Gå til innhold

Arvet penger, skal bruke en del på data, tv ++


Anbefalte innlegg

Hei. Beklager for lite svar her. Har nå bestilt diverse godsaker. :)

 

PC: Ble en Netshop Dinside PC.

 

Antec Nine Hundred

Corsair strømforsyning 750W

ASUS Rampage Formula X48

Intel Core 2 Quad Q9550

Kingston Value Ram 4GB 800MHz

Samsung 1 TB 7200RPM

ASUS HD4870X2 2 GB GDDR5

Optiarc / NEC DVD-brenner

Logitech X-530 Høyttaler

MIST tastatur

Logitech G5

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit

Samsung 24"LCD 245B+ Wide sort 1920x1200, 3000:1, 5ms, VGA/DVI

Multikortleser

 

TV: Samsung LE46A656

 

Spill: PS3 og Wii (Wiien hovedsaklig til dama, for å glede ho)

Spill til PS3: COD4, GT4:Prolouge, MGS:4 og GTA:IV. Skal ha Guitar Hero 4. Spill til Wii: Wii Fit, Galaxy og Zelda:TP

 

Mobil: Venter på HTC Touch HD

 

Lydanlegg til TVen/PS3en: Trenger hjelp. MÅ ikke være surround, kan være 2 store høyttalere e.l.

 

 

 

Vær så snill og ikke begynn på nytt med "bortkasta penger, blabla". Jeg har valgt å kjøpe inn dette. :) Resten skal gå til andre ting, som oppussing og sparing.

Endret av TeknologiFrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk pengene på økonomisk rådgiver.

 

Ellers, har du tid til å spille på både en PS3, Wii og en PC? De fleste spill er jo uansett krossplattform.

 

Nei, bygg deg heller en fet hjemmekino med skikkelig utstyr så får du faktisk glede av pengene. Da snakker jeg eget kinorom med feit projektor, feite stoler, lerret osv. Vell anvendte penger.

Lenke til kommentar

Hehe. De 40-50 tusen er en liten del av det jeg har arvet. Jeg og min bror arvet en strandeiendom på sørlandet og et sommerhus i Spania. Vi fikk noen millioner hver til slutt (etter salg og avgifter). ;)

 

Så, ja, jeg har tid til å spille PS3 og PC (Wiien er til dama). Kommer ikke til å jobbe 100% fremover.

Endret av TeknologiFrik
Lenke til kommentar
Helt til pengene er brukt opp og du sitter igjen der uten den røde tråden i livet, klarer ikke å komme i full jobb igjen, og ser tilbake til tiden da du hadde noen millioner i overskudd og angrer på at du ikke invisterte de i noe lurt.

 

Hva er det du prøver på? Få han heller til å glede seg til tingene han har bestilt. Hvis ikke du absolutt må gjøre livet surere for noen så.

Lenke til kommentar

til et slikt oppsett ville jeg ha kostet på meg et ok lydnalegg,

Reciver: Yamaha RX-V2700

Front: Patos Basic 510 MK2

Center: Patos Basic 210C

Bak: Patos Basic 110

Sub: Yamaha YSTF-RSW300 Black

 

Et bra nok hjemmekinoanlegg til 13500 kr uten kabler (kjøp det i tilleg, på digital overføring (optisk lyd og hdmi) spiller de ikke så stor rolle), høres kansje mye ut, men husk at det oppsettet der godt kan vare i en 15 til 20 år (reciveren har tre hdmi innganger, burde holde til vanlgi bruk) men merk deg at mesteparten der er på tilbud hos komplett akkurat nå.

Lenke til kommentar
til et slikt oppsett ville jeg ha kostet på meg et ok lydnalegg,

Reciver: Yamaha RX-V2700

Front: Patos Basic 510 MK2

Center: Patos Basic 210C

Bak: Patos Basic 110

Sub: Yamaha YSTF-RSW300 Black

 

Et bra nok hjemmekinoanlegg til 13500 kr uten kabler (kjøp det i tilleg, på digital overføring (optisk lyd og hdmi) spiller de ikke så stor rolle), høres kansje mye ut, men husk at det oppsettet der godt kan vare i en 15 til 20 år (reciveren har tre hdmi innganger, burde holde til vanlgi bruk) men merk deg at mesteparten der er på tilbud hos komplett akkurat nå.

 

Enig i receiveren, den er helknall. Kan oppkonvertere analoge signal til hdmi, slik at du får kun en kabel til tv´n. Kjempegreit.

 

For å matche receiveren, ville jeg kanskje gått for litt dyrere/bedre høyttalere. Disse for eksempel. Og skal du i tillegg ha en sub, sjekk ut denne. Her er det ikke mulig å få mer for pengene :cool: Settet koster riktig nok litt mer, men latterlig mye bedre lyd(anlegget funker til all musikk). Svidde selv av 75000 på lyd da jeg fikk forskudd på arv, og det er verdt det! Knall tv du har valgt deg og. Kommer garantert til å bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Enig i receiveren, den er helknall. Kan oppkonvertere analoge signal til hdmi, slik at du får kun en kabel til tv´n. Kjempegreit.

 

For å matche receiveren, ville jeg kanskje gått for litt dyrere/bedre høyttalere. Disse for eksempel. Og skal du i tillegg ha en sub, sjekk ut denne. Her er det ikke mulig å få mer for pengene :cool: Settet koster riktig nok litt mer, men latterlig mye bedre lyd(anlegget funker til all musikk). Svidde selv av 75000 på lyd da jeg fikk forskudd på arv, og det er verdt det! Knall tv du har valgt deg og. Kommer garantert til å bli fornøyd.

Endelig noen som setter lyddiskusjonen på riktig spor.

Personlig ville jeg vistnok gått for Onkyo TX-SR606 som surroundreciver.

 

LydogBilde.no : Test av surroundrecivere

Lenke til kommentar
Bullshit,,,,,,,,,,,, skjønner ikke hvorfor folk gidder å¨drite seg så loddrett ut.....

 

Nei at noe slikt er tilfelle her i Norge er jo totalt usannsynlig. Jeg var ikke klar over at det var mulig å arve noe her i landet jeg, trodde staten stakk av med alt i form av avgifter.

 

Lov å tenke før man poster. Arveloven og skatteloven er ikke vanskelige å finne.

Lenke til kommentar

Støtter de som foreslår å droppe HTiB (Home Theater in a Box) og gå for komponenter. Dette gir deg større muligheter for å tilpasse anlegget til ditt behov.

 

Angående receiveren mener jeg at du bør droppe RXV2700 og gå for RXV3800. RXV 3800 har støtte for Dolby Digital TrueHD og DTS-HD Master Audio. Dette er lydformatene som du vil finne på de fleste BluRay-filmer. RXV3800 har en utsalgspris på 13500,- til 15000,- per i dag. Men nevner du for forhandleren at det kommer en ny modell (RXV3900) i løpet av høsten bør du greie å presse prisen ned ganske langt. Samme gjelder for RXV1800(ligger på rundt 10000,- i butikk) (RXV1900 kommer) som også kommer en ny modell av iløpet av høsten. Også vurder andre merker enn Yamaha. Både nevte Onkyo og ikke minst Pioneer lager gode recievere.

 

Når det kommer til høyttalere anbefaler jeg at du stikker å hører (og ser) på de i butikk før du handler (dette gjelder forsåvidt også reciveren). Høyttalerene har forskjellig lydbilde og bør passe til den musikken du liker. Liker du volum er cerwin vega et bra valg, mens liker du å lytte etter detaljer er KEF/B&W et bedre valg. Liker du rock er kanskje JBL eller energy et bra valg (finnes utallige valg, og ikke minst meninger om hva som er best/passer best. Gjør deg opp din egen mening). Ta med deg noe musikk/film du liker og besøk en butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...