Gå til innhold

Lanserer minibærbar med spillytelse


Anbefalte innlegg

136x*720/768/800 på 11-12" med ytelse nok til x264-720p er perfekt.

Er ikke 1280x720 (16:9) det beste for pixelmapping på HD 720p-materiale? For min egen del synes jeg 1280 er akkurat passe bredde men synes 720 er for lite høyde. Jeg kunne derfor tenkt meg noe større høyde på skjermen. F.eks 1280x800 (16:10). Altså en tynn sort stripe over og under HD-filmene som spilles av, men nyttig høyde til andre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Video Review med film av COD4 som spilles på maskina:

http://www.mobilecomputermag.co.uk/2008092...ng-netbook.html

 

Vet ikke helt jeg, kunne nesten ha tenkt meg en ultraportabel spillmaskin som kan kobles til LCD skjermen i stua?

Det er et litt annet segment en hva miniPC markedet er i dag, men neppe noen umulighet :) Bare å koble til blåtann tastatur eller ordne wiimote så blir det bra det ;)

Tenkte enda lengre i den retningen: Glimmrende som HTPC (klient)?

The former obviously complements the nVidia GeForce 9300M graphics chip, although our very early tests indicate that while the N10 can cope with 480p HD video with ease, it struggles a little with 720p.

 

 

Med ultraportable maskiner betaler man en del for at de er små, så ytelsesmessig er det neppe en god investering å kjøe den som dedikert HTPC. Skal man ta den med hit og dit i tillegg, er det et bedre kjøp.

 

 

Kjører da 720p glatt på min 42 tommers TV med min MSI Wind.

Lenke til kommentar
(...)

The former obviously complements the nVidia GeForce 9300M graphics chip, although our very early tests indicate that while the N10 can cope with 480p HD video with ease, it struggles a little with 720p.

 

 

Med ultraportable maskiner betaler man en del for at de er små, så ytelsesmessig er det neppe en god investering å kjøe den som dedikert HTPC. Skal man ta den med hit og dit i tillegg, er det et bedre kjøp.

 

Hmm ... mener å ha fått med meg at budsjettkortene i 8000-serien var bedre på HD (pga DXVA) enn tilsvarende 9000-serie, så det kan sikkert stemme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fordi det krever to skjermkort.
Jeg burde presisert meg tydeligere, jeg mente for alle bærbare datamaskiner, i alle størrelser, som har en kraftig GPU-løsning Selvsagt krever det to eller flere skjermkort, så både produksjonskostnader og fysisk størrelse øker. Jeg mener derimot at det er en såpass briljant løsning at de største PC-produsentene burde ha kastet seg over slike løsninger for lenge siden. Det er først med NVIDIA Hybrid SLI det har blitt noen ordentlig fremgang på dette området, og jeg spår at dette vil bli vanlig på alle bærbare maskiner med kraftige skjermkort i generasjonene fremover. Det er jo helt bakvendt å sitte med glovarme GPU-er når man skal skrive et brev eller surfe på nettet, men det har jo vert realiteten de siste 4-5 generasjonene med de kraftigere mobile gpu-løsningene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...