Gå til innhold

Roskilde Festival 2009: Informasjon og Diskusjon


andreasg88

Anbefalte innlegg

Dagens sjakktrekk før den store reisedagen, velger å ta nattvakt og klarer ikke å sove noe særlig etter vakt ferdig kl 7 i dag og sov bare ei time nesten. Sover litt på båten da. :p

 

Gleder meg så jævelig til å gå ombord i båten, drikke på båten, sette opp camp på søndag ettermiddag og så bare nyte disse dagene før torsdagen kommer, og fredagen hvor jeg er helt asosial og drar på konserter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha skjønte ikke hvorfor jeg skrev innlegget ovenfor, greia var at det var en del ledig på J og. Men var seriøst digg å skippe Coldplay for å dra på hotell på søndag før båten.

 

Konsertene i år stort sett var jeg veldig fornøyd med.

Høydepunktene:

Faith No More, sto veldig nært bandet og det var en rett og slett nydelig konsert. Spilte alle låtene som gjorde meg fornøyd og jeg fikk endelig sett et favorittband jeg aldri trodde jeg skulle se live engang siden jeg ble fan for 5-6 år siden til da jeg fikk vite at de skulle ha reunion i starten av dette året.

YogaFire og Klovner I Kamp: Alt i alt, de lagde godt show og jeg drakk en øl på styrten under konserten da jeg fikk den av Dansken på Yoga, også fikk jeg hatten til Apollo senere av en vennine. Katzenjammer leverte forresten også varene litt og.

SlipKnot: Det var bare en perfekt type musikk å avslutte den dagen. Også gøy å gå inn i med pen skjorte i en mosh-pit og alle SlipKnot-fansen bare WTF gjør han her.

Gogol Bordello: Var nok garantert et ekstrakort til Roskilde, elsket hvordan de trollbandt et publikum som åpenbart bare litt under halvparten hadde hørt dem tidligere. Kanskje den beste konserten, selv om FNM var det jeg likte mest.

NIN: Var så bra som forventa, ikke noe å klage på.

 

Skuffelsene: Kanye West og ...And You Will Know Us By Trial of Dead. Kanye West fremsto bare som rett og slett kjedelig, og sistnevnte brukte hvertfal 15min ut i konsert-tida på lydsjekk. Første gang jeg sovna på en konsert, var fordi jeg bare hadde sovi 4 timer men alikevel.

 

Maten var rett og slett altfor dårlig varma opp flere steder, og de som solgte drikke i kioskene virka som dem likte å selge varm drikke. Flere av kioskene rundt K og J hvor de ikke gadd å sette ting inn i kjøleskap. Satt utafor kiosken ved K, og så dem lempe inn varer når kjøleskapet var tomt. Ca. time etterpå var fremdeles ikke drikka plassert inn i kjøpeskapet.

Lenke til kommentar

Da var jeg også hjemme, etter en lang reise. Har hatt det awesome, med bra vær, bra musikk og bra liv.

 

Årets høydepunkt blir vanskelig å sette fingen på, men kan nevne Trentemøller, 2Manydjs, Røyksopp og Deadmau5. Skuffelser var det egentlig lite av. The Whitest boy alive hadde kompiser hypa opp til de grader, så det ble en liten skuffelse. Kanye West manglet showet, og stod bare på en og samme plass under hele showet.

 

Var innom Ducktapes campen en sen natt i oppvarmingen, dog godt berusa så vet ikke hvem jeg snakka med der. LueDotten sin camp så jeg også, og planen var å stikke innom å skrike ut beer me, men kom aldri så langt, da det gikk i glemmboken..

Lenke til kommentar

Strålende festival!

Konsert oppsummering:

NIN og Faith no more leverte så absolutt varene. Social distortion var den jeg gledet meg mest til og var absolutt en suksess!

 

..And you will know us by the trail of dead har jeg sett før og denne konserten var ikke noe å skryte av. Isis også var litt skuffende.

 

Klovner i kamp og The whitest boy alive var ganske gøy.

 

Jeg er ikke så veldig stor på electronica ol. men så mye bra i år: Trentemøller var vildt, Fever ray og deadmau5 var morro, og MAJOR LAZER var en helt absurd bra opplevelse! "Guns don't kill people, LAZERS do" "See you LAZER"

 

Men kanskje den beste konsertopplevelsen fikk jeg kanskje på Skambankt. Publikum var helt ville, tror det er noe av det gøyeste jeg har vært med på!

 

Største bummeren på hele festivalen:

Noen brente ned teltet mitt når jeg var på Coldplay, med ALLE tingene mine i med untak av det jeg hadde på meg. Morro. Enda gøyere ble det å måtte finne politistasjoner og anmelding og forsikrings mas osv.. Men men, vi måtte jo bare le av hele greia :)

 

NB: Mye skrivefeil vil jeg tro, litt sliten etter en lang kjøretur :p

Lenke til kommentar

Havnet på camp F, langt unna men koselig og ryddig, samtidig liv der.

Høydepunktet var Røyksopp og Friendly Fires, Kanye skuffet og Colplay, Katzenjammer, Fleet Foxes og Klovner i Kamp var som ventet. Jeg var så drita under skambankt at jeg nesten sovnet, enda jeg sto på andre rad:<

Skal garantert tilbake neste år, gleder meg til å se lineup og håper på like bra vær

Lenke til kommentar

LueDotten: Jeg danset til Mario og ble spurt om å ligge i skje hos dere. =) Virket som en bra camp, synd at jeg ikke kom innom flere ganger, får ta det igjen neste år.

 

Hoppende Bryster: Det er lurt å ikke krysse av for "husk bruker" når du logger på forumet på internettkafeen. ;)

Lenke til kommentar

Hadde en herlig tur, selv om det ble litt mindre hæla i taket enn jeg kanskje kunne forestilt meg (jeg delte telt med en som hadde brukket beinet, og ble veldig god venn med ham, så da gikk det mye tid med til å dytte rullestol, og jeg løp ikke rundt over alt).

 

Satt stort sett på handicapområdene, unntatt under Gogol Bordello (som forresten var dritbra).

Likte veldig godt Slipknot, FNM, Madness, Katzenjammer og Satyricon.

Fleet Foxes og Yoga Fire var jeg skuffa over, og til dels også Nick Cave.

Var også innom Rumpistol og og et par til, som jeg ikke husker dritten av fordi jeg var full.

På oasis satt jeg litt unna og holdt på å kjede livet av meg.

 

En av de første oppvarmingsdagene skulle jeg følge en kompis på sykehuset (tufsen hadde tatt to tatoveringer med en gang vi kom til Køben, og den ene hånda hans var hovnet opp noe jævlig), og vi endte med å traske rundt i byen i over to timer...helt til vi møtte en fyr som endelig fortalte oss sannheten, nemlig at sykehuset var tre minutter unna togstasjonen. Man ser det jo til og med så snart man går av togetXD

 

Har nå fått sett og opplevd litt av hvert, og reiser gjerne tilbake!

Lenke til kommentar

Roskilde 2009 var en herlig opplevelse! Stemingen var virkelig avslappet, har ikke opplevd det på norske festivaler, og jeg så ingen tegn på vold, selv om alle var småfulle/drita (Norsk fenomen?). Av konserter var de store høydepunktene The Whitest Boy Alive, Röyksopp og Gogol Bordello. Var helt ferdig etter fredagen, var på 9 konserter den dagen og hadde knapt sovet de to forrige nettene. Det som gjorde festivalopplevelsen ekstra koselig var at jeg møtte ei jente på torsdag, vi hang og sov sammen resten av festivalen, og det ble derfor litt trist på coldplay. Vi skal møtes igjen i slutten av juli :)

 

Jeg kommer i grunn på ingen negative sider ved festivalen, det var kanskje litt vanskelig å få kjøpt merch?

 

ROSKILDE 2010!

Lenke til kommentar

merch var vanskelig ja, irrterte meg veldig over at jeg ikke fikk noe Klovner i Kamp t-skjorte. Skaffa meg en NIN dog, som jeg var storfornøyd med.

 

Festivalen i seg selv så jeg ikke noe negativt i, bortsett fra at vaktene virka rett og slett idiotiske når det kommer til oppmerkningen. På første søndagen(varmup`en) så nekta de folk å ha selv en bolt fra et telt over streken, alikevel dagene etterpå dreit de i om folk hadde telt flere meter over strekene.

 

Hadde det veldig gøy på søndagen før vi dro, begynte å slå ned telt som var forlatt og kasta søppel rundt. En av de stedene det er gøy å være idiot og gal på den måten. Store deler av K og J gjorde det.

 

Må si K var en camp jeg var veldig fornøyd med. Rett ved vannet, noen dårlige "dusjer"(ekkle), ved vannet, ikke helt rolig området men greit nok, rett ved en bar, kiosk og oppbevaringsted/mobil-ladningsted og et lite stykke fra en Tuborg-stand og et bygg som serverte pomfri og kylling o.s.v. Blir nok stedet vi velger neste år og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...