Gå til innhold

Skrur du av datamaskinen din hver natt?


Skrur du av datamaskinen din hver natt?  

321 stemmer

  1. 1. Når skrur du av pcen din?

    • Har en pc som står på hele døgnet
      102
    • Har to pcer som står på hele døgnet
      28
    • Har tre eller flere pcer som står på hele døgnet
      15
    • Skrur alltid av pcen om natten
      131
    • Skrur av pcen når jeg er borte (eks jobb/skole/)
      45


Anbefalte innlegg

Skrur den aldri av, rester den 1-2 ganger i uka. Maskinen er ikke i soverommet, ellers hadde den blitt skrudd av, bråker noe jævlig.

Ikke så rart hvis den står på så mye og drar inn en masse støv som gjør at den får dårligere kjøling ;)

 

Ellers har jeg min i soverommet, har 11 vifter i maskinen så.. slår den av hver kveld.

 

Støvmagnet denne, så må renses av og til, ellers bråker den noe helt sykt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner jeg ikke akkurat redder verden med min pc bruk. Har tre pcer stående på døgnet rundt, samtidig som jeg veksler mellom to bærbare til daglig pc bruk. Så på en normal dag, står i alle fall fire pcer på, men kun tre står på hele døgnet (to servere og stuepcen).

 

Har også en liten bunke eksterne disker, laser printer, skjermer osv som også står på døgnet rundt.

 

Har også et par VPS servere i utlandet som står på døgnet rundt også....teller disse med og? Er en skikkelig miljøsynder!

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Jeg må visst beklage, men etter å ha gått igjennom hjernen min et par ganger innser jeg at jeg rotet angående det med watt og wattimer. En lyspære som trekker 5 watt, trekker bare 5 watt, men har du et batteri på 10 Wh og du kobler til batteriet til lyspæren, vil lyspæren lyse i 2 timer. Det burde vel stemme. Takk for oppklaringen :)

Nå skal jeg ikke kapre denne tråden så mye mer

 

Normalt sett regner mann batterikapasitet i Ampere-timer, men eller greit :)

Lenke til kommentar
Jeg må visst beklage, men etter å ha gått igjennom hjernen min et par ganger innser jeg at jeg rotet angående det med watt og wattimer. En lyspære som trekker 5 watt, trekker bare 5 watt, men har du et batteri på 10 Wh og du kobler til batteriet til lyspæren, vil lyspæren lyse i 2 timer. Det burde vel stemme. Takk for oppklaringen :)

Nå skal jeg ikke kapre denne tråden så mye mer

 

Normalt sett regner mann batterikapasitet i Ampere-timer, men eller greit :)

Det vet jeg, men enkelte batteriet (som det i MacBooken min) er det oppgitt Watt-timer.

Lenke til kommentar
Men herrejesus.. Du kan ikke komme og si at energiforbruk=co2..! Dette er basert på dårlige estimater og tynn logikk.. Det at jeg bruker mindre strøm fører ikke automatisk til at kraftverkene i verden slipper ut mindre biprodukter..

 

Og hva begrunner du dette med?

I og med at du aldri vet hvor akkurat din energi kommer fra, og at strømnettet er koblet til resten av verden sitt, er det å si at du sparer x antall gram karbondioksid per joule like feil som å si at Norge går på 100% ren vannkraft!

 

Resten blir bare statistikk.

Lenke til kommentar
laptopen står på hele tida. kanskje et par uker siden jeg skrudde den av.

 

bør jeg skru av dataen en gang i blant? er det samme f om den står på 24/7 eller blir den ødelagt av det?

 

Så lenge det ikke er windows update som konstant maser hull i hodet på deg om å restarte, ser jeg ingen grunn til å slå den av egentlig. Pc'n tar ikke skade av å stå på et par uker eller måneder i strekk.

Lenke til kommentar
Laptopen står på 24/7. pga µTorrent.

 

Den har ikke begynt å bråke enda ^^

 

Om den gjør: Støvsuger og/eller trykkluft :)

 

Men herrejesus.. Du kan ikke komme og si at energiforbruk=co2..! Dette er basert på dårlige estimater og tynn logikk.. Det at jeg bruker mindre strøm fører ikke automatisk til at kraftverkene i verden slipper ut mindre biprodukter..

 

Og hva begrunner du dette med?

I og med at du aldri vet hvor akkurat din energi kommer fra, og at strømnettet er koblet til resten av verden sitt, er det å si at du sparer x antall gram karbondioksid per joule like feil som å si at Norge går på 100% ren vannkraft!

 

Resten blir bare statistikk.

 

I snitt kan det godt være at du sparer x gram CO2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...