Gå til innhold

Roskilde Festival 2009: Informasjon og Diskusjon


andreasg88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppdatert værvarsel fra DMI. I går var det spådd noen mm regn nå og da, men nå ser det ut til å bli urinstøvhelvette uten like. Hurra! :D

Mange snakker om nattemperatur, og den ser ut til å ligge på 15 grader på det kaldeste hver natt.

post-72056-1245826664_thumb.png

Vårt flagg ser slik ut:

post-172100-1245795805_thumb.jpg

 

Vet ikke helt hvor vi kommer til å befinne oss, men sannsynligvis på det stedet de har vært de siste 5 eller 6 årene:)

 

Jeg skal ha med ullsokker og tykk genser, det har jeg alltid når jeg camper

Jeg lo av flagget deres i fjor. Dere gikk forbi meg borte ved Orange en av de siste dagene.

 

Jeg var nok ikke der da, dette blir første gang for meg:)

Men det er litt av en gjeng jeg reiser med.

Lenke til kommentar
Jeg velger å sstole mer på DMI. Et par mm om dagen er bare fint, så legger urinstøvet seg.

Mailet festivalen tidligere for å høre om de skulle vanne bakken i år og hvis det ble fint vær, slik de gjorde i fjor, for å holde borte støvet (det fungerte veldig bra, ble veldig plaget av støvet i '06, ikke i det hele tatt i fjor):

 

Hej Bjørn,

 

Festivalen har allerede nu vandvogne klar til at 'bekæmpe' støvmængderne på årets festival i tilfælde af fantastisk vejr.

 

Desuden kan vi fortælle, at 'urinstøv' er en pressehistorie, der ikke er andet end 'en god historie'.

 

Det var pressen der tænkte at når støvet lugter af urin, så er der urin i støvet. Men Roskilde Festival har været i kontakt med Statens Serums Institut, og det er reelt set ikke en mulighed med urin i støvet, da urin ikke kan fordampe.

Desuden er urin sterilt og kan derfor ikke forårsage de sygdomme, som der ellers blev fremsat af journalisten.

 

Men igen, så er vandvognene klar :-)

 

God festival herfra

 

Med venlig hilsen/Kind regards

Roskilde Festival - Infocenteret

Lenke til kommentar

Hjelper og hjelper, hindrer hvertfall noen å gå inn i teltet. Alikevel kan de som prøver det bruke option b, kniv eller noe sånt til å kutte opp teltet. Har med lås selv,

 

Nå mangler jeg bare en ting til Roskilde egentlig, og det er en sånn filleting som cd-mappe. Gudskjelov er det en annen enn meg som skal dra med cd-spiller i år. Fikk låne sekk og regntøy som jeg trengte i dag, pluss at linsene mine kom så jeg slipper å bruke briller på Roskilde i år. :p

 

 

Trokke jeg skal dra den Chris Martin-greia mi under Coldplay-dagen etter at jeg leste at han Boffen-fyren ble banka opp på Hove.

Lenke til kommentar

Er det et must å ha sekk? Eller går det fint med bag?

Typen har en sånn fin sak som er vanntett og sånt, og der er akkurat plass til alt jeg skal ha med..men den er jo ikke akkurat noe å bære på over flere kilometer, for å si det sånn.

 

Har jo med veske til å ha diverse i som jeg kan bære med meg om dagene..

Lenke til kommentar

Eneste problemet med lås på teltet er at det da virker som du har noe verdifull inni der. Vil en tyv inn, så er ikke et telt noen sak å skjære/bryte opp. Jeg tror nesten at å lukke "døren" burde hjelpe like mye.

 

Btw, når jeg ser det skal være litt (1-2mm) regn så blir jeg nesten bare glad. Når jeg tenker tilbake på fjoråret, så var det til tider uutholdelig med varmen. En reinskur hadde bare vært innmari herlig.

Lenke til kommentar
Da var telt, liggeunderlag, partytelt, flaggstang, gaffa, hengelås til teltet og øreplugger kjøpt inn :D

 

Klar for tur tidlig på lørdagen :D

 

hjelper hengelås? eller har du ståltelt?

 

Hjelper litt ihvertfall. Kommer egentlig ikke til å ha noe verdifullt liggende i teltet uansett men, hadde det i 06 og ingen som brøt seg inn da ihvertfall :p

 

Husker at det hjalp utrolig på varmen i teltet om morgenen å posisjonere partyteltet litt så det dekket over teltet. Våknet da med ganske sval telttemperatur, deilig.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...