Gå til innhold

Hvor mange land har du vært i ?


Anbefalte innlegg

Hvordan var det å bo i Kambodsja for en nordmann? :hmm:

 

 

jeg har nettopp hvert i Kambodsja selv nå, (var der 4 uker) er ingen ting og klage på åssen man bor det, er akuratt som thailand. drar man til stranda Sihanoukville så er alt av hoteller , gjestehus, hostel eid av vestelige. bodde hos en kamerat som har bodd der i 2år i en leilighet han leier, standareden er høyere enn i norge på leilighetene der.

 

i Phnom Penh bodde jeg hos en norsk venninde som har bodd der i 3år (jobber som engelsk lærer) leiligheten hennes holder også minst like bra standard som en BRA leilighet her i norge.

 

Kambodsja er veldig veldig veldig populært bland turister nå, flere steder er som thailand så standareden på ting begyner og bli veldig bra, over alt i alle byer ser du resturanter og barer som er eid av vestlige folk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Norge - her bor da jeg!

Sverige - kjørt igjennom, og stoppet litt opp.

Tyskland - dro med Cruise til Kiel i Tyskland.

Danmark - har vært her på en del familie turer.

Spania - vært her x-antall ganger.

Gran Canaria - selv om det er Spania, så blir det noe eget.

Kypros - ferie tur.

Polen - klassetur.

India - anbefales! En av de flotteste turene jeg har vært på.

Italia - ferie tur. Morsomt med dyremishandlere til naboer. :realmad:

 

Det kom jeg på i farta..

Lenke til kommentar

Norge-Sverige-Danmark-Finland-England-Tyskland-Nigeria-Algerie-Frankrike-Spania-Libya-Romania-Italia-Brasil-Venezuela-Usa-Bahamas-Aruba-Cyraco(er ikke sikker på hvordan man staver det), Argentina-Paraguay-Sveits-Nederland. Det er de jeg kan huske...

Aruba og Curaçao er en del av Nederland.

Oki

Lenke til kommentar

jeg har en god del land å ramse opp... ramser opp de jeg kommer på i farta

 

sverige

danmark

finland

tyskland

østerrike

frankrike

spania

lichtenstein

polen

litauen

thailand

slovenia

belgia

sveits

romania

italia

nederland

greece

croatia

 

 

dette er såvidt bare halvparten jeg har vært i.. vært i 40 land totalt ;)

Lenke til kommentar

- Norge.

- Danmark.

- Sverige.

- Tyskland.

- Nederland.

- Belgia.

- Frankrike.

- England.

- Spania.

- Monaco.

- Italia.

- Østerrike.

 

Så, totalt 12 land. Neste år blir det interrail gjennom øst-europa så blir en god del land der også vil jeg tro som Russland, polen osv.

Lenke til kommentar

Det som er mest verdt å se i Russland er vel St.Petersburg (har vært der og det er veldig fint, kan absolutt anbefales) og Moskva, og dit går det direkte fly fra Oslo som du kan få relativt billig hvis du følger med. Skal også sies at det er ganske stress å skaffe visum til Russland. (ihvertfall hvis du ikke bor i Oslo, husker man måtte levere noe greier til ambassaden til Russland.)

Lenke til kommentar

aha! takk for den. Får vell se om jeg kommer meg til Grensa i Russland og betale litt ekstra for en bilett til en by eller noe sånt. Landet virker interessant, så må nok innom der. får se hva som skjer, ettersom interrail er relativt billig.

Visum er noe som må ordnes i forveien og det krever oppmøte på ambassade, invitasjon til Russland og dokumentasjon på bosted der.

 

I praksis må du bestille i forveien et dyrt hotell som fikser papirene du trenger for søknaden eller så må du bruke et reisebyrå som arrangerer reisen og tar seg av visumsøknaden. Sjekk med resiebyrå eller hotell om de kan gi denne tjenesten og hva de eventuelt tar betalt for dette.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller tatt Russland som en egen tur, fremfor å innlevne dette i en interrailtur. Det må jo bli en ganske stor omvei(?), uten at jeg kjenner til ruten din.

 

Hvis det er Kaliningrad du hadde tenkt deg til, så hadde jeg revurdert det, da dette regnes som den kjipeste byen i Europa.

 

Austrian Airways har rimelige billetter til Moskva for litt over 2000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...