Gå til innhold

Windows 7 presenteres søndag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje, men bedriftsmarkedet vil tolke dette i retning av at Windows 7 er et modent, velprøvd operativsystem.

Kanskje? Det er dønn sikkert. Vista har fått et såpass elendig bilde på seg i fra folk at det er nesten komisk. Windows 7 får nok et helt annet navn enn Vista.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Kanskje, men bedriftsmarkedet vil tolke dette i retning av at Windows 7 er et modent, velprøvd operativsystem.

Kanskje? Det er dønn sikkert. Vista har fått et såpass elendig bilde på seg i fra folk at det er nesten komisk. Windows 7 får nok et helt annet navn enn Vista.

Hvem i alle dager har sagt at de vil promotere det som noe slikt, er ikke det en no-brainer at de selvfølgelig ikke vil gjøre det pga den slunke mottakelsen Vista har fått utenom OEM distribusjon.

 

Dette med at W7 i realiteten er "Vista R2" er derimot den oppfatningen de fleste teknikere sitter med etter siste halvårs nyheter.

 

Du må gjerne komme med solide eksempler på hva som blir så annerledes med Windows 7.

 

EDIT:

Dvs. det er ikke helt utenktelig at MS kunne lansert Windows 7 som "Vista R2", men jeg tror ikke det vil skje. Dette fordi de har fått mer negativ omtale og tilbakemeldinger, spesielt fra bedriftsmarkedet, enn MS ønsker å gi inntrykk av. Ergo tror ikke jeg de ønsker å ta med seg Vista navnet videre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tja jeg bestemte meg for å teste ut WinXP X64 Edition her om dagen. Det artige var at Canon programvaren for mitt digital kamera ikke ville la seg installere i XP64. Det funker som bare det under Vista X64... :p

Du får ringe og mase på synderen da. (Canon).

PS. Hvorfor bruker du ikke minnekortleser i stedet for? Det går kjappere og enklere.

 

Med nyeste nLite så kan man fjerne DRM.

Hvor mye av DRM-en? Det er en rekke ulike DRM-teknikker i Vista.

 

Tydelig at Vista skuffelsen har lagt press på MS til å tildels fremskynde Windows 7. Og siden dette er Vista R2 blir det spennende å se hvilke forbedringer de kommer med.

 

Jeg ser mye prat om W7 men ikke noen konkrete punkter.

Jepp, tydelig at MS prøver å fremskynde W7. Neppe på grunn av avtaler, men på grunn av noe som er ennå viktigere for dem: omsetning.

 

PS. Det er ikke noe konkret, men linkene i artikkelen har mye uoffisielle skriverier om W7, trolig skrevet av MS-ansatte siden de har hatt tilgang til W7 alfa allerede.

Lenke til kommentar
Du må gjerne komme med solide eksempler på hva som blir så annerledes med Windows 7.

- Ribbon grensesnitt på så og si alle applikasjoner. Slik som Office 2007

- Ny Windows Explorer

- Ny oppgavelinje

- Ingen e-post, filmredigering osv. Alt går via online og er valgfri nedlasting (se live-tjenestene)

- Spill får oppdateringer via en felles onlinetjeneste, noe i retning av Steam.

- Trolig profilbasert installasjon (noe vi så litt av i Win95/98.

 

Og dette er bare det vi vet til nå. Vi har ikke sett noe spesielt av Windows 7 ennå. PDC blir det første glimte av noe av helheten av OS-et.

 

Av bilder vi har sett er det også en god del nye muligheter for instillinger av grensesnittet. Langt mer enn Vista. Få bilder har vist disse, men de få som har blitt lekket har vært lovende. Themes ser også ut til å få en ny funksjon, kanskje mer i retning av hva Win 95 Plus leverte.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg gjerne sett de fokuserte litt mer på litt mer grunnleggende ting, feks den dårlige nettverksytelsen (ikke bare at det går sakte når man spiller media, men den sinnsyke CPU-bruken SMB har i windows). bdre filkopierng (hvorfor i alle dager kan man ikke gjøre noe så enkelt som å køe opp kopieringsjobber?), 255 character-limit osv. I tielgg til at Vista genrelt er merkebart tregere til mye bruk, og dessuten minnehungrig, slikt bør rettes på. Dette er funksjonalitet folk bruker daglig, det burde vært mer fokus på slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tenke meg at MS er forpliktet til å levere et nytt OS hvert 3 år. Det ville være helt meningsløst å forplikte seg til noe sånt, kanskje med unntak overfor sine aksjonærer. For det er selvsagt profitt som styrer hvor ofte de tilbyr markedet et nytt OS og det er profitt som styrer hvor tidlig de avslutter støtte på eldre OS. Å tro noe annet er bare naivt. MS er heller ikke forpliktet å lage bra OS, enda mindre det beste OS mulig. Igjen, det er pengene som styrer utviklingen.

Derimot har MS fått en grei tilbakemelding på Vista og sånn sett er det lov å håpe at de vil prestere bedre senere, men jeg tviler på at det vil vise seg i W7, som forøvrig er et OS jeg glatt hopper over.

Lenke til kommentar
Du får ringe og mase på synderen da. (Canon).

PS. Hvorfor bruker du ikke minnekortleser i stedet for? Det går kjappere og enklere.

 

Hvor mye av DRM-en? Det er en rekke ulike DRM-teknikker i Vista.

Ja så klart vet jeg at det er Canon sin skyld at ikke programvaren funker i XP64. Jeg bare tok det som et eksempel på kompatibelitet. Minnekortleser ja...har jeg ikke tenkt på.

 

Når det gjelder detaljene rundt å fjerne DRM med vLite så vet jeg rett og slett ikke. Vet bare at vLite tilbyr muligheten til å fjerne det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Er det meg eller er screenshotene av W7 klisslikt Vista? Jeg ser ikke noen store forskjeller...

 

Er kanskje fordi GUI er noe av det siste man forandrer på, det får vi nok ikke se før uti BETA fasen ;)

Akkurat nå er det jo bare milestone v3, noe som betyr tidlig planleggingsfasen, er vell strengt tatt å regne som pre-alpha

Lenke til kommentar
Synd at de ikke benyttet sjansen til å droppe 32-bit versjon

Enig med deg der. 64-bit av Vista selger som bare det nå. Økt dramatisk det siste halvåret.

Flere enn meg som tenker dette, ja. Synd at ikke alle driver til forskjellig hardware er perfekt for Vista x64.

 

 

 

 

 

Syntes det er tragisk at Windows7 kommer med 32bit støtte, var tragisk nok at Vista gjorde dette, for å ha en grei nok CPU som kan kjøre Vista så har du jo nesten automatisk 64bit støtte uansett?

 

Sinker bare utbredelsen og utviklingen av 64bit applikasjoner noe ENORMT, samt produsenter må drive å fikle med både 64bit og 32bit drivere når de heller kunne fokusert utelukkende på 64bit?

 

Sier jo litt når FlashPlayer enda ikke har 64bit støtte? Hadde jo hatt det for lengst om Vista hadde vært 64bit only, og nå skal de jaggu meg sinke utviklingen enda mer ved å holde 32bit i livet med Windows7 også? :roll:

Lenke til kommentar

Det kommer vell helt an på hva slags type virus det er og hvordan det er "designet".

 

Men uansett så er det jo temmelig meningsløst med 64bit operativsystem når 90% av alle applikasjoner du kjører fremdeles bare er i 32bit?

 

Er det det handler om, utviklingen og overgangen til 64bit går så latterlig treigt nå, og det har mye å gjøre med det faktum at 32bit fremdeles er mest utbredt, som igjen har mye å gjøre med det faktum at alle nye Windows versjoner fremdeles leveres i 32bit som gjør at Dell og andre selger maskiner ferdig installert med 32bit og alt stagnerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...