Gå til innhold

får ikke dra på lan


Anbefalte innlegg

hei, jeg er en gutt på 16 år som ikke får lov til å dra på lan, foreldrene mine sier at hdd'en kan bli øderlagt, men dette har jeg ingen tru på, så tenkte jeg skulle finne ut dette,

 

alle vennene mine drar på lan mens jeg må sitte hjemme alene, noe som ikke akkurat er så gøy

 

ingen av hardiskene dems har blitt øderlagte og jeg tviler på at de kommer til å bli det, og jeg trur heller ikke det at hardisken min kan bli øderlagt bare av å putte den inn i bilen og kjøre forsiktig bort til en venn, og sette den opp

 

så hva kan jeg si eller gjøre for å få lov til å dra på lan, jeg kan kjøpe en ny hardisk som bare er min og da kan ikke foreldra mine klage på det at jeg ikke kan dra på lan siden det er min harddisk,

 

jeg vil gjerne dra på lan siden det er så kjederlig å bare sitte hjemme og vite det at venner er på lan og har det dritt gøy

 

er det noe mere dere må vite så er det bare å skrive

 

takk til de som leser dette og vil prøve å hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Hamerslagg og velkommen til forumet.

 

Jeg får ikke helt tak på det du sier om at harddisken kan bli ødelagt. Altså harddisken blir ikke ødelagt av å flytte en pc. Forklar foreldene dine at hvis en pc flyttes forsiktig og at skjermen ikke står i klem i bilen, så er det ikke noe problem. Det foreldrene dine kanskje er redd for at de ikke lenger har kontroll på det som blir gjort på datamaskinen, ei heller om du egentlig ikke sitter på datamaskinen men tar til taktene og drikker deg stup full en kveld og bruker LAN som unskylding. Helt naturlig for enhver forelder.

 

Overbevis dem om at du skal passe fint på sakene og ikke sitte oppe hele natta :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dette var da en forferdelig trist skjebne! Hvis dette kan være noen hjelp så kan du få foreldrene dine til å ta kontakt med noen av arrangørene eller foreldrene til kameratene dine for å berolige dem.

 

Jeg var med å arrangerte et større LAN og fikk en del telefoner fra bekymrede foreldre. Det dreide seg om alkhol, virus, vakter og generelle andre ting. Dette var ting jeg gledlig svarte på ettersom det da kom flere på treffet og det ble mer gøy!

 

For å svare deg så ødelegger du ikke harddisken bare ved å bære toweret ut i bilen, inn på LAN, ut i bilen igjen for så å sette den ned hjemme. Hvordan i alle dager fikk dere pcen inn i hus da?? ;)

 

(Evt. så kan du sjekke med foreldrene dine om HD-problemet er den egentlige grunnen til at du ikke får dra eller om det kan være andre ting som holder dem tilbake. F.eks. alkohol, fest e.l. :innocent: )

 

Håper dette kanskje hjalp deg...

Lenke til kommentar
hei, jeg er en gutt på 16 år som ikke får lov til å dra på lan, foreldrene mine sier at hdd'en kan bli øderlagt, men dette har jeg ingen tru på, så tenkte jeg skulle finne ut dette,

 

alle vennene mine drar på lan mens jeg må sitte hjemme alene, noe som ikke akkurat er så gøy

 

ingen av hardiskene dems har blitt øderlagte og jeg tviler på at de kommer til å bli det, og jeg trur heller ikke det at hardisken min kan bli øderlagt bare av å putte den inn i bilen og kjøre forsiktig bort til en venn, og sette den opp

 

så hva kan jeg si eller gjøre for å få lov til å dra på lan, jeg kan kjøpe en ny hardisk som bare er min og da kan ikke foreldra mine klage på det at jeg ikke kan dra på lan siden det er min harddisk,

 

jeg vil gjerne dra på lan siden det er så kjederlig å bare sitte hjemme og vite det at venner er på lan og har det dritt gøy

 

er det noe mere dere må vite så er det bare å skrive

 

takk til de som leser dette og vil prøve å hjelpe meg

 

hehe. tror folka dine lider av litt paranoia ;) Jeg er aldri på lan party`s men holder på med musikk så det blir mye flytting på pc`n da jeg også bruker den live. Hvis du er redd for å ødeleege HD er det i såfall det siste som ryke, heller hovedkort, prosessor etc. Men, hvis det skal skje må det i såfall være at noen pisser på maskinen din (bokstavelig talt).

 

Hvis pc`n min klarer seg på Blitz tror jeg ikke lan paty`s skal være noe problem ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke det er paranoia, Malakai. Mange foreldre blir bekymra når de små englene forsvinner med datautstyr og blir borte hele natta ja kanskje flere netter uten å vite hva de egentlig gjør. Mange veit ikke hva LAN er fornoe, og kanskje de tror som både jeg og Naughty har sagt tidligere; det med alkohol og rus.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er paranoia, Malakai. Mange foreldre blir bekymra når de små englene forsvinner med datautstyr og blir borte hele natta ja kanskje flere netter uten å vite hva de egentlig gjør. Mange veit ikke hva LAN er fornoe, og kanskje de tror som både jeg og Naughty har sagt tidligere; det med alkohol og rus.

 

 

Hvis de bruker HD Error som argument er de det. At alco og rus er et poeng er en annen sak. Her var det snakk om at de var redd for HD.

Lenke til kommentar

takk for svar så fort,

jeg har spørt flere ganger om å dra på lan men får det samme svaret flere ganger,

jeg kan jo si det samme som dere sier at jeg skal være "ordentlig og ikke være oppe hele natta"

 

er det noen andre som vet hva jeg kan gjøre?

 

og det kan hende de er redde for dette med alkohol, men at de ikke sier det

Endret av Hamerslagg
Lenke til kommentar
Tror ikke det er paranoia, Malakai. Mange foreldre blir bekymra når de små englene forsvinner med datautstyr og blir borte hele natta ja kanskje flere netter uten å vite hva de egentlig gjør. Mange veit ikke hva LAN er fornoe, og kanskje de tror som både jeg og Naughty har sagt tidligere; det med alkohol og rus.

 

 

Hvis de bruker HD Error som argument er de det. At alco og rus er et poeng er en annen sak. Her var det snakk om at de var redd for HD.

Mulig ikke foreldrene vil at han skal tro at de er redde for at han skal finne på tull og bruker nettopp "HD Error" (hva nå enn det skal bety) for å unngå opprør om hvor vidt han er gammel nok eller liknende. Fin måte å komme seg unna en slik konflinkt hvis man er en konfliktsky forelder.

 

Og når han sier harddisk så mener han nok selve pc'en og ikke en harddisk.

 

og det kan hende de er redde for dette med alkohol, men at de ikke sier det

Der har du poenget mitt takk :) jeg forklarer litt kronglete noen ganger.

Lenke til kommentar
takk for svar så fort,

jeg har spørt flere ganger om å dra på lan men får det samme svaret flere ganger,

jeg kan jo si det samme som dere sier at jeg skal være "ordentlig og ikke være oppe hele natta"

 

er det noen andre som vet hva jeg kan gjøre?

 

og det kan hende de er redde for dette med alkohol, men at de ikke sier det

 

Tror nok det er mere det de er redd for enn at det du skal ødelegge hardware. Men da må du snakke med dem, og be dem ikke komme med slike unskyldniger. Spør heller om hva som er det relle problemet. Hvis de er redd for rus etc. er det en helt annen problem stilling. Kan nok være vannskelig å overbveise dem selv om de tar aldri så mye feil... Vet ikke helt hvordan du skal overbvise dem, men det er jo en ganske normal ting å dra på lan selv om man er ett par år yngre en deg. Lyke til i allefall :)

Lenke til kommentar

jeg har spørt i hvertfall to år nå så de burde da snart få nok av den "masinga" mi, men de ser jo ikke sånn ut kansje, det er noen andre som har noen andre ideer

 

og de sier harddisken og ikke selve pc'en hvis du er usikker på det Milt

Endret av Hamerslagg
Lenke til kommentar

Men tilbake til topic... Du kan jo gjøre et kompromiss da... Si at foreldrene dine kan hente deg litt tidlig et par ganger..så skjønner de kanskje hva det går i der dere er? Men det kan jo være at de er redde for pcen da..men da kan du fortelle dem at det ikke er et problem! Referer til bærbare datamaskiner o.l.! ;)

Endret av Haraldson
Sitat fra slettet innlegg er fjernet.
Lenke til kommentar

Jeg har mistet disker i bakken og de aldri har tatt skade av det, diskene vil trolig kun ta skade hvis gyroen blir satt i ubalanse og diskene skrapes leseren, og det kreves at diskene sviver. Selvfølgelig tåler de ikke altfor mye utenom heller.

 

La foreldrene ta en prat med de ansvarlige for lanet.

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Får å bruke sånt som vikingskipet som eksempel. Der er det jo oppslag om hver gang det er, og kun positivt...mer eller mindre. Sikkert noen lan tråder du kan vise til. shit er om du ikke får lov til å feste til sent på kveld generelt. Det er ett et tilitts spørsmål som man må opparbeide ovenfor mor og far. Men, hvis du ikke har gjort masse spilloper fra før er det vel på høy tid å gi sønnen litt frihet. That beeing said...Jeg er ikke mor og far. de kune vært kjipere...de kunne gitt faen.

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

Inviter noen kompiser på LAN hos deg en natt eller to, slik at foreldrene dine får se hva det hele går ut på.

 

Kan være de ikke er så skeptiske da.

 

Jeg hadde også selv en kompis som foreldrene ikke ville dra på LAN. Men når vi hadde ett LAN hos meg (som de kjente) så fikk han komme. Etter ett par LAN så fikk han bli med på andre LAN også.

 

Så det kan jo også være noe å prøve.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
kan kansje også si det at jeg har en stasjonær pc

 

Kan garantere deg at dette ikke har noe med maskinen å gjøre hvis folka dine er litt oppegående på pc fronten. Hvis det virkelig er det de er redd for, bør du legge inn et inlegg på hardware.no (søster side). Å overbevise om at pc`n ikke tar skade, bør ikke være noe problem. Ta dem med på elkjøp eller hva det skulle være av elektro sjapper i nærheten og få de til å forklare. Skulle det motsatte være problemet er som sagt historien en helt annen... Men snakk litt mer med de så er jeg sikker på at du kan overbevise dem uansett hva greia er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...