Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor


€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg liker ikke å være "han fyren" som roper ut om at den og den populære filmen er oppskrytt, men en film jeg virkelig sliter med å skjønne populæriteten til er det koreanske "mesterverket" Oldboy. Dette var mitt første møte med koreansk film og jeg hadde gledet meg til å se den, da konseptet virket interessant og alle skrøt så fælt av den, men det er jammen meg to timer jeg aldri får igjen. Filmen føltes som et meningsløst virrvarr, og historien er teitere enn selv de mest hjernedøde actionfilmene. Det eneste som forhindrer meg fra å dele ut eneren her er at den ene slåssescena var ganske stilig og at hun dama var ganske heit. 2/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Avatar og The Dark Knight RIses. Førstnevnte er kjedelig, og ser latterlig livløs og døll ut, og den andre har den absolutt dårligste slutten jeg noen sinne har sett i en film, samt masse anna svada. Hvorfor disse to filmene hylles vil jeg aldri forstå.

 

The Dark Knight Rises hadde en av de dårligste "endingene" jeg har sett.

Filmen var ellers meget så bra, underholdende men ble ganske lei under filmen.

Følte at dem kunne ha stusset litt på den.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være så mye galt for å mislike en film. Smak kan være så personlig at det blir meningløst å rasjonalisere.

 

Selv har jeg sett flere filmer som mange mener er gode og som jeg selv kunne se at hadde mange kvaliteter, men så var det en eller annen detalj som gjorde at det bare ikke funket for meg. Det kan være en karakter, settingen, musikken, atmosfære eller regissørstilen som bare ikke klikker.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden er visst fortsatt oppe og går.

 

Jeg ser for tida ikke like mye på film som jeg gjorde for fire år siden, så jeg kommer for øyeblikket ikke på noen filmer som var uventet skuffende. Jeg er enig med alle som misliker Avatar. Den var ikke noe banebrytende god den første gangen jeg så den, men grei nok. Den har derimot vært ekstremt kjedelig alle andre ganger. Den lider av å ha en tynn, lite engasjerende historie, dårlige replikker og relativt dårlig skuespill, samt at den er forferdelig forutsigbar. Det eneste som er bra med den filmen er animasjonene og 3D-effektene.

 

Jeg er også enig i at Drive er en dårlig film, men jeg har ikke fått inntrykket av at andre likte den spesielt godt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...