Gå til innhold

Windows 7 presenteres søndag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Før SP1 viste Vista at jeg hadde 3,5GB Ram, men etter SP1 viser den 4GB. Vet ikke om Vista kan bruke dem da, tror det er skjermkort(ene) som stjeler ram...

Med SP1 ble det endret i Vista hvordan den viser antall RAM. Nå blir RAM rapportert etter installert RAM, ikke fysisk RAM (eller noe i den duren).

Lenke til kommentar
Jeg sverger selv til Vista, og XP er jeg møkkalei. Men Vista sin kjerne fungerer ikke utmerket. Kanskje Vista kjernen blir det den skulle ha vært i Windows 7? :)

 

Det er samme kjerne som i Windows Server 2008, som går for og være MS sitt mest stabile server-system noensinne. Windows 7 blir kalt Windows Server 2008 R2 for server, men vil nok få nytt navn som desktop. Men det viktigste er at kjerne, drivere etc forblir likt som i Vista, slik at det blir 100% kompatibelt.

 

I min laptop får jeg brukt 3581MB av 4GB. På den stasjonere har jeg installert 8GB og Server 2008 som desktop. Fantastisk! Kjører Vista, Ubuntu, XP viritualisert med Hyper-V :)

Lenke til kommentar
Jeg sverger selv til Vista, og XP er jeg møkkalei. Men Vista sin kjerne fungerer ikke utmerket. Kanskje Vista kjernen blir det den skulle ha vært i Windows 7? :)

 

Det er samme kjerne som i Windows Server 2008, som går for og være MS sitt mest stabile server-system noensinne. Windows 7 blir kalt Windows Server 2008 R2 for server, men vil nok få nytt navn som desktop. Men det viktigste er at kjerne, drivere etc forblir likt som i Vista, slik at det blir 100% kompatibelt.

 

I min laptop får jeg brukt 3581MB av 4GB. På den stasjonere har jeg installert 8GB og Server 2008 som desktop. Fantastisk! Kjører Vista, Ubuntu, XP viritualisert med Hyper-V :)

 

Jeg kjører selv 8gb ram på den stasjonære med Vista x64, men stabilitet med drivere HAR vært et rent helvete. Nå fungerer det meste stabilt, men er desverre ikke mye som skal til for å gjøre Vista ustabilt. Som jeg har sagt tidligere, Vista er vanskelig for utviklerene å lage drivere for. Dette er noe MS burde gjøre noe med slik at dette blir lettere.

Lenke til kommentar
Jeg kjører selv 8gb ram på den stasjonære med Vista x64, men stabilitet med drivere HAR vært et rent helvete. Nå fungerer det meste stabilt, men er desverre ikke mye som skal til for å gjøre Vista ustabilt. Som jeg har sagt tidligere, Vista er vanskelig for utviklerene å lage drivere for. Dette er noe MS burde gjøre noe med slik at dette blir lettere.

 

Her tror jeg du bare bedriver spekulering.

 

Var mye dårlige drivere til Vista i begynnelsen. Om det er vanskelig og skrive drivere til Vista tror jeg hverken du eller jeg kan uttale oss noe særlig om. Har aldri hørt snakk om det, bortsett fra Nvidia klaget i begynnelsen. Jeg tror de som skal skrive drivere må ha utrolig god kjennskap til både hardware og OS. Vista har som kjent en ny drivermodell, og det er nok her problemet ligger. Microsoft er kjent for og ha meget god software for utvikling av drivere.

 

Se feks http://www.microsoft.com/whdc/default.mspx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

fremskunde W7?

Vista kom da i januar 2007

og W7 ikke før i 2009

Vista skuffelsen? har brukt Vista siden 2007 null problemer,

brukte forøverig Xp siden det kom og til 2007, masse problemer.

Lenke til kommentar
fremskunde W7?

Vista kom da i januar 2007

og W7 ikke før i 2009

Vista skuffelsen? har brukt Vista siden 2007 null problemer,

brukte forøverig Xp siden det kom og til 2007, masse problemer.

Det blir vanskelig å ta deg seriøst når du påstår du ikke har hatt noen problemer med Vista siden januar 2007. Bruk også navn på den du snakker til så lenge innlegget ikke er rett under.

 

 

Tydelig at Vista skuffelsen har lagt press på MS til å tildels fremskynde Windows 7.

Det er ingen framskyndelse. De går tilbake til de vanlige rutinene med å levere et nytt OS innen hvert tredje år. Vista var bare et avvik, les tråden.

Jeg vil heller si at de har tatt en ny runde vurderinger om hva Windows 7 skal være og dermed satt tidsrammen utfra det. Helt klart at de dermed også har tatt en spinoff på at de skal gå tilbake til 3 års syklus.

 

Slik visjonene med Windows 7 så ut i tidlig fase ville de aldri klart det på 3 år, ihvertfall et heller optimistisk estimat. Når det derimot ble klart at W7 mer eller mindre kun ville bli Vista R2 etter press fra bedriftsmarkedet så er tilbakegang til 3 års syklus mer realistisk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja ok, men det er sant og jeg tror ikke jeg er alene om det..

Vista er bra OS, bedre enn XP må jeg si,

XP git deg Blue screen, får ikke slikt på Vista...

som sagt null problem med Vista, eneste problemet jeg hadde var med Cubase, men det var Cubase sin skyld..

Lenke til kommentar
Tydelig at Vista skuffelsen har lagt press på MS til å tildels fremskynde Windows 7. Og siden dette er Vista R2 blir det spennende å se hvilke forbedringer de kommer med.

 

Jeg ser mye prat om W7 men ikke noen konkrete punkter.

 

Det er veldig lite konkret info om W7 enda. Det jeg tror og håper kommer er:

 

- Mounting av VHD filer

- Skikkelig vektorbasert DPI skalering, slik at vi med 2560x1600 og høyere kan skalere etter eget behov.

Lenke til kommentar
Slik visjonene med Windows 7 så ut i tidlig fase ville de aldri klart det på 3 år, ihvertfall et heller optimistisk resultat. Når det derimot ble klart at W7 mer eller mindre kun ville bli Vista R2 etter press fra bedriftsmarkedet så er tilbakegang til 3 års syklus mer realistisk.

Hvilke visjoner snakker du om her? Windows 7 er ikke Vista R2, langt derifra. Men det blir ikke en like stor endring i forhold til Vista, det er en selvfølge. Den syklusen har ikke noe med press rundt Vista å gjøre. Avtalen ble laget lenge før Vista.

Synd at de ikke benyttet sjansen til å droppe 32-bit versjon

Enig med deg der. 64-bit av Vista selger som bare det nå. Økt dramatisk det siste halvåret.

Lenke til kommentar
Hvilke visjoner snakker du om her? Windows 7 er ikke Vista R2, langt derifra.

 

Here's what we do know. Windows 7 can and should be considered Vista Release 2 (R2). In fact, I think Microsoft should market the business versions of the OS under that very name.

 

Jeg stoler mer på Paul Thurrott..

Endret av dizx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...