (Dersom telefonen din har lyssensor, kan klokken stilles til å slå seg av i det lyset på rommet du befinner deg i slåes på, etc!)

 

VsNotepad 2.5 - Notatbok med mange funksjoner.

 

Fotmob - -Holder deg oppdatert på en rekke ligaer (inkl. tippeligaen) og gir deg scoringsvarsel og liveoppdateringer av en rekke kamper.

 

TorchButton - Lommelykt, ved hjelp av kameralyset!

 

Windows Sideshow for Windows Mobile - styr WMP, sjekk mail, kalender osv. på mobilen.

Fungerer på Windows Mobile 5 og nyere

 

Handango InHand - Noe lignende "App Store" for Iphone. Lastes ned til mobilen så kan du kjøpe og laste software fra Handango direkte med mobilen.

 

BTAudioFreeSmartPhone - Hør musikk og film gjennom bluetooth headset!

 

S2SU - Tastelåsprogram til mobiler med trykkskjerm

 

PictoPocket - Gratis program, som du kan bruke til å lese tegneserier på mobilen. (Dette programmet leser CBDS filer)

 

PictoDS - Gratis konverteringsprogram. (Konventerer cdr-/pdf-og cbz filer til CBDS filer) Brukes til PictoPocket, f.eks.

 

.NET Compact Framework 3.5 - Fungerer på Windows Mobil 5.0 og oppover, men krever at du har installert siste

 

Caller Utility - Finner navnet til den som ringer. Det gjør den ved å hente info fra Gule Sider

 

 

jeg prøvde å finne den gratis addon saken til spb mobile shell. den er ikke gratis!

Lenke til kommentar

Spb Mobil Shell er kjempeflott men albumet suger der,og det hjelper lite å inns. Spb Imageer...

 

Jeg har sansen for albumet i TF3D der du kan flippe i bildene uten å måte åpne albumet først.

Hadde det vært en mulighet i Mobil shell hadde jeg bytta tvert,men bilder er noe jeg bruker mobilen mye til.

 

Er det ikke noen bildeprogram/album som duger?Tips?

Vil gjerne bruke mobil shell,men ikke med det albumet som brukes der...

Lenke til kommentar

Nå er det jo mulig å innst. Windows mobile 6.5 om man tør ta sjansen på det allerede nå.

 

Noen som har testa det ut?Fant en oppskrift på nettet som forklarer hvordan;

http://i.gizmodo.com/5281397/how-to-instal...le-65-right-now

 

Er dette en ferdig verson eller kommer den ofisielle versonen til å være annerledes?

 

Er jo litt dumt å innst denne nå for så å slette hele systemet atter en gang for så å innst den ofisielle til slutt...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Nå er det jo mulig å innst. Windows mobile 6.5 om man tør ta sjansen på det allerede nå.

 

Noen som har testa det ut?Fant en oppskrift på nettet som forklarer hvordan;

http://i.gizmodo.com/5281397/how-to-instal...le-65-right-now

 

Er dette en ferdig verson eller kommer den ofisielle versonen til å være annerledes?

 

Er jo litt dumt å innst denne nå for så å slette hele systemet atter en gang for så å innst den ofisielle til slutt...

 

Noen som vet?

 

Du kan enkelt bruke wm 6.5 ved å innstallere såkalte cooked-roms. Selv bruker jeg miri og er kjempeforøyd.

Miri er nå i versjon 18.1 og er bare å teste ut. Får du problemer er det bare å poste så får du hjelp skal du se.

 

Er 4 versjoner av miri's rom. Bruker selv premium men her er det bare å finne ut hva du ønsker selv. Happy flashing

Lenke til kommentar
Nå er det jo mulig å innst. Windows mobile 6.5 om man tør ta sjansen på det allerede nå.

 

Noen som har testa det ut?Fant en oppskrift på nettet som forklarer hvordan;

http://i.gizmodo.com/5281397/how-to-instal...le-65-right-now

 

Er dette en ferdig verson eller kommer den ofisielle versonen til å være annerledes?

 

Er jo litt dumt å innst denne nå for så å slette hele systemet atter en gang for så å innst den ofisielle til slutt...

 

Noen som vet?

 

Du kan enkelt bruke wm 6.5 ved å innstallere såkalte cooked-roms. Selv bruker jeg miri og er kjempeforøyd.

Miri er nå i versjon 18.1 og er bare å teste ut. Får du problemer er det bare å poste så får du hjelp skal du se.

 

Er 4 versjoner av miri's rom. Bruker selv premium men her er det bare å finne ut hva du ønsker selv. Happy flashing

ThnX :) Får se om jeg tør :roll:

Lenke til kommentar

Mulig dette høres dumt ut men jeg har ikke peiling på det;

 

Når man oppgraderer til WM 6.5 mister man vel absolutt alt fra 6.1,

MEN er det ikke mulig å ha WM 6.5 og TF3D samtidig,sånn som jeg har nå på 6.1??

 

Slik at man kan bare gå på Idag og starte touch flo 3d derifra og bytte fram og tilbake?

Liker TF3D :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...