Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tajikistan anbealfes sterk, dog er et helvete og reise rundt om man ikke har egen transport. er ogsaa sykt korrupt, fikk et gevær mot hodet av militære påå grensen ut landet pga jeg ikke ville betale de 200dollar.

 

kyrgyztans hoved stad Bishkek er utrolig fin og rein, og ganske amerikansk pga de har en enorm flybasse der, men ogsaa et helvete og reise rundt uten egen transport.

 

man faar visum til begge landene paa fly plassen. jeg fly ditt med air baltic, helt ok

Lenke til kommentar

Hmm... høres ut som om de to kan flyttes et godt stykke nedover todo-listen.

 

Land hvor de ikke har latinske bokstaver og hvor de fleste ikke kan noen vestlige språk må ha noe veldig bra for at jeg synes det skal være verdt å reise dit.

 

Du får sette i gang med russisk da! Russisk er "engelsk" i disse landene og er noe som så å si alle prater i ex Sovjet. Men om du kan noe tyrkisk kan du vel også gjøre deg litt forstått i en del av disse -stan landene(Kazakhstan, Kirgisistan, Turkmenistan iallefall), men russisk er nok det som forstås best. Selv i Russland prates det ikke mye engelsk, men jeg greide meg iallefall greit i Moskva. Russisk har iallefall en regelmessig uttale, noe man feks ikke har i norsk, engelsk og iallefall ikke tysk og fransk.

 

Og apropos stan landene så snakkes det engelsk i Pakistan. De har tom direkterute fra Oslo. :p

Endret av William_S
Lenke til kommentar

både i Bishkek og Dushanbe er det ikke noe problem med engelsk, er veldig mye pakke turister pga silkevien

 

men utafor hovedstadene bør man kunne litt engelsk selv om du altid finner noen som kan litt..

 

jeg kommer garantert til og dra tilbake til landene for naturen de har i de landene her pisser paa naturen i norge.

 

kulturen er spennende men, pga elendige lande grenser er det ganske mye uroligheter, var et stort folke mord i OSH i kyrgysztan sommern i fjor (fantastisk by)

 

tajikistan statser på turisme na, derfor man får visum på flyplassen nå, er ogsa Homestay i de fleste landsbyer, Homestayene er god kjent og staten, og de må da kunne snakke noe engelsk, ha grei nok mat og være reint, prisen for et homestay er altid 10 dollar.

 

man kan ogsa dra lett inn i afghanistan både lovelig og ulovlig fra tajikistan, men får visumet på en dag eller man kan bare rett og slett gå inn i afghanitan pga er ingen grense kontroll:)

Lenke til kommentar

man kan ogsa dra lett inn i afghanistan både lovelig og ulovlig fra tajikistan, men får visumet på en dag eller man kan bare rett og slett gå inn i afghanitan pga er ingen grense kontroll:)

 

Afghanistan er ikke et land jeg vil bli tatt for ikke å ha visum i. :p

 

I vestlige land blir man vel bare deportert og får innreiseforbud. I Afghanistan kan vel hva som helst skje. Vi så jo hva som skjedde med Tjostolv Moland og Joshua French.

 

både i Bishkek og Dushanbe er det ikke noe problem med engelsk, er veldig mye pakke turister pga silkevien

 

men utafor hovedstadene bør man kunne litt engelsk selv om du altid finner noen som kan litt..

 

 

 

Her skjønte jeg ikke helt hva du mente. Man bør kunne engelsk fordi man alltid finner noen som kan litt? Eller mente du noe annet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tja, litt nytt fra min kant:

 

Norge (bor her)

Storbritannia - Skottland og England, henholdsvis Glasgow, Edinburgh, York, Leeds og London - 1 gang i York/Leeds, 2 ganger i Glasgow, 6 ganger i London og 1 gang i Edinburg

Gibraltar - Er forsåvidt en britisk koloni, men regnes som eget område, så da tar jeg det med. - 4 ganger.

Spania - Lanzarote 1 gang, Marbella 5 ganger, Mallorca 2 ganger, Alicante 1 gang, i tillegg til at jeg har besøkt Málaga, Sevilla, Ronda, Fuengirola, Torremolinos, Mijas m.m. - 9 ganger til sammen

Marokko - Tok båt fra Gibraltar. Veldig fin tur, spennende på veldig mange måter. - 1 gang.

Sverige - Hver måned. Bor nærme svenskegrensa og besøker landet ofte for å handle, i tillegg til at jeg har vært en del på ferie der, slik Gøteborg osv, i tillegg til at jeg har konkurrert diverse steder, f. eks i Karlstad.

Danmark - Har i tillegg til å tilbringe sommerferier og diverse ved kysten eller på storbyferie i København, vært på sykkeltur gjennom hele Danmark. Har derfor besøkt mange steder og sett mye av landet.- 5 ganger.

Tyskland - Har vært på alt fra langweekend med Kiel-ferga til bilferie fra Danmark. Være i Store byer som Berlin og Dresden, i tillegg til andre småbyer. - 5 ganger.

Hellas - Vært på familieferier på henholdsvis Kos og Kreta. Blir kanskje tur til Hellas i sommer, med det kan godt hende det blir Kroatia eller Montenegro i stedet for. 2 ganger.

Tsjekkia - Kjørte buss fra Norge til Tsjekkia. En lang busstur, men en flott en som sådan. Utrolig opplevelsesrik og fikk sett veldig mye som man ikke får når man tar fly. Reisen endte i Praha, hvor vi hadde tre netter sammen med mine besteforeldre. En utrolig fin reise og kan tenke meg å reise tilbake til Praha. Reiste også til Praha med mine foreldre og min kjære- 2 ganger.

Kypros - Familieferie - 1 gang.

Tyrkia - Vært i henholdsvis Alanya, Marmaris og Side. Likte meg godt i Alanya og Side, men så var vi heldige også med reisen. Marmaris var et sted jeg derimot mistrivdes og ikke et sted jeg kunne tenke meg å reise tilbake til. - 3 ganger.

Portugal - Nydelig land, hadde det som plummen i egget der. Kommer absolutt til å reise tilbake! - 1 gang.

Tunisia - 2 uker i Djerba, men ikke noe som egen frister til gjentagelse- 1 gang.

Bulgaria - Besøkte en nydelig landsby som heter Sozopol. Lyst til å reise tilbake. 1 gang.

 

Kommende reiser:

Nederland - Amsterdam-tur i august.

Latvia - Riga-tur i august.

USA - Florida og New York (som en del av bryllupsreisen vår i 2012)

Haiti - Cruise i Karibien

Jamaica - Cruise i Karibien

Mexico - Cruise i Karibien

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Fikset litt på listen min, da det har kommet noe nytt på den, pluss at jeg så at noe på den ikke regnes for selvstendige stater.

 

Norge (duh)

Danmark (bodd der)

Sverige (harrytur)

Frankrike (bilferie)

Luxemburg (bilferie)

Nederland (bilferie)

Belgia (basketballturnering med gamleskolen)

Tyskland (klassetur)

Italia (bilferie)

Sveits (bilferie, klatring)

Monaco (bilferie)

Spania

Latvia (utveksling på ungdomsskolen)

Egypt (eneste chartertur)

Sør Afrika

UAE

USA

Canada

Mexico

Bahamas

St. Lucia

Barbados

 

Juridisk sett har jeg vært i England og Nigeria også, men da de landene ikke har vært formålet med reisen teller jeg ikke de med.

 

Kan nå legge til Tanzania på listen og jeg er meget fornøyd, selv om jeg tilbragte over en uke ved foten av Kilimanjaro (Moshi) uten at jeg så det fjellet noen gang.

Lenke til kommentar

Norge; bosted

Sverige; kjørt vestkysten ned til Malmö og over til Danmark to ganger, og en gang opp igjen. Har også vært i Stockholm, og utallige ganger i Strömstad/Nordby.

Danmark; flere ganger, men har ikke vært i Køben enda!

Polen; Hvitebusser med skolen.

Tyskland; som en fortsettelse av Hvitebusser-turen. Har også tatt ColorLine et par ganger til Kiel.

Frankrike; en tur til Paris for å ta TGV til Quimper og Douarnenez, broren min spilte fotballcup i Bretagne-provinsen helt vest i landet.

Spania; syden-ferie; Albir utenfor Benidorm.

Storbritannia; besøkt familie.

USA; 3 ganger, alle gangene til NYC, 2 av gangene også til NJ.

Sør-Afrika; ferie for lenge siden! Var da i Durban på vestkysten og Cape Town, og på et stort, flott hotell langt ute i ørkenen noen timer nord for Johannesburg.

(Nederland; mellomlanding i Amsterdam)

Belgia; EDIT: Nå har jeg faktisk vært i Belgia også! Det var i forbindelse med en skoletur. Altså har jeg ikke bare mellomlandet i Belgia!

 

Det var vel mine plasser, og er ikke fornøyd! Føler et stort behov for å reise til mange land! Nye land på listen i år blir kanskje Italia, Nederland og Hellas/Tyrkia/Kroatia. Vil tilbake til alle plasser nevnt over, i tillegg til Finland, Sveits, Portugal, Kina, UAE og Australia!

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Spania: Ferie et par ganger

Hellas: Ferie

Svergie: Inspilling av TV-show

Danmark: Feriehus, mange år på rad

Tyskland: Besøkt slekt

Frankrike: Dagstur da jeg var i Tyskland

Kyrops: Ferie

Marokko: Besøkt familie

Slovenia; Pokerturnering

Tsjekkia: FerieWeekend

Latvia: Pokerturnering og ferie

Singapore: Ferie

Thailand: Bodd i 8 mndr

Malaysia: Ferie

Indonesia: Ferie

Kina: Ferie

Hong Kong: ferie

Macau: poker

 

 

Jeg er forresten 20år :p vært et par steder, og flytter til Sør amerika til høsten

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...