Gå til innhold

Tok ting litt for seriøst...


A-Jay

Anbefalte innlegg

Kom over en litt gammel tråd i humor-forumet. Den begynner slik:

 

Hei

 

Jeg var ute og kjørte i dag men plutselig stoppa bilen. Jeg fant ut at frontlyktstempelet hadde kilt seg i frontlyktstempelfjæra. For noe dritt. Jeg prøvde å sveise bilen i gang men NEI! Stempelet sitter BOM fast. Hjelper det med automatgirolje nå eller?

Og svarene kommer kjapt og kontant:

 

Det du må gjøre da er å kontrollere at servobremsen på lyktegløderen ikke er utslitt. Det kan føre til at frontlyktbremsefjera begynner å korrodere og da er bare automatgirolje en midlertidig løsning. Kjører du slik lenge risikerer du diffusjon av oljen i lyktefilteret.

Osv osv.

 

Som man (forhåpentligvis) kjapt skjønner, er dette ren harselering av mekanikeryrket i beste Øverli-stil.

 

Så, kommer det en bruker som ikke har skjønt helt poenget. :dontgetit:

 

Jeg skjønner ikke helt problemet, blir litt for mye fagspråk for meg :)

Men lykketil med bilen trådstarter

 

Edit: Føler meg litt dum, så kan så lite om bil =/

Er ikke denne tråden feilpostet forresten?
Ehm.. Tror du har misforstått, les tråden fra starten av du :!:
Jeg har kikket litt igjennom tråden og jeg skjønner at dette handler om bil.
Er ikke denne tråden feilpostet forresten?

 

Tja?

Hvis jeg flytter denne tråden over til bilforum så blir jeg sparket som moderator. ;)

Så denne er nok rett plassert.

For det om folk snakker på mye fagspråk og det hele ser veldig komisk ut, så syns jeg ikke det er noe morsomt. Skal dere liksom flytte mine tråder om grafikkkort til humordelen viss vi snakker om pipelines og overklokking? Jeg er ute etter å gi og få hjelp på dette forumet, beklageligvis kunne jeg ikke hjelpe i denne tråden siden jeg ikke er noe bilmekaniker.
Er du ikke en bilmekaniker? Det tar ikke så mye kunnskap å vite noe om biler, derimot har vi ikke klart å finne feilen med denne bilen, aksespeilingen kan være problemet, men det er så mye, limstiften kan være tørr, spjælinga kan være fast, giroljen kan være rusten.

 

Som du ser, problemet er endeløst, men jeg tror personlig at det er drivespoileren som har satt seg fast i rotoren. Hva tror dere? Er det drivespoileren?

Jeg er ikke bilmekaniker nei, kunnskap eller ikke dere kjører et for avansert løp for meg. :)

Edit:

Det er tydeligvis ikke du heller, makan til tøv, limstifter og rustet girolje :mad:

 

:rofl:

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg om frøkenen på Statoil som tilbringte 10 minutter for å lete opp blinklys olje til meg men måtte hesblesende beklage at hun ikke fant noe og service innstilt som hun var tilbydde hun seg at hun kunne ringe Shell og høre om de hadde noe slik at jeg slapp å kjøre mer bomtur.

 

Ja, forøvrig, hun var så blond som det er mulig.

 

Jeg er dog ikke noe bilmekaniker av meg og ikke særlig inne på biler og deres mekaniske oppbygning, men selv jeg tok denne rimelig kjapt.

Lenke til kommentar

minner om noen tradisjonnelle spøker vi drar på de yngre speiderne fårste gang de er på leir. ber dem gå til nabogruppa!staben//hvem som helst å låne ting som sleggefett, røykvender, grønn overledning eller rød overledning (dårligere enn grønn så det er reserven når de ikke finner den grønne). Ofte blir de som får besøk med så ofrene kan bli gående fra sted til sted i evigheter å lete. gikk selv fra gruppe til gruppe i over en halvtime å lette etter røykvender en gang.

Lenke til kommentar

han kikker vel på lykten neste gang bilen ikke starter.. :rofl:

 

edit: nei så dumt av meg. denne personen bor naturlig vi et rolig liv i fjellene i indre mongolia. PC-en ha sitter på ble fraktet på eselrygg opp den 10 mil lange gangsiten som kobler stammen sammen med nermeste "by". vist mine kalkulasjoner ikke er helt feil genereres strømmen av et bateri som lades opp med sykkel. de mer promonente i "byen"(der PC-en ble henta) har skaffet seg automobil, så litt kan han, men han er ennå langt fra mekanikeren som kommer på besøk til byen en uke hver sommer.

 

og de levde lykkelig i alle sine dager...

 

minner om noen tradisjonnelle spøker vi drar på de yngre speiderne fårste gang de er på leir. ber dem gå til nabogruppa!staben//hvem som helst å låne ting som sleggefett, røykvender, grønn overledning eller rød overledning (dårligere enn grønn så det er reserven når de ikke finner den grønne). Ofte blir de som får besøk med så ofrene kan bli gående fra sted til sted i evigheter å lete. gikk selv fra gruppe til gruppe i over en halvtime å lette etter røykvender en gang.

ahh. slegge fett er alltid gøy :!:

 

btw: vet du hva et stør er?

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...