Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hvor mange pin vil ci7 ha? Og vill de ha sånn HT teknologi?

 

Hvorfor spør du? (Du mente sikkert ci5).

Hvilken betydning har det for deg (og andre) hvor mange "pinner" (kontaktpunkter) en sokkel har?

Hvilken betydning har det for deg(og andre) om HT er implementert?

 

Det er jo om å gjøre å kjøre 4Ghz.

Da anbefaler jeg S775 og Celeron D... går fint med 5Ghz da. :p

 

Ehh det var ingen logikk i det svaret ditt, emorage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hvor mange pin vil ci7 ha? Og vill de ha sånn HT teknologi?

 

Hvorfor spør du? (Du mente sikkert ci5).

Hvilken betydning har det for deg (og andre) hvor mange "pinner" (kontaktpunkter) en sokkel har?

Hvilken betydning har det for deg(og andre) om HT er implementert?

 

Det er jo om å gjøre å kjøre 4Ghz.

Da anbefaler jeg S775 og Celeron D... går fint med 5Ghz da. :p

 

Ehh det var ingen logikk i det svaret ditt, emorage?

 

Hva er ditt problem? Noen som tisset i frokostjuicen din?

 

 

Hehe..

Nei.

Må vel lese litt i aktuelle tråder om en gutt som er veldig oppsatt på 4Ghz for å forstå "spøken" min.

Og så syntes jeg spørsmålet var "teit" i og med at det ikke er så veldig mange Intel teknikere som poster her..

Tvert imot.

Tror du (Rudde) med fordel kan lese deg opp på "Technical docs" på Intels webside.

Utrooooolig kjedelig, men sikkert lærerikt dersom du virkelig bryr deg om antall pinner samt HT (som teknologi).

 

Edit:

Skrivefeil..

..og.. det er nok andre her som har tisset i juicen sin eller sliter med "emorage". :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ta sånt til OT-baren.

 

QED.

 

det som skulle demonstreres/bevises?

 

lol evnt:

 

Originally Latin meaning "quod erat demonstrandum" or "which was to be shown or proven", now used mainly by physics students to insult someone when something is proven wrong or false, typically with the words Mother Fucker added for effect.

 

Så du prøvde å flame en person med skjult utrykk ehh. BUSTED REPORTED AND OWNED :!:

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe.. du er vedlig interessert i Internet Jargon "HWBruker". Anonymsering er en behagelig ting -TM.

Liker å betegne folk som f.eks. "hippies"..

Hva er du ute etter egentlig i disse og andre tråder.

Projeksjonstrening?

 

Forøvrig har jeg stor sans for Rudde med flere.

Og jeg tror han ikke trenger "surmgagede" og konfliktsøkende "forsvarere" for å ta en spøk. :)

Lenke til kommentar

:sigh:

 

Men som alle sier, sarkasme, ironi og humor er ikke alltid like greit å ta på nett og noen dager er man bare ikke i humør til den slags OT. Ikke kritikk til noen men selv synes jeg ikke det skjedde noen overtramp her og at man lærer personer å kjenne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, som Theo skriver er det fint med litt fartstid,

Så er det lettere å se det som ofte er vanskelig å formidle "på nett".

Personlig er jeg helt klart litt for stor i kjæften av og til, men har da også stor sans for de som også tar den "tøffe tonen".

Som bl.a. "hippie-elskeren" over her. :)

 

Beklager om jeg forulempet noen, det var ikke itensjonen.

 

Og OT må man virkelig ikke over i egen kategori for hverken å lese eller bidra med.

Denne tråden er smekkfull av OT så jeg føler ikke den helt store skyldfølelsen.

 

On topic:

Det som blir spennende med ci5 (som forøvrig kanskje ikke er on topic ifh ci7) er ikke nødvendigvis hvor mange "pinner"(kontaktpunkter) det blir, eller om CPU-modellene vil ha HT.

Er vel heller det om mulig FUD om at Intel (sammen med produsenter av hk/bios) vil legge begrensing på klokkbarhet.

Noe bl.a. Formann har tatt opp.

Jeg tror/håper ikke det.

At det "kun" blir dual channel mot IMC er neppe noe problem for ytelse.

Blir vel mest spennende å se prissetting av både hk og CPU-modeller.

Trur ikke Intel vil konkurrere (mer) med seg sjøl enn hva tilfellet er i øyeblikket.

Akkurat nå er det vel kun hk igjen (billige) som gjør at noen velger S775 + Core 2/Q?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hehe TL1000S.

 

Ellers enig i at det er klokkbarheten som blir interessant med Ci5 kombinert med prisnivået og hvordan det vil kunne konkurrere mot PHII. Dual-channel DDR3 er ingen hindring i generell ytelse her, det jeg tenkte på er hvordan prisutviklingen vil være når man har to RAM produkter å forholde seg til på Desktop fra start av.

 

Jeg ser for meg at enten Ci7 eller Ci5 kan dytte den andre litt ned i gjørma og at RAM prisen på den ene plattformen da blir unødvendig høy. Tidligere har man jo benyttet samme RAM type i hele Desktop sjiktet innenfor samme leverandør, med et lite unntak ved at Intel overlapper med ny RAM teknologi på siste chipsett i forrige generasjon som eks. DDR3 på X48.

 

Men det er for tidlig å si noe ennå. Gjenstår å se hva Ci5 faktisk blir.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke dette så mye å spekulere i lengre da flere mobo makers har vist kommende P55 kort på CeBit for core i5.

 

Eks. Gigabyte

http://www.techpowerup.com/index.php?86988

 

Det er LGA1156 sokkel

Memory controller med DDR3 og dual channel ( 4 slots )

Så ikke noe mere enn 6 layers hk design er nødvendig , så prisene blir nok noe helt annet enn på core i7 hovedkort.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er det noen som vet om en eller annen skandinavisk (helst norsk) nettbutikk som har lagt ut 920 med D0-stepping som egen vare ?

 

Edit: La inn geografisk lokasjon på forespørsel.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nær sagt som vanlig så jo gigabyte-kortet GRUSOMT ut :p

 

MSI-kortet ser jo bra ut, fikk en liten kvalitetsfeeling da jeg så det...

 

Hvorfor kan ikke Gigabyte skjerpe seg litt på design?

 

:hmm:

Jaja.. smaken er forskjellig, men var ikke alle tre korta "ribbet" for fancy kobber og nokså like egentlig?

Med ordet design tenker jeg mer på hvordan komponenter/kontakter er "layed out", og her var det da ikke så stor forskjell. Farger derimot.. enten liker man de eller så synes man det er "grelt". :)

Tror de endelige modellene som kommer til salg ser annerledes ut, og ihvertfall MSI og Gigabyte har jo x revisjoner på mange modeller.

Lenke til kommentar

Er det noe hovedkort som scorer ekstra høyt på OC?

 

Har sett mange gode resultater med det billige Gigabyte kortet, og hørt om masse problemer med mange av de andre.

 

Jeg bestiller i løpet av natten, og da blir det et Gigabyte UD3R med mindre noen har gode argumenter for å velge noe annet.

 

Har også sett meg ut disse 1600Mhz 7-7-7 sakene fra OCZ. Så ut til å gi mye for pengene.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=421286

 

 

EDIT:

Da var delene bestilt. Det ble GB UD3R, Ci7 920, 6GB settet fra OCZ og en 780w Tagan.

Nå gjenstår det bare å finne en kjøler og se om jeg får en god prosessor. Har kikket litt på Megahalems, og regner med at det blir denne.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...