Gå til innhold

får ikke dra på lan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skyax: Eg vonar for din del at du trollar her i tråden.

 

 

Hæ?

Er helt serriøs vis det er det du mener...

 

 

At foreldre kan si nei til slik, synes jeg faktisk er frekt.

Når du er 16 år, så burde du ikke være styr av foreldrene dine. Ikke spør foreldrene om "får jeg lov"

Just do it!

 

Hvis min unge vil noe med kameratene, så sier jeg ja.

En 16åring er voksen nok til å vite hva som smart eller ikke smart å gjøre!

 

Omg, slike foreldre irriterer.

Dette tyder bare på at trådstarter er mer moden enn dine kommentarer her. Han spør om råd, ikke å bli fortalt at foreldrene bare er jævlige. Jeg tror fortsatt at du tuller med oss :p ingen mener det der seriøst.

Lenke til kommentar
Skyax: Eg vonar for din del at du trollar her i tråden.

 

 

Hæ?

Er helt serriøs vis det er det du mener...

 

 

At foreldre kan si nei til slik, synes jeg faktisk er frekt.

Når du er 16 år, så burde du ikke være styr av foreldrene dine. Ikke spør foreldrene om "får jeg lov"

Just do it!

 

Hvis min unge vil noe med kameratene, så sier jeg ja.

En 16åring er voksen nok til å vite hva som smart eller ikke smart å gjøre!

 

Omg, slike foreldre irriterer.

Dette tyder bare på at trådstarter er mer moden enn dine kommentarer her. Han spør om råd, ikke å bli fortalt at foreldrene bare er jævlige. Jeg tror fortsatt at du tuller med oss :p ingen mener det der seriøst.

 

 

 

Jeg gir han er råd.

Ikke bry seg om foreldrene, bare gjør det han har lyst til.

 

Han kan greit si til foreldrene "Hvorfor er dere ikke glad i meg?"

Så får de sjokk.

Så sier han "Siden dere ikke vil at jeg skal ha det kjekt med kameratene mine. Bare sitte inne for meg selv istedenfor."

Lenke til kommentar
Jeg gir han er råd.

Ikke bry seg om foreldrene, bare gjør det han har lyst til.

 

Han kan greit si til foreldrene "Hvorfor er dere ikke glad i meg?"

Så får de sjokk.

Så sier han "Siden dere ikke vil at jeg skal ha det kjekt med kameratene mine. Bare sitte inne for meg selv istedenfor."

 

Vær så snill, lag ein eigen tråd om kor langt du kjem i livet med den haldninga. Sidan du har så vid erfaring med å leva og læra, trur eg du har mykje å gje oss andre her på forumet. Gjerne i Humorkategorien i OT.

 

Kan eg få spør kor gamal du er, sidan du tileignar 16-åringar så mykje respekt? Kan eg tippe på 15?

Lenke til kommentar
Jeg gir han er råd.

Ikke bry seg om foreldrene, bare gjør det han har lyst til.

 

Han kan greit si til foreldrene "Hvorfor er dere ikke glad i meg?"

Så får de sjokk.

Så sier han "Siden dere ikke vil at jeg skal ha det kjekt med kameratene mine. Bare sitte inne for meg selv istedenfor."

 

Vær så snill, lag ein eigen tråd om kor langt du kjem i livet med den haldninga. Sidan du har så vid erfaring med å leva og læra, trur eg du har mykje å gje oss andre her på forumet. Gjerne i Humorkategorien i OT.

 

Kan eg få spør kor gamal du er, sidan du tileignar 16-åringar så mykje respekt? Kan eg tippe på 15?

 

 

 

Som tidligere sakt i denne tråden, 17 år, blir snart 18.

 

Mine foreldre har aldri stoppet meg for å gjøre noe kjekt, å har ikke tatt noen skade av det selv.

Lenke til kommentar

Eg er fortsatt ganske enig med Skyax. Om foreldrene ikkje har kunnskapen, så har man internett(denne tråden) for å vise at det dei tror ikkje er tilfelle. Glad mine foreldre har såpass forståelse for data at dei skjønner at man kan dra på lan utan å ødeleggje pc'en. Hvis de ikke tilegener seg den kunnskapen de trenger når dette spørsmålet kommer, tror eg ikkje at de er så glade for at han drar på lan, noko eg ikkje kan skjønne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

jeg vil poengtere at der irrelevant og spørre om alder fordi man får et barsnlig/lite voksent svar. Tenker ikke på deg skyax eller noe

 

OT: Inviter foreldrene dine til og gjerne ta overaskelse besøk vis det før de til og føle seg tryggere. Og med mindre du røyker/snuser/drikker og de vet det så forsikr at du ikke tenkt og gjøre noe sånt. Forklar litt om hvordan det føles når alle kompisene dine stikker på lan mens du må være hjemme, og at hardisk ikke tar skade av flytting og hvorfor du ikke kan dra. Ellers bruker mine foreldrer og bli trygg så lenge det er hoss foreldrer de stoler på/kjenner, og de bruker gjerne og ta en titt innom på lørdagen. (me litt penger :D) Har hatt mange småe LAN og holder på og arrangere et som forhåpentligvis skal bli over 50 deltakere. LAN er ungdoms kultur, det er mange foreldrer som ikke kan nokk om emnet men en rask briefin funker fett.

 

 

Er bare 14 vis noen skulle ha noen problemer med sakligheten i teksten min.

 

God helg og lykke til trådstarter :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde dette problemet selv. Foreldrene min klikka totalt bare jeg nevnte lan. De mente at siden maskinen ikke var en bærbar maskin (laptop) så kunne den gå ødelagt. Dette var før jeg fikk egen datamaskin, brukte da mamma sin stasjonære. Kan nevne at de og ble sure hvis jeg f. eks åpnet kabinettet. Jeg fikk tilogme skylda når den gamle ps2 musa til 50kr gikk ødelagt. Pappa mente at vi skulle sende den inn på garantien. Jeg forklarte at det ville bli like dyrt som å kjøpe ny mus. Det endte med at jeg fikk masse kjeft, men at vi bestilte en ny mus.

 

Dette var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg egen maskin (for ca 2.5 år siden). Saken ble da noe helt annet. Og nå har de vell litt mere troa på meg. De vet at jeg kan skru på maskiner. Har ikke hatt problem med å få dra på lan de siste årene. Eneste er at foreldrene mine ikke altid gidder å kjøre meg.

 

Kan nevne at jeg i ettertid har byttet ut CPU, skjermkort og ram i mammas stajonære maskin som jeg brukte for 2.5 år siden

Endret av JFM
Lenke til kommentar
stikk av når de andre sover da. stikk en tur hjem når det ikke skjer noe skikkelig.

 

Sove? jeg skjønner ikke helt??

 

da har du tydeligvis ikke vært på skikkelige lan. Kansje du er i feil del av forumet?

når folk bestemmer seg for å sove for natten, kansje litt seint som er vanlig på Lan , så stikker du hjog sover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...