Gå til innhold

Lanserer kraftig spillbærbar


Anbefalte innlegg

Teknologien er ikke fullt utviklet og dermed går prisen deretter, regner med at i 2010 så er de mye billigere, og kan ikke kalle dette en gamer pc heller.

 

Forsåvidt jeg vet trenger bare crysis 2,2ghz duo for å fungere på Recommended. dog den trenger en steikende bra GPU. det er noe denne pcen ikke har.

 

Jeg ville heller kalt denne pcen her en BildeRedigeringsMaskin enn en Gamer Pc :S

 

Jeg skal vertfall vente til teknologien er på plass, og når dere sitter der med deres Asus G71 så kommer jeg med 4gb Geforce 11800GTX SLIx2 ettellerannet, med en Dobbel Quad processor på 6ghz hver :) (Tar litt i men fatter vel hva jeg vil framm til)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man først bruke masse penger på en skrivebordsbærbar så har vi jo spesialiserte produsenter som kan dette mye bedre. Alienware synes jeg er digg, har eid et par selv. (1 bærbar og en stasjonær). Som mange skriver så er slike bærbare ikke gode nok til å erstatte en stasjonær, selv om noen av dem holder seg hakk i hæl, helt til det er på tide med en oppgradering. Det er mye billigerer å bygge selv eller oppgradere et desktop chassi med jevne mellomrom.

 

Men, det er ikke alle som gidder/kan/har tid osv. til å gjøre dette selv. Desuten får du ofte (spesielt med AW) kule chassi med masse eye candy.

 

Er det imidlertid verdt prisen? Jeg sammenligner ofte med biler.

Det er noen som kjøper en helt grei og billig bil til sitt bruk, noen kjøper brukt. Noen kjøper en ok bil og tuner den opp, noen bygger bilen sin selv etter behov. Og så er det noen som kjøper en ferrari til 2.8 mill.

 

 

Jeg sitter og ser litt på spesifikasjoner over hvor mye dårligere 9700M GT er i forhold til 8800M GTX. Det er etter mitt anslag rundt halve ytelsen.

 

Litt på siden av det legger jeg merke til at 8800M GTX og 9800M GT har nøyaktig samme spesifikasjoner. Idiotisk å forvirre kundene med to navn på det samme produktet.

 

Vel, nøyaktig er vel ikke helt riktig. Det spørs hva vi ser etter. Det er imidlertid riktig at dette ikke er noe kjempehopp i ytelse. Arkitekturen er mye den samme, men det er litt småsnack også da. Full shader 4.0 støtte for eksempel. Virker som 9 serien har vært en litt grøtete prosess der de har hentet opp litt forskjellig fra sekken og montert dette på gamle løsninger. Men det skulle riktig nok ikke vært en egen 9 serie med disse kortene, og en oppgradering fra toppkortene i 8 serien er bare tull.

 

Hvis vi bytter ut GT med GTX på 9800 så har vi bedret ytelsen litt, men det eneste kortet i 9 serien som var morsomt var vell GX2.

Lenke til kommentar

AW er vell kjøpt opp av Dell?

For ikke å snakke om at kabinettene deres er alt for "bling, bling" og fjortis i mine øyne, jeg kunne aldri ha vist meg med noe slikt hvert fall. Stort sett overpriset er maskinene deres også?

 

AW sine bærbare blir som de mest ekstreme Dell XPS maskinene, store og tunge, uten noe spesielt god batterilevetid som pumper ut varme? Alt jeg forbinder med en bærbar har forsvunnet med slike løsninger, ser mer på de som portable stasjonære som kan taes med rundt fra tid til annen og ikke en bærbar maskin :p

 

De holder seg heller ikke hakk i hel med stasjonære, for til den prisen du betaler for en slik AW bærbar kunne du fått en helt vannvittig stasjonær selv til bare halve prisen? Finnes da oppriktigtalt ingen bærbar maskin idag som er i nærheten av et system med HD4870X2 løsning, P45 hovedkort, en E8400 prosessor og tja 4-8GB RAM? Det koster jo knapt 10'000kroner?

 

Mens her snakker vi over 20'000kroner på en bærbar som ikke lengre er spesielt bærbar i mine øyne og har ikke på noen måte like kraftig maskinvare til dobbelt så høy pris? For ikke og snakke om at du spiller jo ikke på en bærbar? Du må HVERT FALL ha en mus ved siden av, helst så dokker du jo bare den bærbare så du får en skikkelig skjerm, tastatur og mus som du kan bruke og da har på en måte din bærbare blitt en portabel stasjonær som du kan ta med deg fra sted til sted, i mine øyne så går ikke bærbar og gaming hånd-i-hånd.

 

Kjøp heller en god Lenovo ThinkPad til 6'000 - 10'000kroner og bruk 8'000 - 12'000kroner på en stasjonær, det blir ikke noe dyrere og du får en langt kraftigere gaming løsning og samtidig får du en bedre bærbar maskin, om du tenker på at en bærbar skal flyttes rundt og ha bra batteri osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...