Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Vanuatu (Efate, Tanna, Pentecost, Espiritu Santo)

Palau

Cook-Øyene (Rarotonga, Aitutaki, Mangaia)

Mikronesiaføderasjonen (Yap, Pohnpei, Kosrae, *Truk)

*Marshall-Øyene

Ser ut til at du har drevet med mye øyhopping i Stillehavet. Det jeg har prøvd meg på har vært kronglete å bestille og dyre små flighter. Hvordan går du frem?

 

Og hvem bruker du fly med til Stillehavet?

 

Pohnpei med Nan Mandol står forresten høyt oppe på todo-listen min, men det er jo litt kronglete å komme dit.

 

Man har jo Continentals mjølkerute Honolulu-Guam på 14 timer og vice verMisa som går 3 ganger i uka. Tror det er CO956 og CO 957 som er numrene så vidt jeg husker. Men ja de prisene jeg har sjekka ut fra Honolulu var ikke særlig billige. Air Pacific flyr også til en del destinasjoner ut i fra Fiji. Continental har nærmest monopol på Mikroneisa og Marshalløyene. Honolulu er vel det billigste å komme til. Får t/r for ca 8000 kr. Så om man tar returen 1-2 måneder etter utreisa så skal det kunne gå. Men det er et klart problem her med at enveisbilletten til Honolulu er dobbelt så dyr nesten som t/r så om man planlegger å reise hjem fra en annen destinasjon så er det litt dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanuatu (Efate, Tanna, Pentecost, Espiritu Santo)

Palau

Cook-Øyene (Rarotonga, Aitutaki, Mangaia)

Mikronesiaføderasjonen (Yap, Pohnpei, Kosrae, *Truk)

*Marshall-Øyene

Ser ut til at du har drevet med mye øyhopping i Stillehavet. Det jeg har prøvd meg på har vært kronglete å bestille og dyre små flighter. Hvordan går du frem?

 

Og hvem bruker du fly med til Stillehavet?

 

Pohnpei med Nan Mandol står forresten høyt oppe på todo-listen min, men det er jo litt kronglete å komme dit.

 

Cook-øyene var en del av en jorda-rundt-billett med Star Alliance.(...Auckland-Rarotonga-Los Angeles... med Air New Zealand)

 

For å komme til Palau og FSM kjøpte jeg en jorda-runt-billett fra Skyteam. OSL-Amsterdam-Manila-Koror-Yap-(Guam)-(Truk)-Pohnpei-Kosrae-(Kwajalin)-(Majuro)-Honolulu-(Newark)-OSL (KLM til Manila. Resten Continental)

 

Til Vanuatu ble det Cathay Pacific via Hong kong til Brisbane. Pacific Blue Brisbane-Port Vila t/r.

 

Det er ikke så kronglete (men det er laaangt) å komme seg til en eller annen plass i Stillehavet. Problemet oppstår dersom man vil besøke flere Stillehavsland på samme turen. Da må man desverre ofte backtracke til Australia/NZ, Guam eller Fiji.

 

Billetten til Mikronesia kjøpte jeg forøvrig av svenske http://www.tourpacific.se/ Tror jeg betalte ca 17000 (flere tusen billigere fra Stockholm eller Gøteborg) i 2006. De ordnet også lokale flybilletter og overnatting på Cook-Øyene for meg. Prøvde dem først til Vanuatu også men da ble det mye enklere og billigere å kjøpe flybillettene selv på nettet.

Lenke til kommentar
Vanuatu (Efate, Tanna, Pentecost, Espiritu Santo)

Palau

Cook-Øyene (Rarotonga, Aitutaki, Mangaia)

Mikronesiaføderasjonen (Yap, Pohnpei, Kosrae, *Truk)

*Marshall-Øyene

Ser ut til at du har drevet med mye øyhopping i Stillehavet. Det jeg har prøvd meg på har vært kronglete å bestille og dyre små flighter. Hvordan går du frem?

 

Og hvem bruker du fly med til Stillehavet?

 

Pohnpei med Nan Mandol står forresten høyt oppe på todo-listen min, men det er jo litt kronglete å komme dit.

 

Man har jo Continentals mjølkerute Honolulu-Guam på 14 timer og vice verMisa som går 3 ganger i uka. Tror det er CO956 og CO 957 som er numrene så vidt jeg husker. Men ja de prisene jeg har sjekka ut fra Honolulu var ikke særlig billige. Air Pacific flyr også til en del destinasjoner ut i fra Fiji. Continental har nærmest monopol på Mikroneisa og Marshalløyene. Honolulu er vel det billigste å komme til. Får t/r for ca 8000 kr. Så om man tar returen 1-2 måneder etter utreisa så skal det kunne gå. Men det er et klart problem her med at enveisbilletten til Honolulu er dobbelt så dyr nesten som t/r så om man planlegger å reise hjem fra en annen destinasjon så er det litt dumt.

 

Det er helt korrekt at Continental har så godt som monopol på Mikronesia. Jeg fløy altså med den velkjente "Island Hopper"-ruta og hver eneste gang vi taxet til takeoff dukket Continental-sjefen opp på videoskjermen. "Thank you for choosing Continental" Alltid latter og høylydt buing i kabinen...

Lenke til kommentar

Disse landene kan jeg huske jeg har vært i:

 

Norge, her jeg bor

Sverige

Finland

Hellas

Kypros

Frankrike -Flere ganger

Italia -Flere ganger

England -Et par ganger

Tyskland. Var der en gang da vi mellomlandet, og var utforbi flyplassen og spiste. Men jeg var der på klassetur også, så da teller det iallfall.

Brasil

USA

Canada.

Lenke til kommentar

Norge

Sverige (1000 ganger)

Finland (kjørt gjennom 5-6 ganger t/r + en mellomlanding)

Danmark (minst 20 ganger inkl. noen gjennomkjøringer )

Tyskland (4 ganger pga jobb og 5 ganger t/r gjennomkjøring pga jobb og 1 gang privat)

Luxembourg (diverse gjennomkjøringer)

Belgia (kjørt gjennom)

Frankrike (3 ganger pga jobb)

Nederland (kjørt gjennom)

Østerrike (Kjørt gjennom)

Italia (2 ganger pga jobb)

Spania (Lanzarote og Gran Canaria mange ganger)

Tyrkia (5 ganger)

Kypros (2 ganger leeenge siden)

Thailand (2 ganger foreløpig, men blir mye etterhvert, har kjøpt eiendom der...)

 

Oppdatert med Thailand

Lenke til kommentar

Ser det er mange her, som har behov for PENISFORLENGER! Skryte av hvor mange land dere har vært i! Dere har sikker siste "skrik" av "alt mulig", så dere har noe å vise frem. :(

 

Men det hadde vært noe annet, hvis dere laget en kort reise- og opplevelses beskrivelse, fra hver enkelt tur. Det hadde vært interessant for mange!

 

Personlig så har jeg vært i mange land, over hele verden. 5 år i utlandet, på kryss og tvers", i alle verdensdeler. Men antallet har jeg ikke peiling på og slikt interesserer meg helle ikke.

Endret av geco5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ser det er mange her, som har behov for PENISFORLENGER! Skryte av hvor mange land dere har vært i! Dere har sikker siste "skrik" av "alt mulig", så dere har noe å vise frem. :(
Om man slik som meg reiser for egen kost og har et normalt budsjett å måtte forholde seg til så kan man ikke samtidig ha "siste skrik" av noe særlig.

 

Ellers kan slike tellelister være til insirasjon for andre og du kan se at det også fører til spørsmål her.

 

Selv driver jeg bare med oppdatering av reisekartet mitt på Tripadvisor.

Lenke til kommentar

Norge

Sverige (konsert, Liseberg, gjennomkjøringer på vei nordover)

Finland (konsert, samt også en kjapp tur på "harryhandel" en gang)

Danmark (ferie med familien da jeg var liten)

Tyskland (ferie med familien da jeg var liten)

England (harryhandel tur med båten)

Frankrike (påskeferie nå nylig, med familie og venner)

Monaco (samme påsketuren)

 

8 land.

Lenke til kommentar

Ser det er mange her, som har behov for PENISFORLENGER! Skryte av hvor mange land dere har vært i! Dere har sikker siste "skrik" av "alt mulig", så dere har noe å vise frem. :(

 

Men det hadde vært noe annet, hvis dere laget en kort reise- og opplevelses beskrivelse, fra hver enkelt tur. Det hadde vært interessant for mange!

 

Personlig så har jeg vært i mange land, over hele verden. 5 år i utlandet, på kryss og tvers", i alle verdensdeler. Men antallet har jeg ikke peiling på og slikt interesserer meg helle ikke.

Jeg har i alle fall ikke siste skrik av alt mulig. Jeg har ikke siste skrik av noe!(har ikke en gang bil) Det er det som gjør at jeg har råd til å reise.

Folk er forskjellige. Noen synes det er gøy å katalogisere frimerkesamlinen sin. Vi holder oversikt over hvilke land vi har vært i. Når noen(trådstarter)spør svarer vi gjerne. Noen av oss er stolte og liker å skryte litt når vi synes vi har grunn til det. Kall det gjerne "penisforlenger". Andre er panisk opptatt av å fremstå som "ekte" og politisk korrekte globetrottere. Det er også i høyeste grad skryt og også en slags penisforlenger - og kanskje heller ikke så veldig interssant for mange...

 

Dersom man ikke liker slike lister er det jo bare å ignorere dem. Værre er det ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er mange her, som har behov for PENISFORLENGER! Skryte av hvor mange land dere har vært i! Dere har sikker siste "skrik" av "alt mulig", så dere har noe å vise frem. :(

 

Men det hadde vært noe annet, hvis dere laget en kort reise- og opplevelses beskrivelse, fra hver enkelt tur. Det hadde vært interessant for mange!

 

Personlig så har jeg vært i mange land, over hele verden. 5 år i utlandet, på kryss og tvers", i alle verdensdeler. Men antallet har jeg ikke peiling på og slikt interesserer meg helle ikke.

 

Siste skrik? Tja... Mobilen min er fra tidlig 2005. Gidder ikke bytte før den konker ut.

Vil du ha korte, eller lange fortellinger fra de ca 1000 turene til / gjennom Sverige?

 

NB!

Fint at du skryter av at du har reist over hele verden, så er du også en av "oss"

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Ser det er mange her, som har behov for PENISFORLENGER! Skryte av hvor mange land dere har vært i! Dere har sikker siste "skrik" av "alt mulig", så dere har noe å vise frem. :(

 

Men det hadde vært noe annet, hvis dere laget en kort reise- og opplevelses beskrivelse, fra hver enkelt tur. Det hadde vært interessant for mange!

 

Personlig så har jeg vært i mange land, over hele verden. 5 år i utlandet, på kryss og tvers", i alle verdensdeler. Men antallet har jeg ikke peiling på og slikt interesserer meg helle ikke.

Du har like mye behov for penisforlenger som oss, du sier jo selv du har vært i mange land, i alle verdensdeler, og reist på kryss og tvers over hele verden, og tilbrakt 5 år i utlandet. At du ikke har det nøyaktige antallet land i hodet gjør deg vel ikke noe bedre enn oss, du hadde fremdeles behov for å poste i denne tråden. Selv har jeg eid to mobiler i mitt liv, og har fremdeles verken bil eller lappen. "Siste skrik" her i gården ja.

Lenke til kommentar

Sju innlegg har blitt slettet. Dette er en tråd hvor brukere deler hvor mange, og eventuelt hvilke land de har vært i. Det stilles ingen krav til detaljerte reisebeskrivelser eller lignende. Videre innlegg som forsøker å skape krangling eller uro vil slettes uten forvarsel, og brukeren som står bak vil belønnes med en tur til Diskusjon.nos egen feriekoloni. Da kan dere føre opp enda et land på listene deres!

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...