Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake fra 3 måneder med reising. Ble riktignok bare to nye land denne gang.

 

Afrika:
Marokko
Asia:
De forente arabiske emirater
India
Indonesia
Japan
Kambodsja
Kina
Malaysia
Qatar
Singapore
Thailand
Vietnam
Europa:
Andorra
Bosnia-Hercegovina
Bulgaria
Danmark
Finland
Frankrike
Hellas
Italia
Kroatia
Lichenstein
Monaco
Montenegro
Nederland
Norge
Polen
Portugal
Romania
Russland
Serbia
Slovakia
Slovenia
Spania
Storbrittania (England, Wales)
Sveits
Sverige
Tsjekkia
Tyrkia
Tyskland
Ungarn
Vatikanstaten
Østerrike
Nord Amerika:
Antigua and Barbuda
Bahamas
Barbados
Dominica
Jamaica
Mexico
USA (AZ, CA, FL, NY, NJ, UT)
Oseania:
Australia
New Zealand
Vanuatu
Sør Amerika:
Brasil
Ellers har jeg bla. vært i/på:
Hong Kong
Gibraltar
Cayman Islands
British Virgin Island (Cayman Islands og Tortola)
US Virgin Island (St. Thomas og St. Croix)
Sicilia
St Martin og St Maarten
(+ Mellomlandinger)
Så det skulle bli 54 totalt.
Lenke til kommentar

Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige.

Jeg kjenner kun en over 16 år som "lider av" det samme i alle fall så det det er litt spessielt, jeg er 17 og har vært i 17 land, 2 nye i år også.

 

På den positive siden så har du veldig mye fint å oopleve i fremtiden om du går inn for å reise litt :)

Lenke til kommentar

Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige.

 

Direkte vanlig tror jeg ikke det er, men hva så? Noen reiser mye, andre lite, og det er dessuten aldri for sent å begynne. Jeg har alltid hatt en voldsom reiselyst, men kom ikke ordentlig i gang før i fjor, da jeg besøkte fire land på et halvår. I år vil jeg nok ende på fem-seks-sju nye land på lista, og vil med det har doblet antallet besøkte land i løpet av over 22 år, på litt over ett.

 

Hvis du vil ut og reise, kikk på et flyselskaps rutekart og finn deg en destinasjon som frister, og kjør på! Det skjer ikke noe før du begynner :)

Lenke til kommentar

Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige.

 

Satte min første fot utenfor Skandinavia i en alder av 26 år. Nå, fire år senere, har jeg vært i 23 land og det blir minst ti til i år. Må liksom ta igjen litt.

Lenke til kommentar

Er det veldig uvanlig for en på 22 å ikke ha vært utenfor Skandinavia? Folk tror meg nesten ikke når jeg sier jeg bare har vært i Danmark å Sverige.

 

Kjenner flere i som er i samme situasjon, men vil ikke si det er direkte vanlig. Spørs jo veldig om man er oppvokst med foreldre som har råd og er glad i å reise.

 

Har selv reist en del hele livet, selv om det er mange av de samme stedene/landene. Var noen måneder da jeg var i Tyskland (husker selvsagt ikke det..). Første skikkelig utenlandsturen jeg husker var Tyrkia, da jeg var fire år.

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg. Grunnen var vell så enkelt som at foreldrene mine ikke hadde råd. De fikk meg når de selv var veldig unge. Faren min var student helt til jeg var 9-10 år gammel, og da prioritertes ikke utenlandsreiser.

 

Da økonomien var på plass var jeg gammel nok til å være alene hjemme i steden for å bli med foreldrene mine på tur, noe jeg synes var mye morsommere. Har ikke tall på hvor mange gratis ferier jeg har takket nei til. Dette har mest med at de drar på typiske charter-destinasjoner, tenk "syden", noe jeg synes er kjempekjedelig.

 

Mine to yngre brødre har begge reist mye mer enn meg, da de, naturlig nok, er født senere enn meg, og foreldrene mine hadde råd til å ta med de på tur.

Lenke til kommentar

Har reist mye hele livet, dog mye til samme destinasjoner/land (fortsatt godt over snittet) og først når jeg og søsknene mine er blitt eldre og får mer ut av reiser enn bare varme og bading at vi har begynt å dra til nye steder, pluss at jeg har begynt å farte rundt en god del på egenhånd hvor jeg da veldig gjerne prøver å få nye destinasjoner.

Lenke til kommentar

på tide med en update på lista mi

 

Norge

Sverige

Danmark

Finland

Estland

Latvia

Tyskland

Spania

Belgia

Nederland

Sveits

Østerike

England

Irland

Ukraina

Moldovia ( Transnistria også)

Romania

Russland

Armenia (Nagorno-Karabakh også)

Georgia

Azerbaijan

 

Qatar

Mongolia

kina (også hong kong og tibet) 9ganger

Filippinene 3ganger

thailand x-antall ganger

laos

tajiksitan

kyrgystan

kambodsja 6ganger

vietnam

malaysia x-antall ganger

singapore 3ganger

indonesia

øst timor

sri lanka

india

bangladesh

nepal

afghanistan

Brunei

Iran

Myanmar

Tyrkia

 

Nigeria

burkina faso

togo

benin

Ghana

Kamerunn

Gabon

Ethiopia

E. Guniea

Sør afrika

zambia

botswana

zimbabwe

 

Domenikanske republikk

Mexico

Usa

 

Australia

New Zealand

Kan oppdatere

Siden sist saa har jeg hvert i:

 

kazhakstan

Uzbekistan

Nord-korea

Sor korea

Taiwan

Japan

 

Kan legge til 2ganger til i kina, (pluss Macau) 1gang til i russland,kyrgystan, malasyia og indonesia

 

Skal til australia igjen neste uke til et brylupp

 

Legger ut bilder fra turene paa #aroundtravel Paa instagram

Endret av wailer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...