Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Er ikke de kun i "The British Commonwealth"?
Nei, det som før het British Commonwealth og som nå heter Commonwealth of Nations inneholder i tillegg en rekke helt selvstandige stater som Canada, India, Australia, Sør-Afrika, New Zealand, etc. Det er stort sett gamle Britiske kolonier som er med, men andre har også meldt seg inn. Dette kan som organisasjon sees på noe et sted mellom EU og FN, men med fokus på det engelskspråklige. At noen er med i Commonwealth betyr ikke at de har mistet selvstendigheten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altfor få, 70 ca? men skal pynte pent på lista til neste år, når sant skal sies har jeg aldri telt antall land.

Men flyplasser å hovedsteder har jeg god kontroll på.

 

Du kan jo sjekke: http://www.worldatlas.com/cntycont.htm

 

Har hørt flere som sier de ikke teller land og tror de har vært i dobbelt så mange som de egentlig har vært i. Sier ikke at det er tilfellet for deg, men overraskende mange som "lyger" om det.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke: http://www.worldatlas.com/cntycont.htm

 

Har hørt flere som sier de ikke teller land og tror de har vært i dobbelt så mange som de egentlig har vært i. Sier ikke at det er tilfellet for deg, men overraskende mange som "lyger" om det.

 

hehe... hvorfor lyge om det på et anonymt forum?

Jo noen er jo født til å lyge men.. nei kan/kunne jo legge ut lista mi, men hvorfor?

Har jo også kontroll på landa jeg har besøkt, men ikke tellt de siste åra, ikke så viktig for meg..

Har sagt ca 70, da står jeg ved det..

Ble litt feil forrige inlegg om at jeg aldri hadde tellt, men jeg har det, bare ikke de siste åra..

Lenke til kommentar

For all del, sier ikke at du ikke har rett. Sier bare at veldig mange som ikke har telt overestimerer veldig mye på hvor mange land de har vært i. + veldig mange teller med land som egentlig ikke er land. De kan f.eks. telle Wales, Skottland, England, Gibraltar, Kina, Hong-Kong og Macau som 7, selv om det egentlig er 2.

 

Uansett, syns det er interessant å se hvilke land andre personer har vært i og ville derfor syntes det hadde vært interessant med en liste fra en bereist person som deg. Er selv på 49/194 og har planer om å besøke alle og syns derfor det er interessant å se hvilke land andre her har vært i. Men er jo selvfølgelig ditt valg og er greit om du ikke vil legge ut lista di.

Lenke til kommentar

For all del, sier ikke at du ikke har rett. Sier bare at veldig mange som ikke har telt overestimerer veldig mye på hvor mange land de har vært i. + veldig mange teller med land som egentlig ikke er land. De kan f.eks. telle Wales, Skottland, England, Gibraltar, Kina, Hong-Kong og Macau som 7, selv om det egentlig er 2.

 

Uansett, syns det er interessant å se hvilke land andre personer har vært i og ville derfor syntes det hadde vært interessant med en liste fra en bereist person som deg. Er selv på 49/194 og har planer om å besøke alle og syns derfor det er interessant å se hvilke land andre her har vært i. Men er jo selvfølgelig ditt valg og er greit om du ikke vil legge ut lista di.

 

Hyggelig at du vil se lista mi, jeg vil gjerne se den selv :)

Skal få skrivd de ned hvis de er av interesse...

49 er jo kanonbra..

Antall land er ikke så viktig for meg, det viktigste er å reise/besøke de plassene/landene jeg har lyst til...

Endret av thethirstytraveler
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm hvilke land ja.

 

1.Danmark - Ferieturer

2.Sverige - Harryturer

3.Finland - Fotballkamp

4.Estland - Skoletur

5.Latvia - Skoletur

6.Tjekkia - Skoletur

7.Italia - Tur med jobben

8Tyskland - Skoletur

9.England - Fotballkamp og skoletur

10.Irland - ferietur

11.Egypt - Ferietur, anbefales ikke pga kulturen

12.Spania - ferietur

13. Hellas - ferietur på kreta, anbefales. hyggelige mennesker

14. Tyrkia - Feretur. Anbefales ikke pga kulturen.

 

Dette var ikke så mye. Men planlegger å ta ferieår for å reise jorden rundt. Forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå må jeg jammen tenke meg godt om, men om jeg ikke husker helt feil:

 

Spania (og diverse øyer, Mallorca o.l ), Tyskland, Italia, Danmark, Sverige, Østerrike, Polen, Torget på Grønland i Oslo, Portugal, Nederland og England.

 

En liste som forhåpentligvis mye større når jeg en vakker dag drar på backpacker tur. :)

Lenke til kommentar

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Belgia, Frankrike, Italia, Lichtenstein, Luxemburg, Spania, Portugal, Polen, Russland, Hellas, Tyrkia, Egypt, Finland, England, Irland, USA, Canada, Mexico, Indonesia/Bali, Thailand, Australia, Marokko, Bulgaria, Costa Rica, Island og til slutt min favoritt: Japan!

 

Ble en del gitt... At man hev seg i en S2000 for å "kjøre tur" til alpene med en kompis er nok grunnen til de fleste europeiske.. Fantastisk tur var det ihvertfall :-P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg har vært i ganske mange land med tanke på at jeg kun er snart 14!

 

Jeg kommer sikkert ikke på alle nå, men her er ihverfall de jeg kommer på ;)):

Ungarn

Tyskland

Norge

Sverige

Danmark

England

Israel

Spania

Italia

Frankrike

Østerrike

Belgia

Nederland

Kypros

Polen

Sveits

Tsjekkia

Slovakia

Latvia

 

Totalt 19 land ;))

Reiser også til USA til høsten ;))

Lenke til kommentar

Norge,Sverge, Danmark, Finland, England, Frankrike, Spania, Tyskland, Luxembourgs, Belgia, Østerrike, sveits, Tsjekkia, polen, Russland, Estland, Latvia, Romania, Moldova, Ukraina, Ungarn, hellas, Italia, Nederland, Serbia,

Israel, Jordan, Thailand, Malaysia, Singapore, India, burma, laos, Vietnam, kambodsja, mongoli, kina, sør korea, Filippinene, Brunei, Indonesia,

Australia, New Zealand,

usa, cuba, Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, el Salvador, nicaragua, Costa rica, panama, colombia, Ecuador,

Egypt

Lenke til kommentar

Norge - Bor her.

Sverige - Harryhandel og ferie.

Danmark - Ferie.

Tyskland - Ferie.

Polen - Ferie.

Portugual - Ferie.

Spania og Grand Canaria - Fotballtur og ferie.

Hellas og diverse greske øyer - Ferie.

Kypros - Ferie.

Bulgaria - Ferie.

Tyrkia - Ferie.

 

De britiske øyer og Franriket er to land jeg satser på å besøke innen kort tid. Ønsker også ferie utenfor vårt kontigent - kanskje til USA eller Asia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Norge - Bor her

Danmark

Sverige

Tyskland

Østerrike

Sveits

Lichtenstein

Italia

Vatikanstaten

Hellas

Tyrkia

De forente arabiske emirater

Bulgaria

Serbia

Ungarn

Slovakia

Tsjekkia

Spania

 

Jeg har vært i mange land fordi jeg har kjørt med bil fra Norge til Tyrkia via Vest-Europa, og fra Tyrkia til Norge via Øst-Europa. Også en del ferier. Men dette er ingenting iforhold til min far som har vært i over 100 land (pga ferier og kaptein på skip).

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

på tide med en update på lista mi

 

Norge

Sverige

Danmark

Finland

Estland

Latvia

Tyskland

Spania

Belgia

Nederland

Sveits

Østerike

England

Irland

Ukraina

Moldovia ( Transnistria også)

Romania

Russland

Armenia (Nagorno-Karabakh også)

Georgia

Azerbaijan

 

Qatar

Mongolia

kina (også hong kong og tibet) 9ganger

Filippinene 3ganger

thailand x-antall ganger

laos

tajiksitan

kyrgystan

kambodsja 6ganger

vietnam

malaysia x-antall ganger

singapore 3ganger

indonesia

øst timor

sri lanka

india

bangladesh

nepal

afghanistan

Brunei

Iran

Myanmar

Tyrkia

 

Nigeria

burkina faso

togo

benin

Ghana

Kamerunn

Gabon

Ethiopia

E. Guniea

Sør afrika

zambia

botswana

zimbabwe

 

Domenikanske republikk

Mexico

Usa

 

Australia

New Zealand

Endret av wailer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...