Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

BadCat og dere andre med 980x. Hva slags volt kjører dere på 4ghz eller 4,2 ghz?

 

Tester en ny Retail 980x nå og kjører nå med 1.240v på 4ghz. Holder på å teste, så vet ikkje om det blir sluttresultatet på 4ghz. Skal ha den på 4.2ghz med så lav vcore som mulig. På den ES cpuen jeg hadde måtte jeg på ca 1.32v for 4.2ghz

 

 

 

 

Skal du fortsatt kjøre den på luft Nizzen?

 

Retailen min trenger noe mer vcore enn ES gjorde men kjører nå 4,3 GHz på 1,3 vcore og 4,5 på 1,34 med LLC så jeg får 1,33 vcore i CPU-z på 4,3 og 1,369 vcore på 4,5 full load. Kjører fortsatt med vannkjøling på den da.

Må ha noe vanngreier på den. Enten blir det Crosair H70 som snart kommer ut eller så blir det et enkelt CPU sett. Viktigste er at det ikkje tar så stor plass, da jeg har mye stash i TJ07 kassa mi :p 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn da var ny ram og cpu på plass :D

 

 

 

Cl 6 og 12gb ram er jo morro   :yes: Har dog ikkje testa noe overklokking på rammen enda, men det tar jeg i helgen. Satser på 2000mhz og cl7 med 12gb   :whistle:

 

 

 

post-42975-1280922115,0247_thumb.png

 

 

 

 

En grei surfemaskin  :p

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Hadde planer om å kjøpe en 980x men da jeg hørte at 970 var på vei tenkte jeg å vente til den kom siden den skulle være så mye billigere..Men nå når den er her ser jeg at den ligger på 6750kr..Er dette en ok pris i forhold til 980x som koster fra 8000kr?

Hvor stor forskjell er det på disse?Noen her som har testet 970?

Lenke til kommentar

Hadde glatt gått for 980X pga. den lille prisforskjellen, er en cpu man har lenge uansett så;)

 

Jeg elsker min sin bokstavlig talt. En av de beste cpu-kjøpene jeg har gjort :yes:

 

980X: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=144855

 

970: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=150660

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja det er jo den som frister mest. :)

Ex synker sjelden særlig i pris..

Men ut i fra forum postene ser det ut som begge disse modellene har gått ned ca 500kr siden juli..

 

Hos amentio.no koster 970 6576kr

dropzone.no selger 980 for 7926kr

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Og du får mest igjen når du selger den, ihvertfall hvis den er en god klokker osv.:)

Jeg så på det som en invistering, var den første Extreme cpuen som har blitt anbefalt faktisk:)

 

Har 4 kompiser med 980X og alle er stor-fornøyde.

 

Min surfing har aldri gått raskere ihvertfall :-)

 

Edit: Er med den gamle kjøleren, så den throtlet litt, men det gjør den ikke lengre nå

 

 

980x%404.350MHz.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Tipper prisen for det meste blir påvirket av styrken på den norske krona sammenlignet med den amerikanske dollaren, så hvis du er god til å spå dette så er det mulig at du kan få kjøpt akkurat til riktig tid http://finance.yahoo.com/echarts?s=NOKUSD=X#chart1:symbol=usdnok=x;range=6m;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined

Endret av wim
Lenke til kommentar

980x er en fantastisk prosessor, men den er ikke så bra kjøp for folk som ikke bruker applikasjoner der det er mye last på 6 kjerner. Da koster det mye mer enn man får. Dersom man har godt med last på 6 kjerner så er den 50% raskere enn i7 4-kjerne og helt klart verd det dersom behovet er der.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan dere med 980x si meg hvor man virkelig merker forskjell fra en 920 eller noe slikt @ 4,2 Ghz? Er litt nysgjerrig, ettersom dere virker så fornøyde! :)

Man merker det på ting som støtter mange tråder slik som videoredigering. rendering etc :)

 

 

 

 

 

Støtter ikkje applikasjonen flere tråder enn 920, så merker man heller ikkje noe. En annen forskjell er at 980x er ganske kald og er kjempelett å overklokke pga. 32nm  :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, mulig dette har blitt tatt opp før en del ganger, men prøver meg i denne tråden først.

Har gått til innkjøp av en i7 930 (hadde Q9550 før, så sånn sett ikke all verdens forskjell)

 

Uansett, i "Performance" i Task Manager får jeg opp 8stk av "CPU Usage History".

29Sep-Wednesday-H7Bm76.png

Men så vidt jeg vet, er det jo 4kjerner på i7'en også.

 

Hva er de andre 4 til? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...