Gå til innhold

Arvet penger, skal bruke en del på data, tv ++


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå har det seg slik at jeg nettopp arvet en del penger. Derfor tenkte jeg at jeg skulle bruke en del på å dyrke en av mine største hobbyer, gaming. Jeg har fra før en halvgammel stasjonær PC. Jeg tenker å kjøpe meg en ny gaming-PC, stor TV, PS3, X360, Wii, 5.1-annlegg til både PC og TV og en ny mobil. Jeg har laget en handlevogn som kommer på 40-45k. Har noen noen innvendinger til denne lista?

 

SELVE HANDLEVOGNA

 

PCen:

Antec Nine Hundred

Asus Radeon HD4870 X2

Corsair TX 750W

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Intel Core 2 Quad Q9550

Logitech G15 v.2 (Norsk layout)

Logitech G9 Laser Mouse

MSI X48 Platinum

OCZ DDR3-1600 Platinum EB XTC 4 GB (2 x 2048)

Samsung SH-S203D

Samsung Spinpoint F1 1 TB

Samsung SyncMaster 245B

 

Mobilen:

HTC Touch Pro

 

TVen

Panasonic TH-42PZ80E

 

Surround-anlegg, TV

Samsung HT-THX22

 

Surround-anlegg, PC

Logitech Z-5500 Digital

 

 

I tillegg skal jeg bruke noen tusen på spill og utstyr til konsollene.'

 

Noen innvendinger?

 

- TeknoFrik

 

 

EDIT: Tenker også på Blu-Ray-spiller. Trenger jeg det, når jeg har PS3'en?

Endret av TeknologiFrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innvending mot TVen. PX80 har bedre kvalitet på vanlige sendinger. Ellers ville jeg sett på samsung sin A658 (eller noe på 6xx). Koster mye det samme, er full-HD LCD. Litt dårligere sortnivå, men bedre til PCbruk. Ellers er sortnivået og bildet mye bedre enn samsung sine gamle M86 -M87 og A558 (igjen usikker, men 5xx noe.. :p )

 

Ellers ville jeg sett på en hjemmekinoanlegg som gir deg mulighet til å bytte ut høytalere. Dvs egen forsterker, egen DVD-avspiller. Kutt ut Xbox360 og gå for PS3, så får du med Blue-Ray spilleren.. Har du PC og hjemmekinoanlegg på samme rom, driter du også i høytaler sett til PC. Du kobler det opp mot anlegget, og kjøper headset til spill du trenger retningsbestemt lyd..

Lenke til kommentar

Unnskyld meg altså men ÆRLIG TALT.

Ikke kast vekk pengene på alt detta skvipet?!

 

Kjøp en knallgaming pc til rundt 10.000 kr og kom deg ut av huset til mor og far og innvister i en leilighet eller kjøp en bil, om 2år er det du bestiller her verdt 20.000kr, knapt det.

 

om to år er leiligheten din kanskje verdt 200.000 kr mere enn nå. Bare for og sette det litt på spissen. uff.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo legge til at jeg ikke syns dette er skvip. PCen alene koster vel rundt 10.000 (uten skjermen). Jeg er ute av huset til mor og far, jeg har jobb, bil og hus. Disse 40.000 er en liten del av det jeg har arvet. :) JEG (personlig) syns det er verdt å bruke så mye penger på teknologi. Trenger kanskje ikke alle konsollene, men.

 

hva om jeg bytter TVen til denne? Trenger hjelp til å finne et annet surround-anlegg. Jeg kan vel kanskje kutte ut Z5500 for et headset. Noen anbefalinger?

 

EDIT:

 

Endringer:

 

- Byttet TV

- Fjernet XBOX og Wii

- Byttet til billigere PC-høyttalere.

- Fjernet hjemmekinoen til TVen (trenger hjelp til ny)

 

 

EIDIT2: Det jeg EGENTLIG trengte hjelp til: passer PC-delene sammen?

Endret av TeknologiFrik
Lenke til kommentar

Hei TeknologiFrik. Kravene som i dag stilles til en datamaskin er egentlig ikke særlig høye hvis du tenker deg om. For 4000 kroner får du en PC som utfører alle de normale bruksvanene perfekt og takler i tillegg de aller fleste spill på høye innstillinger. Unntaket er spill med realistisk fysikk osv. slik som Crysis. Tenk deg nå endelig godt om. Spiller du egentlig så mye at du trenger en knalldyr spill-PC? Kjøper du virkelig 8-10 skikkelig ressurskrevende spill i året? Hvis svaret er nei, bør du gå for dette oppsettet. Er svaret ja, bør du gå for dette oppsettet.

 

En skjerm på 24" er forresten litt unødvendig dersom du ikke kjører Crossfire eller SLI. Du kommer nesten like langt med Samsung SyncMaster 223BW til knappe to tusen.

 

Angående valg av mobil vil jeg sterkt anbefale at du venter til HTC Touch HD. Makan til lekker telefon skal man lete lenge etter. For TV vil jeg si at Panasonic er et utrolig godt valg for plasma, men at Samsung kommer enda lengre på LCD-fronten. Denne modellen har blitt roset opp i skyene av anmelderne. Du får et skarpere bildet, klarere bevegelser og et dypere sortnivå enn det som er mulig med plasma i dag. Med en pris på under 10 000 kroner er den et kjøp av de sjeldne.

Lenke til kommentar

Lies! :p

Pioneer er fortsatt kongen på Plasmahaugen med sin Kuro, men Panasonic PX80 gir mye for pengene (6-7000 for 42" med det beste bildet jeg har sett til film). Dog er den ikke full-HD som sin storebror PZ80. Mange synes likevel den har bedre bilde på vanlige tv-sendinger.

 

A656 var det nok jeg mente, ja. En av de beste LCDene jeg har sett. Aldri sett den på kabel eller tv-sending, bare film. Både fra DVD og Blue-Ray. Godt bilde er det jeg sitter igjen med av inntrykk..

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

selv sitter jeg med noe i samme stilen og ja, gaming på 40 tommern er priceless :) jeg bruker bare en topp crossfire gamingpc på den men har litt lyst på en Wii så jeg forstår at du kjøper dem alle, har man råd så hvorfor ikke, biler taper jo verdi også så...og om ti år har du ennå wiien med alle spilla du kjøper.

 

angående skjermen så vil jeg anbefale deg en av de nye 120 hrz skjermene , de skal visstnok være suverene i spill.

 

jeg har en samsung 87 serien og den er bra farge på, filmer ser vanvittig bra ut, og de fleste spill også, men jeg legger littt merke til den trege oppdateringa til skjermen, den kunne godt vært kjappere på pixeloppdateringene. så derfor konklusjon, gå for en skjerm som er dritrask i gaming.

Endret av minimum payne
Lenke til kommentar

Hei

Ser ingen grunn til at ikke PC-delene skulle passe sammen, men ville kanskje vurdert å gå for et P45-hovedkort og DDR2-brikker. X48 er liten vits hvis du ikke har tenkt til å kjøpe et 4870X2 til og DDR3 er fortsatt litt for dyrt i forhold til hva du får. (min mening selvfølgelig)

Asus P5Q Pro og OCZ ReaperX er f.eks en mulighet. Ville forresten ikke byttet skjerm, 24" er deilig og har høyere oppløsning enn 22". Ekstra plass på skjermen er ikke bare et pluss i spill men for alt du gjør på PC'en.

Lenke til kommentar
Lies! :p

Pioneer er fortsatt kongen på Plasmahaugen med sin Kuro, men Panasonic PX80 gir mye for pengene (6-7000 for 42" med det beste bildet jeg har sett til film). Dog er den ikke full-HD som sin storebror PZ80. Mange synes likevel den har bedre bilde på vanlige tv-sendinger.

 

A656 var det nok jeg mente, ja. En av de beste LCDene jeg har sett. Aldri sett den på kabel eller tv-sending, bare film. Både fra DVD og Blue-Ray. Godt bilde er det jeg sitter igjen med av inntrykk..

Full HD er verdiløst på alle skjermer under 50 tommer. HD er likeså for alle under 30.

Lenke til kommentar
Full HD er verdiløst på alle skjermer under 50 tommer. HD er likeså for alle under 30.

 

Verdiløst er det nok ikke, det er avhengig av bruksområde og ikke minst sitteavstand. Generelt vil jeg si at ved 3-4 meter avstand til en 42-tommer vil det være rimelig bortkastet med full hd. Kjøp en større tv med full hd, eller et hd-ready apparat av høyere kvalitet. PX80 er jo "folke-tv`en" som blir rost opp i skyene i alle tester, så den er nok et godt kjøp. Den blir stort sett liggende rett bak Pioneer sin Kuro-serie som sannsynligvis byr på verdens beste bilde. Prisene på sistnevnte begynner forresten å bli overkommelige de også. Noe å vurdere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...