Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle spørre her siden denne tråden lever enda. HDMI fungerer ikke på min har jeg funet ut. Kobler til pcen og jeg får opp navnet på tven i skjerminnstillingene osv. men tven er blå. Jeg vet tven fungerer da jeg har PS3 og den stasjonære koblet til.

 

Noen med samme problem?

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med å kjøpe nytt batteri til denne pcen? Eventuelt fra hvor og hva kostet det?

 

Noe de fleste med en over 1 år gammel Acer oppdager er hvor mye tull det er med batterier og ladere... Selv er jeg på min 3 lader på under 3 år...

 

Nytt batteri til 5930g koster ca 1100kr + frakt. ergo 1250kr+++... Det er 1/4 av hav en ny tilsvarende/bedre PC koster...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tusen takk! Driver nå å legger Win7 inn igjen for å bruke den som gaming stasjonær. Skal kjøpe meg en ekstern pc skjerm slik at skjerm problemet ikke blir i veien lenger.

 

Bare litt nysgjerrig: Hvordan ligger denne pcen ann nå 3 år etter at den kom i forhold til en laptop til samme pris?

Lenke til kommentar

Strømforsyninga daua! Plutselig så jeg at pcen gikk på batteri strøm og prøvde derfor å plugge kontakta ut og inn, bytte stikk kontakt og prøve den på en annen tilsvarendes pc uten hell. Laderen fra den andre Acer pcen funka på min, så det er ikke pcen som er ødelagt...

 

Så hvordan kan jeg forholde meg til Acer om dette? er jo garanti?

 

Edit: Ser nå at den er over 2 og et halvt år gammelt, men fabrikasjonsfeil?

Edit2: Startet en tråd om problemet

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Tusen takk! Driver nå å legger Win7 inn igjen for å bruke den som gaming stasjonær. Skal kjøpe meg en ekstern pc skjerm slik at skjerm problemet ikke blir i veien lenger.

 

Bare litt nysgjerrig: Hvordan ligger denne pcen ann nå 3 år etter at den kom i forhold til en laptop til samme pris?

 

Maskina kosta litt over 7k ny.. 7k i dag gir feks en Asus N53SV som er ganske heftig..

 

Du finner maskiner på rundt 4500-5000 som yter så og si likt i dag.

Lenke til kommentar

Strømforsyninga daua! Plutselig så jeg at pcen gikk på batteri strøm og prøvde derfor å plugge kontakta ut og inn, bytte stikk kontakt og prøve den på en annen tilsvarendes pc uten hell. Laderen fra den andre Acer pcen funka på min, så det er ikke pcen som er ødelagt...

 

Så hvordan kan jeg forholde meg til Acer om dette? er jo garanti?

 

Edit: Ser nå at den er over 2 og et halvt år gammelt, men fabrikasjonsfeil?

Edit2: Startet en tråd om problemet

 

 

Welcome to the world of Acer..

 

Døde batterier og AC adaptere er et klassisk problem på de fleste Acer Aspire maskiner.. De bare dør uten varsel etter rundt 1år+..

 

Selv sitter jeg nå på min 2 ekstra AC adapter på 3 år, denne gangen kjøpte jeg en 90W universal adapter så jeg har backup til andre maskiner i fremtiden også... Batteriet holder stand men har mistet ca 20-30% kapasitet.

 

Det er ingen garanti sak lenger, men det kan hende du kan ordne det på reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Tja.. Har prøvd å kontyakte Acer men det tar tid... oppimot 1 uke før svar på mail... Dessuten har jeg ikke hatt tid til å vente på ny da denne maskina er min eneste og er avhengig av den til studier.

 

 

Så og si alle jeg kjenner med Acer Aspire maskin (rundt 20 pers) har hatt problem med lader/batteri

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Å rense støv er et absolutt must for å holde vedlike ytelsen/støynivået/temperaturnivået på enhver laptop. Har selv gjort det to-tre ganger i året siden jeg kjøpte denne, og det har vært en hybelkaninpopulasjon på dugelig størrelse å finne mellom viften og kjøleribben hver eneste gang. Det samler seg også en del støv på selve viften og inni viftehuset.

 

Fremgangsmåten på 5930G er enkel. Man tar ut batteriet og strømkabelen. Så skrur man opp syv skruer på baksiden slik at man kan ta av bakdekselet. Deretter er løsner du de to skruene som viften er festet i. Til slutt fjerner du støvet på de to overnenvte stedene og skrur igjen. Hvis man ikke har trykkluft fungerer det vel så bra med en "rocket blower" a la det man bruker for å rense kamerasensorer.

 

De syv aktuelle skruene er merket på side 62 i servicemanualen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Eg har et problem med min acer aspire 5930 der pcen låser seg når eg flytter på den. Har hatt dette problemet i 1 år nå. leverte den til acer for å fikse den, da hadde garantien gått ut men fikk fiksa det som reklemasjon. Det di gjorde da var å bytte hardisk. Problemet blei fiksa å eg brukte den dag inn og ut. Det gjekk rundt 4-6 månder så kom samme problem, Eg venta ei stund me å levere den inn for det gjekk så veldig lang tid sist eg leverte den. Så i mai leverte eg den igjenn å sa det var samme problem. 15 juli ringte di fra jæren data som fikser dataer for acer og di sa den hadde komt fra repp fra oslo. Når eg henta den sa di at acer godtog ikkje reklamasjon å eg måtte betale 800kr. Di sa åg at di fant ingen problem med hardware og di mente siden eg hadde instalert windows 7 så var det problemet. Når eg kom hjem å starta opp pcen låste den seg før den komm inn i windows med blå skjerm og bare restarta seg og gjorde det samme. Eg formaterte pcen å da gjekk den på som vanlig. Men da eg flytter den som før skjer den samme feilen med at den låser seg. Har noen her hatt samme problem eller har noen forslag om kordan eg kan fikse problemt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sinnsykt fornøyd med denne maskinen! Enda rask, og timer med batteri! kommer nok til å kjøpe flere maskiner i aspire serien.

MEN tenkte å sette inn en SSD istedenfor HDDen som står i. skjønner jo at dette er halsen på flaska. Etter det jeg leser blir det omtrent som å kjøpe en ny laptop... Har uansett en ekstern HDD med eSATA, så what the heck! Regner med det kommer til å fly unna da. Og enda bedre batterilevetid?

Kjører win7 og har en installasjonsDVD. Er det bare å ta ut HDDen som står i og sette inn SSD og Windows-DVD og så installere Win7 som vanlig?

Kan man evt brenne en gjennoprettelsesdisk i win 7 og bare bruke denne? Kan bruke en slik til å installere Win7 slik det var, med en ny disk?

Lenke til kommentar

Sinnsykt fornøyd med denne maskinen! Enda rask, og timer med batteri! kommer nok til å kjøpe flere maskiner i aspire serien.

MEN tenkte å sette inn en SSD istedenfor HDDen som står i. skjønner jo at dette er halsen på flaska. Etter det jeg leser blir det omtrent som å kjøpe en ny laptop... Har uansett en ekstern HDD med eSATA, så what the heck! Regner med det kommer til å fly unna da. Og enda bedre batterilevetid?

Kjører win7 og har en installasjonsDVD. Er det bare å ta ut HDDen som står i og sette inn SSD og Windows-DVD og så installere Win7 som vanlig?

Kan man evt brenne en gjennoprettelsesdisk i win 7 og bare bruke denne? Kan bruke en slik til å installere Win7 slik det var, med en ny disk?

 

Ja, riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...