Gå til innhold

Mass Effect - Et Episk spill!


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan jeg så lenge har klart og oversett dette spillet. Jeg har nå etter ca 50 timer rundet dette spillet. Utforsket hvert hjørne, hvert system. Og alt selvsagt på veteran, som jeg må si var noe lett.

 

MEN fytti katta dette spillet her var direkte EPISK! Historien, Musikken. Ja alt stemte helt perfekt! Dette spillet var helt rått!

 

Jeg kan knapt vente til 2en kommer. Og at det er snakk om at dette spillet skal bli større. At dem sammenligner det med baldursgate 1 og 2 på størellsen. Ja nei det må bare bli bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg driver å spiller det nå. Har nok bare spilt i rundt 5 timer tror jeg.

 

Skal jeg være erlig så føler jeg ikke noe skikkelig motivasjon for å spille det. (sier ikke at det er dårlig). Men det beste kommer kanskje etterhvert!?

 

Det kommer bare vent. Selve main questa er jo det som er sjef. Sidequesta er ikke like givende. Jeg har nok brukt en 20-30 timer omtrent bare på og dille rundt på diverse systemer og lete etter det ene og det andre, og jeg har brukt mye tid på og bare glo på pc skjermen mens jeg spiller de side questa. Men det var en del side quests som var ganske tøffe også da. Problemet var jo at mange bygg var like osv. Og dermed ikke like spennende. Men jeg håper at 2en blir bra. De sier jo selv at nå har de konseptet. De har idene osv. Hvordan ting skal være osv. Det er bare snakk om å lage en enda større historie og trykke inn enda flere ting osv.

Lenke til kommentar

Hadde det på xbox og gikk nesten gjennom det da dritten streika. Boksen gikk i søpla, Mass Effect flytta til PCen og har bodd der siden. ;)

 

Når det gjelder motivasjon for å spille gjennom (tar dette i en spoiler, så ikke les om du vil ha deler av historien spolert):

 

 

Er enig i at det går tregt i starten, så den første tiden føles det som om det er bare et annet generisk rollespill. Gå dit, gjør datt, snakk med den, øk noen stats og så videre. Og forresten redd galaksen etterhvert om du gidder.

 

Men et lite stykke uti dreper Saren en fyr og viser at han er en forræder. Det igjen er ikke så ille, men en stund senere begynner det å bli personlig. Du må selvsagt redde galaksen som vanlig, men jeg brydde meg fint lite om det og var mye mer opptatt av å hevne meg på Saren. ;)

 

Lenke til kommentar

Synes dette spillet var halveis kjedelig. Likte ikke kampsystemet, og alt gikk alt for sakte. Fikk heller ikke noen motivasjon til å spille videre, og egentlig har jeg bare lyst til å gi det en ny sjangse til, for jeg har hørt så mye bra om det, men jeg vet jeg kommer bare til å spille noen minutter og synes det er like kjedelig igjen. Synd egentlig. fordi jeg tror dette er et bra spill, men sitter med inntrykket av det motsatte

Lenke til kommentar

Mass Effect var en stor overraskelse, ja... der det meste var fantastisk. Enig i at sidequestene og utforskning på diverse planeter blir litt monotont etter hvert, men dette kommer sikkert til å bli mye bedre i Mass Effect 2. Jeg gleder meg stort!

 

Musikken var forresten herlig og forfriskende, direkte inspirert av gamle scifi-filmer fra 70- og 80-tallet. Uvanlig i moderne spill.

Lenke til kommentar
jeg driver å spiller det nå. Har nok bare spilt i rundt 5 timer tror jeg.

 

Skal jeg være erlig så føler jeg ikke noe skikkelig motivasjon for å spille det. (sier ikke at det er dårlig). Men det beste kommer kanskje etterhvert!?

 

Må ærlig innrømme jeg hadde en dårlig følelse helt til siste bossen på Noveria, men etter hvert som man levlet og fikk mer å rutte med, ble det epic.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest fornøyd med i dette spillet er måten de har laget ett godt univers syns jeg, det er sjeldent mange greier. Side oppdragene var noe ensformig, men at skip ser lik ut på innsiden gir en viss mening om det er samme type/produsent. Små bygninger kan være ferdigproduserte, men her var det ingen variasjon, det burde det vært.

 

2'eren håper jeg forandrer mye av småtteriet som var litt for dårlig, som inventory, ai til tider, variasjon i side questene (ikke selve questene, men områdene) og utvider det som var bra.

Lenke til kommentar

Jeg håper de gjør "hovedstaden" mye større, og at de introduserer enda flere raser i 2eren.

Ellers er jeg enig i at de største minusene i spillet er sidequestenes forutsigbarhet og monotome bygninger/planeter.

 

Det som også er litt små-leit (småplukk egentlig) er at det er litt for lett å velge den gode eller onde konsekvensen, det skulle ha vært litt mer skjult i dialogen hvorvidt konsekvense ble.

(velger du alltid det øverste alternativet blir du snill og det nederste omvendt, en smule for lettvint etter min mening).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...