Gå til innhold

Roskilde Festival 2009: Informasjon og Diskusjon


andreasg88

Anbefalte innlegg

Synes de var litt drittsekker når det kom til 2ManyDJ`s og Oasis. Må desverre venta enda en god stund til 2ManyDJ`s, får vente til de spiller på Blå eller noe sånt til høsten evt. seinsommern hvis det skjer.

 

Morsomt at Download-festival måtte sensurere Faith No More-konserten rundt 5 ganger for det var altfor mange jenter som ville vise fram noe. Lurer på om noen er like ville på Roskilde og da.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer VELDIG etter hvor du kjøper mat og drikke. Om du går til vanlige butikker sparer du mye ift å kjøpe på campingområdet (dyrere, men ikke veldig dyrt) eller festivalområdet (dyrt). I fjor kom det en butikk på east, men har ikke vært på den selv. Går ut i fra at den i pris ligger et sted i mellom butikker utenfor området og bodene på campingområdet.

 

Se f.eks. http://www.roskilde-festival.dk/uk/forum/m...xpenses/Page/1/

 

Som en sier der, så er det masse info om det på det gamle forumet, bl.a. her: http://www.roskilde-festival.dk/community/...pic,1452.0.html. Hele "Good advice for your first festival"-kategorien inneholder mye nyttig. Men etter tre år på festivalen, så kan jeg trygt si at det beste tipset er å ikke tenke så mye og ta det som det kommer.

 

Edit: Oioioi, dette lover bra:

post-13769-1245429369.png

 

Edit2: Selv om jeg ikke tror Accuweather er pålitelig, så kan jeg ikke la vær å like det jeg ser. En dag regn er uproblematisk: http://www.accuweather.com/world-forecast-...DE&metric=1

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Hvilke telt har folk med seg? Jeg og en kompis skal ut idag å lete etter et billigt telt. Noen tips om hvor vi kan finne det? Vi driter egentlig i om det er lite eller dårlig kvalitet.

 

I fjor hadde vi familiens telt, noe som var alt for tungt og stort, så ser på det som en for stor last til å ta med i år.

Lenke til kommentar
Hvilke telt har folk med seg? Jeg og en kompis skal ut idag å lete etter et billigt telt. Noen tips om hvor vi kan finne det? Vi driter egentlig i om det er lite eller dårlig kvalitet.

 

I fjor hadde vi familiens telt, noe som var alt for tungt og stort, så ser på det som en for stor last til å ta med i år.

 

Jeg var på Jysk å kjøpte meg et 3manns telt til 250kr..:) Var god nok plass i det, pluss at det skal være nokså vanntett(2000mm/cm2), så må si at jeg er førnøyd med det,;) Åsså gikk det bare 20 sekunder og slå det opp, noe som er genialt med det teltet! Er ganske lett å få med seg også, siden det nesten ikke veier noen ting

Lenke til kommentar
"nokså vanntett" :p

 

Hørte Europris også solgte 4-manns telt til 399,-

 

Selv kjøper jeg altid billige telt til roskilde, da de som regel blir igjen der etter festivalen.

 

Ja da mener jeg at det skal holde med en del regnværsdager, men om det blir som i 07 så skal jeg ikke si sikkert at det holder deg tørr hele festivalen..:) i 07 kjøpte jeg et billig telt på en lekebutikk, tror jeg betalte en 100 lapp.. Og fikk oversvømmelse i teltet..

 

Men så lenge teltet har en vannsøyle på 2000mm/cm2 eller over så vil jeg tro at man skal klare seg helt fint.

Lenke til kommentar
'snip'

Fant forumet nyttig, synd det ikke er så veldig aktivt (etter hva jeg så) slik at oss nykommere bruker denne tråden til å spørre om ting :p . Skjønte at 3-4000 var anbefalt, er det snakk om kontanter eller klarer en seg med et VISA-kort?

 

Edit: fant det ut:

VALUTA

 

Alle boder modtager anden gængs valuta end dansk (EUR, NOK, SEK, GBP, USD), og mange boder modtager betaling via betalingskort. I disse boder kan du få udbetalt penge ”over beløbet,” hvis der er kassebeholdning til dette. Du kan maks. hæve 500 DKK over beløbet og kun i hele sedler. Returpenge gives kun i danske kroner. I supermarkedet kan du kun betale med kort. Se Supermarked. [til toppen]

 

Hvordan er temperaturen der nede om natta, er det slik at en klarer seg flott med et par shortser, eller er olabukse anbefalt på det sterkeste (huff)?

 

Alt i alt gleder jeg meg :p . Håper jeg ikke glemmer noe vitalt slik at turen blir ødelagt.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Kjøpt meg telt for noen uker sida på G-Sport, kosta 399,-. Testa det i forrige uke på fisketur og det funka greit nok, selv i regn.

 

Tempraturene blir vel ikke så stor forskjell fra Norge, men hvis godværet her forsetter så holder vel shorts og t-skjort evt med genser på kvelden(tenker på det vi har i oslo nå).

Lenke til kommentar
Fy fasan! Jeg gleder meg værre! Nå er alt i boks. Campstæsj(partytelt, gaffa, ølbong, osv), stereotralle, telt. Eneste som mangler nå er å brenne en skokk med feit musikk. :D Hvor skal folk bo? Vi skal henge på West og camp C. Like ved tårnet. Hurra!

Vi bor nok på West å C vi også. Med togstasjonen. Sånn ca. Mulig vi camper litt nærmere butikkene i år. Hvordan kjenner man dere igjen der nede? Stikker gjerne innom en tur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...