Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
et er oppgitt på en del nettsteder til "rundt 1.2v", men jeg har målt en 920-C0 på stock til 1.08v ... (!?) Har ikke funnet noe fra/hos Intel.

Antar du ikke hadde skrudd av den automatiske nedklokkingsfunksjonen? ;)

Kan godt ha vært speedstep, ja. Da går den vel helt ned til 12*133 og slikt blir det vel lite strøm av... Jeg bare målte punktene på hk med et multimeter før noen BIOS fikling.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis stock på Core i7 920 er så høyt som 1.2 vCore så er det ikke noe særlig vits å teste det ;) Siden jeg kjører langt under dette på ~3GHz allerede..

 

Syns 1,2v er litt høyt...kjører primestabilt på 4 med 1,2v.

Trodde stock var 1,10-1,15.

 

Har søkt litt nå og det er ikke lett og finne.

På intels side når det gjelder 920:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37147

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Man kan ikke kople fra noe som helst dessverre. Da dette er et plombert og lukket system, ferdig fylt med vann. Dette har både fordeler og ulemper. Man slipper å tenke på at systemet kan lekke, og man slipper å etterfylle etc. Det er sorte ganske harde slanger som man ikke klarer å brekke på, og som grunnet sin sorte og ikke gjennomsiktige natur fører til lite eller ingen algdannelse etc.

 

Dette er i bunn og grunn et produkt for "mor" ;) Men det fungerer såpass greit selv på en overklokket Core i7 at jeg ser ingen grunn til å ha en 1kg+ alu eller kopperklump hengende i kabinettet mitt.

Fant dette da jeg søkte på youtube;

Se filmen hos Youtube

 

Så jeg tror nokk det er mulig. :p

Lenke til kommentar
Jaja, nå har jeg oppdatert signaturen, så nå kan jeg vel ikkje være her lengre i denne tråden :p

 

Jeg stemmer for at du eller minhund oppretter en ny tråd for Core i9 (6 kjerne Gulftown hører vel egentlig til Core i9 serien, gjør den ikke?). Man kunne selvfølgelig inkludert også Gulftown i denne tråden, men personlig synes jeg det er bedre å ikke gape over alt for mye i en og samme tråd. Da blir det bare veldig uoversiktlig etter hvert. Regner med jeg kommer etter selv også så snart prosessoren lanseres offisielt ;)

 

EDIT: Da har jeg kommet hjem, det er helg, og det nye "kjølepasta" produktet er ankommet fra USA. Nå skal det testes :) Får bare håpe jeg klarer å montere greia slik at den virker i hele tatt ;)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...