Gå til innhold

5D-erstatter endelig på vei?


Anbefalte innlegg

Jeg tror vi :D'>proffer begynner å gjennomskue alle megapixlene så lenge høy-ISO-støyen er ille. Men en mellomting mellom D700 og D300 støy med 15-20MP er da ikke dårlig, og kommer sikkert til å være et komprimiss for mange. Selv tror jeg at jeg hadde lagt med på D700 om støyen var mer som D300, men om den nerma seg D700-støy på 15-12MP tror jeg at jeg hadde blitt sjaluen :D

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig at 5DMkII får samme system som de har på 1D husene. Noen små knapper som brukes til å velge P,Av,Tv, og M, pluss andre funksjoner.

 

Tom

 

På teaseren som er ute ruver programhjulet godt, så det er nok utelukket.

Jeg siktet til den japanske teaseren ...

 

På de andre er det, som vi alle ser, programhjul. Noe jeg forøvrig setter pris på.

 

Tom

 

Kjører man Flashdigger på den japanske swf-filen, får man ut denne profilen:

(Mulig å skjelne noe som nok er et programhjul til høyre, pluss at siluetten er ganske klar...)

post-11095-1220821106.png

post-11095-1220821261.png

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Posten min var på mange måter et tabloid stykke FUD, men mange ting tyder på at prisforholdet D700-A900 kommer til å minne om D300-A700 i fjor høst. Hvor 5Dn kommer inn vet jeg lite om, men tror kanskje mange kunne ha tenkt seg å legge store deler av 1DS-prisen i annet tilbehør. Men hva vet vel jeg?

Wtf: "FUD, Female urination device" :!:

 

Og når det gjelder hva du vet og ikke vet, så vet du like mye/lite som meg. Men det er en kjent sak at enkelte studiofotografer bruker 5D privat, for da slipper de å bruke så mye tid i PS. Men studiofotografene jeg kjenner personlig bruker ikke digitalt i det hele tatt privat. Iallefall ikke ofte. Og personlig mener jeg at en 5D er mer interessant for meg enn en Ds på grunn av størrelse, og hvor enkle filene er å etterbehandle. Ubegrenset budsjett er det jo de færreste som har. I hvertfall ikke jeg.

Lenke til kommentar
Månen har endret seg og viser nå mer av kameraet:

LINK

moon2.jpg

 

Litt OT, men likner litt på 50mm f/1.2L ;)

Tror ikke det. To grunner: Refleksjonen ville vært mye større ved en så stor blender og ved den brennvidden så det er heller en vidvinkel. Den andre er at det ser ut til å være en større filterdiameter enn 72mm. Det kan være en 16-35 II

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å hevde en Canon-sjefene nok er litt svette under snippen etter at Nikon Og Sony har kommet på banen med FF, selv om det er mange som tilbakeviser det med at "dette var forventet". For mindre enn to år siden var de alene om å tilby FF og følte seg sansynligvis relativt rolig og selvsikker med å allerede ha erfaring innen feltet først, og det gikk også "sikre" rykter om at Nikons F-mount ikke var brukbar sammen med en digital FF-sensor. Nikon kom derimot og satte foten hardt ned med lansering av D3 og selv om mange i ettertid har hevdet at D700 "var forventet", var det forsvinnende lite spekulasjoner rundt en "billig D3" før D700 så dagens lys. Nå har Sony også satt foten hardt ned med A900 og selv om høy-ISO egenskapene naturlig nok ikke er på nivå med Nikons 12 MP FF sensor, vil den utvilsomt ha meget konkurasedyktig ytelse ved lav ISO.

 

Ingen tvil om at 5Ds etterfølger blir "bra", men Canon er ikke lenger enerådende med å tilby kamera med FF-sensor i relativt overkommelig prisklasse. Det skal bli spennende å se hvilken pris den kommer til å få, da prisklassene både rundt 20k og 25k er "opptatt" og om de ønsker å konkurere med dem eller om de velger en høyere pris bare får å unngå priskrig. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tillater meg å hevde en Canon-sjefene nok er litt svette under snippen etter at Nikon Og Sony har kommet på banen med FF,
 

 

Mulig,å i såtilfelle er jo det bare bra for oss, men å si at Canon lente seg tilbake fordi de var alene for 2 år siden, tror jeg blir feil.

De var og er nok såpass oppegående at de viste dette ville komme før eller senere og jeg tror også de var klar over nårtid de ville bli lansert, det eneste jeg kan tenke meg de ikke hadde full oversikt over var hvor høyt/lavt listen ville bli lagt, nå viste det seg at den ble lagt høyt,men tror ikke noen hos Canon sover dårlig av denn grunn, det jeg kan tenke meg skjer er at det blir justeringer av lanseringstidspunkter for kommende modeller og at kommende modeller får høyere spe enn ført tenkt :hmm:

Lenke til kommentar
Nikon kom derimot og satte foten hardt ned med lansering av D3 og selv om mange i ettertid har hevdet at D700 "var forventet", var det forsvinnende lite spekulasjoner rundt en "billig D3" før D700 så dagens lys.
Jepp, selv "Nikon-guru" Thom Hogan regnet det for å være lite sannsynlig at en D700-modell skulle komme i år.

 

What, no smaller FX body?

 

* Not in 2008; 2009 at the earliest. First off, Nikon won't be able to make D3/D3x sensors fast enough, so adding another FX sensor to the mix is likely not in the cards for 2008.

http://www.bythom.com/2008predictions.htm
Lenke til kommentar
De var og er nok såpass oppegående at de viste dette ville komme før eller senere og jeg tror også de var klar over nårtid de ville bli lansert, det eneste jeg kan tenke meg de ikke hadde full oversikt over var hvor høyt/lavt listen ville bli lagt, nå viste det seg at den ble lagt høyt,men tror ikke noen hos Canon sover dårlig av denn grunn, det jeg kan tenke meg skjer er at det blir justeringer av lanseringstidspunkter for kommende modeller og at kommende modeller får høyere spe enn ført tenkt :hmm:
Jeg tror Canon egentlig hadde tenkt å lansere 5D allerede rundt PMA i vinter, men så kom D3 og D300 i fjor høst og spolerte den planen, og jeg tror D700 gav dem enda et spark de ikke hadde regnet med. Ikke nok med det - jeg synes det virker som de fremskyndet 50D også - den er tross alt et halvår foran skjema om man ser på de tidligere lanseringsintervallene. Nå ser den ut til å være på høyde med D300, og den gav Canon enda litt mer tid til å drøye 5D - tid jeg tror de følte at de trengte for å matche D700.

 

Vet jo hva ryktene sier, men min mening er det virkelig hadde stått respekt av Canon om de denne gangen beholdt oppløsningen på omlag 12MP. Da kan de vise verden hva de får til av signalbehandling. Sony sine 24MP synes jeg er et tegn på at de _egentlig_ ikke behersker signalbehandlingen godt nok, og pøser på med megapixler for å skjule det - de får en unnskyldning for å ha _litt_ dårligere resultater enn konkurrentene - "for vi har høyere oppløsning". Ingeniørene til Sony er dyktige, ingen tvil om det, men de har vist et par ganger nå at de ikke er helt på høyde med konkurrentene i signalbehandling (A100, A200, A700 - sistnevnte har rett nok tatt seg opp, men det tok et år mer enn Nikon D300).

Lenke til kommentar
Ikke nok med det - jeg synes det virker som de fremskyndet 50D også - den er tross alt et halvår foran skjema om man ser på de tidligere lanseringsintervallene.

 

Tja, du kan selvsagt ha rett, men i følge Canon Norge skal ikke 50D være en erstatter for 40D, men derimot gå inn en halv nisje over 40D og selges parallelt med den, noe som forklarer intervallet, men ikke navnevalget.

Lenke til kommentar
Tja, du kan selvsagt ha rett, men i følge Canon Norge skal ikke 50D være en erstatter for 40D, men derimot gå inn en halv nisje over 40D og selges parallelt med den, noe som forklarer intervallet, men ikke navnevalget.
Ja, den er kanskje en halv nisje over 40D frem til 40D egentlig skulle gått ut av sortimentet ;-)
Lenke til kommentar
Vet jo hva ryktene sier, men min mening er det virkelig hadde stått respekt av Canon om de denne gangen beholdt oppløsningen på omlag 12MP. Da kan de vise verden hva de får til av signalbehandling. Sony sine 24MP synes jeg er et tegn på at de _egentlig_ ikke behersker signalbehandlingen godt nok, og pøser på med megapixler for å skjule det - de får en unnskyldning for å ha _litt_ dårligere resultater enn konkurrentene - "for vi har høyere oppløsning". Ingeniørene til Sony er dyktige, ingen tvil om det, men de har vist et par ganger nå at de ikke er helt på høyde med konkurrentene i signalbehandling (A100, A200, A700 - sistnevnte har rett nok tatt seg opp, men det tok et år mer enn Nikon D300).

Jeg er ikke sikker på at Sony ikke behersker signalbehandling. Jeg tror heller at problemet at at de har hatt en annen filosofi når det gjelder støyfjerning ved høy ISO - de kommer tross alt fra kompakt-kamera verdenen. Dette har de vel fått klar beskjed fra brukerene at er feil vei å gå; så derfor kommer de med firmware endringene til A700.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på at Sony ikke behersker signalbehandling. Jeg tror heller at problemet at at de har hatt en annen filosofi når det gjelder støyfjerning ved høy ISO - de kommer tross alt fra kompakt-kamera verdenen. Dette har de vel fått klar beskjed fra brukerene at er feil vei å gå; så derfor kommer de med firmware endringene til A700.
Mulig det, de har i hvert fall ikke imponert meg med signalbehandlingen sin til nå. Om det er manglende kunnskap eller manglende vilje, vet jeg ikke :-)
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...