Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Pcen skrudde seg brått av i går, så jeg åpna den for å gjøre rent for støv. Da bare balla det på seg og til slutt forsvant skjermen! Skjermen har ikke fungert på 2 år så det var på tide at jeg fjerna den, da jeg forsatt bruker den som spill pc. Samtidig fiksa jeg en gammel Dell pc. Jeg hadde en 500 gb ekstern hdd som jeg ikke hadde strøm ledning til, så jeg tok den ut av kabinettet og satt den inn i Dell pcen. samtidig så smørte jeg på ny kjølepasta og gjorde ren vifta, nå fungerer den som smurt! Eneste som er litt synd er at det er to tilkoblinger for HDD i den pcen, men kun en strømledning..så jeg kan kun bruke en hardisk om gangen frem til jeg får tak i en strøm ledning.

 

Noen som vet om en måte å gjøre om det interne webkameraet fra Acern om til usb?

post-154306-0-35688400-1347092240_thumb.jpg

post-154306-0-64941100-1347092254_thumb.jpg

post-154306-0-61563600-1347092274_thumb.jpg

post-154306-0-51458700-1347092323_thumb.jpg

post-154306-0-26062900-1347092494_thumb.jpg

post-154306-0-25679300-1347092517_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det jeg legger merke til er Volten på disse batteriene på ebay. Skal man ha et med samme V som originalen, koster den like mye som originalbat i norge. Ca 1000kr. Mens de med lavere V er de billige som selges for 30-40Dollar
Slik jeg oppfatter det så er det to typer : 11.1 Volt og 14.8 volt. Husker ikke helt. Det som jeg har funnet er at de på 11 et eller annet er billigere enn de på 14, men det koster ikke så mye som 1000 kr. Sjekk serie nummeret på ditt batteri og se hvilke som kan være kombatible. Jeg fikk tak i batteri som varte "nesten" like lenge som originalbatteriet. Jeg bestilte et på 14,8 volt med 5200mAH styrke. Har ikke fått det ennå, men jeg kan sjekke hvor lenge batteriet varer med feks DVD avspilling. Jeg har ikke kunnskap om testprogram for batterier så da blir det den enkle sorten... :-). Jeg betalte kr 35$ og da er det gratis frakt. Endret av mortex2008
Lenke til kommentar

Link please? :D

 

Hei. Beklager sent svar.

 

http://www.ebay.com/itm/260624502397?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

 

Det er ganske lang leveringstid, så du kan jo avvente til jeg får det og får sjekket om batteriet er ok. Batteriet mitt skal være sendt den 29 aug, så jeg forventer meg den i slutten av mnd. Lang leveringstid er jo en ulempe, men det hastet ikke så veldig for min del og da synes jeg det var ok...

 

M

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Link please? :D

 

Hei. Beklager sent svar.

 

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649

 

 

Det er ganske lang leveringstid, så du kan jo avvente til jeg får det og får sjekket om batteriet er ok. Batteriet mitt skal være sendt den 29 aug, så jeg forventer meg den i slutten av mnd. Lang leveringstid er jo en ulempe, men det hastet ikke så veldig for min del og da synes jeg det var ok...

 

M

 

Etter å ha ventet i over 2 mnd og at selger har forsøkt å sende ett ekstra batteri uten at noen av de har kommet frem så har jeg kansellert bestillingen. da gjenstår det bare å se om jeg får pengene tilbake på den enkle eller vanskelige måten. Jeg har bestilt nytt batteri fra en annen på ebay i går så får vi se om det går noe bedre...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er vanlig sata kontakter på min så tviler ;)

 

Etter snart 2mnd i påvente på nytt batteri fra ebay gir jeg opp. har kontaktet selger om refund.

 

Jeg får tilbake pengene mine nå. Virker som om det er store problemer med å få levert noe fra den kanten av verden om dagen.... Har bestilt et nytt batteri fra en annen ebay selger så får vi se hvordan det går... Vil ikke gi opp min acer ennå... :-)

Lenke til kommentar

er vanlig sata kontakter på min så tviler ;)

 

Etter snart 2mnd i påvente på nytt batteri fra ebay gir jeg opp. har kontaktet selger om refund.

 

Jeg får tilbake pengene mine nå. Virker som om det er store problemer med å få levert noe fra den kanten av verden om dagen.... Har bestilt et nytt batteri fra en annen ebay selger så får vi se hvordan det går... Vil ikke gi opp min acer ennå... :-)

 

Fikk mitt batteri i dag og det kom rekommandert. Brukte ca 2 uker på leveransen. Er ca 3 t med balansert strømstyring står det når jeg ladet opp første gangen.

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ubuntu 12.04 på 5930G?

har fått alt til å kjøre skikkelig, untatt wifi...

wifi er av typen intel 5100 AGN (som er inkludert i kernel).

Jeg ser alle trådløse nettverkene i nabolaget, inkludert mitt eget.

Når jeg prøver å koble på mitt eget trådløse nettverk, så feiler oppkoblingen ved hvert forsøk, står bare disconnected. Har drivi og googlet litt.

har prøvd å sette routeren kun til å dishe ut B/G nett og ikke N, det hjalp ikke.

har også prøvd å sette wifi til en spesifikk kanal, noe som heller ikke hjalp.

 

Hvis noen har fått til trådløsen på denne, så hadde jeg vært interessert i hvordan dere løste det :)

Lenke til kommentar

er vanlig sata kontakter på min så tviler ;)

 

Etter snart 2mnd i påvente på nytt batteri fra ebay gir jeg opp. har kontaktet selger om refund.

 

Jeg får tilbake pengene mine nå. Virker som om det er store problemer med å få levert noe fra den kanten av verden om dagen.... Har bestilt et nytt batteri fra en annen ebay selger så får vi se hvordan det går... Vil ikke gi opp min acer ennå... :-)

 

Fikk mitt batteri i dag og det kom rekommandert. Brukte ca 2 uker på leveransen. Er ca 3 t med balansert strømstyring står det når jeg ladet opp første gangen.

 

Har fått prøvd batteriet litt nå og jeg klarte å se en hel DVD ca 2t samt at var fortsatt igjen litt guffe i batteriet. Har ikke klart å bruke PC i fulle 3 timer, men ca 2t og 40 min er normalt hos meg nå. Jeg la inn Win 7 og da ble kapasiteten en del bedre enn med Vista... Jeg fikk tilbake en bærbar og det var godt :-)

 

Jeg skulle lagt inn link - det var noe av poenget, men han hadde visst ikke flere items i butikken sin. Jeg kjøpte i hvertfall av en som kalte seg "tubobattery" hvis han kommer opp igjen med noe en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...